Tack för svar!
Smart med tejpen. Nu ska jag bara lista ut var man hittar Loctite...
Verkar vara en mejsel som är 1mm och loctite 222
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svar!
Smart med tejpen. Nu ska jag bara lista ut var man hittar Loctite...
Tackar!Verkar vara en mejsel som är 1mm och loctite 222
Var det något mer än texten som ändrades på tavlorna?
Riktigt riktigt läcker. Är urtavlan lika matt som den ser ut på bilden?Tröttnar aldrig på detta. Varken klocka eller omgivningen.
Ja, det måste jag säga. Man ser det inte alltid men i rätt ljus är den magiskRiktigt riktigt läcker. Är urtavlan lika matt som den ser ut på bilden?
Förstår det, den är cool. Tror den skulle göra sig riktigt bra på gummi.Löjligt nöjd med senaste tudorn, trevlig lördagskväll!
Löjligt nöjd med senaste tudorn, trevlig lördagskväll!
Det ena utesluter inte det andra, variation är alltid trevligt. Hur snyggt som helst på den modellen.Behåll länken! Bättre utan gummi.
edit: det var inte meningen.
Ja jag får fan medge att det där var jävligt snyggt.Det ena utesluter inte det andra, variation är alltid trevligt. Hur snyggt som helst på den modellen.
Grymt Nice dedär! Men hade velat ha kvar endlinksen! Typ som BB med pelagos gummiband och ha kvar endlinksen, vad tror ni om det?Det ena utesluter inte det andra, variation är alltid trevligt. Hur snyggt som helst på den modellen.
Vet du om det går att göra så, du tänker att man använder gummit från en Pelagos? Om det fungerar kan det säkert bli schysst Har tyvärr ingen koll på om det går att göra så.Grymt Nice dedär! Men hade velat ha kvar endlinksen! Typ som BB med pelagos gummiband och ha kvar endlinksen, vad tror ni om det?
Jäklar! Få klockor som verkligen passar bra på gummi i mina ögon, men det där var verkligen en av dem. Riktigt bra!Det ena utesluter inte det andra, variation är alltid trevligt. Hur snyggt som helst på den modellen.
Grymt Nice dedär! Men hade velat ha kvar endlinksen! Typ som BB med pelagos gummiband och ha kvar endlinksen, vad tror ni om det?
En sak om Loctite. Du använder LITE Loctite. Du droppar en pytteliten droppe på en sked eller nåt. Sen tar du en knappnål eller nåt annat litet spetsigt och doppar i droppen. Sen applicerar du det medlet direkt i gängan på länkbiten om du kan.Perfekt! Tack för tipset!
Jag köpte endlinks till en Rolex Datejust av Smarty för några år sedan, då svarade han snabbt. Gjorde en recension då: https://klocksnack.se/threads/smarty-end-links-för-läderband-på-rolex.55805/Endlinks: vad jag har hittat så finns det två butiker som har dessa. Bör väl passa till TT Chrono...Kontaktade den första för flera veckor sedan med en fråga, inget svar så vet inte hur säkra de är på en snabb leverans
http://www.smartyendlinks.com/index.php?id_product=76&controller=product
https://strapfreak.com/collections/heritage-chrono
Använder samma bilder så de är väl på något sätt relaterade...
Där är den!En mer dressad söndag...
En bug i matrixen bara, tänkt inte mer på den.Satt och bläddrade i gamla tidningar och snubblade över den här i Intelligent Life Magazine: Winter 2007. Någon här som vet något om klockan? Hittar ingen på chrono24 och i annonsen finns inget ref nr. Blev mycket förundrad över typsnittet på siffrorna.