Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min säger tjenaEfter att varit utan Tudor ett tag var jag tvungen att ändra det och det blev en 58a igen. Den är så fruktansvärt bra
Vad roligt med en comeback! Går lite i samma tankar själv nämligen.. Vad gjorde att den fick lämna förut?Efter att varit utan Tudor ett tag var jag tvungen att ändra det och det blev en 58a igen. Den är så fruktansvärt bra
När den fick lämna hade jag tex en gammal Tudor snowflake och en hulk på ingång, men båda dessa har fått lämna. Uppskattar 58an mer denna gång!Vad roligt med en comeback! Går lite i samma tankar själv nämligen.. Vad gjorde att den fick lämna förut?
Okej, då hajar jag! Låter bra, kanske den stannar den här gången. Kan sakna min som jag hade ett bra tag tidigare, kanske får bli andra gången gilltNär den fick lämna hade jag tex en gammal Tudor snowflake och en hulk på ingång, men båda dessa har fått lämna. Uppskattar 58an mer denna gång!
Är den pelagosen lika tjöck som vanliga blackbay 41mm? den 79230Skulle gissa att ETA är lite tunnare. Edit: verkar bara skilja 0.5mm. Vanliga BB är det ändå ca 2mm skillnad.
När den fick lämna hade jag tex en gammal Tudor snowflake och en hulk på ingång, men båda dessa har fått lämna. Uppskattar 58an mer denna gång!
Saknar också min de ända är bultarna på länken som jag inte saknarSamma här.. Funderar på en 58a igen
Hmm jo, är lite sugen på pelagosen jag. Kanske blir ett stort hopp den 39mmJa det är kanske den enda nackdelen jag noterade också... men tror jag kan leva med det igen
Hmm jo, är lite sugen på pelagosen jag. Kanske blir ett stort hopp den 39mm
Har inte mätt själv men enligt en tråd på Watchuseek "A few reviewers have taken calipers to both the Pelagos and Black Bay. Here are the generally accepted numbers. Pelagos height: was 13.8 now 14.3 / Black Bay height: was 12.7 now 14.8"Är den pelagosen lika tjöck som vanliga blackbay 41mm? den 79230
Tack återigen @Coach för fantastiskt smidig affär!
Nu känner man sig mer hemma i Tudor-trådarna på forumet.
Vad tycker ni om storleken? Själv var jag skeptisk mot 36mm fram till jag testade ett par olika och fastnade helt för BB36. Tycker den sitter fantastiskt!
Är själv väldigt sugen på den blåa BB36:an. Är BB36 en klocka du kan rekommendera att ha som enda klockan i den prisklassen i sin samling?
Den blå tavlan är ju svinsnygg!@Vicke10 jag provade blå med innan köp.
Här har du BB41 vs BB36 på en 17,5cm handled som referens om du inte själv haft möjlighet att prova.
Tycker 41 bärs otroligt stort i denna och jag själv va ute efter något mer subtilt och dressat.
Blå dial är en grym sommardinka. Har dock ingen erfarenhet el haft den på armen! Skiljer den mkt i storlek på band och boett mot vanliga BBen?
Den är snygg den, hört att den upplevs mindre när den är i titan också
Skönt att höraHade nyss en BB Red samtidigt som blå Pelagos och upplever Pelagos som mer bekväm och nättare på armen. Kanske för att den är lättare, lägre och har sån oerhört bekväm länk.
hade vart kul och testa den hos adSkönt att höra
hade vart kul och testa den hos ad
Synd att man bor i gbgKrons har visst en blå hemma
Den blå är riktigt snygg. Jag gillar både svart och blå de har på sina modeller.Den blå tavlan är ju svinsnygg!
Jag kommer alltid i första hand vara en Rolex fanboy, men jag är otroligt imponerad över hur man lyckats positionera Tudor de senaste fem-tio åren som ett märke där man kan vara lite vildare och testa grejor man är för konservativ för hos Rolex. Ska jag vara ärlig tycker jag Rolex knappt släppt en enda lyckad uppdatering senaste tio åren med undantag för GMT. Maxi-caset på Submariner är horribelt, Explorer, Explorer 2 och Datejust var alla bättre i de gamla storlekarna etc.
Bergströms i GBG har både BB41 och BB36 i blått på länk inne. Gå ditSynd att man bor i gbg