Haha självklart hoppas du har klockor och sälja mig ocksåSka vi bli bästa vänner?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha självklart hoppas du har klockor och sälja mig ocksåSka vi bli bästa vänner?
Japp då kan jag ju känna på den blir nog chrono 24 på den sen snål som man ärBergströms i GBG har både BB41 och BB36 i blått på länk inne. Gå dit
sjukt finÖerhört nöjd med köpet av min GMT! Bang for the buck om jag får tycka till. Samt gillar jag den lite mer diskreta färgsättningen än vad till exemplevis Rolex GMT Pepsi har. Vissa upplever Tudorn en smula tung pga. det tjockare boett efter införandet av MT5602 urverket. Jag har ca 20 cm handleder och upplever att Tudorn ligger inom ramarna för vad som passar bra på min handled. Har även tidigare sneglat på en Pelagos men har tyvärr ingen erfarenhet kring den modellen.
Här kommer ett par bilder
Ett bra alternativ om man inte har något emot att inte ha AD garanti men vill slippa ta smällen på värdeminskning som nyköp många gånger innebär Är det BB36 som det blir? Blå eller svart?Japp då kan jag ju känna på den blir nog chrono 24 på den sen snål som man är
Hmm de är väl inga stora summor de skiljer egentligen, är lite rookie men vad ger AD för garantier som inte världsgarantin täcker?Ett bra alternativ om man inte har något emot att inte ha AD garanti men vill slippa ta smällen på värdeminskning som nyköp många gånger innebär Är det BB36 som det blir? Blå eller svart?
sjukt fin
Haha inte nu tyvärr men hör av mig isf kompis!Haha självklart hoppas du har klockor och sälja mig också
Tack.Snyggt! Härlig sommarklocka!
Tack.
Verkligen. Har inte hittat någon motståndare när det kommer till att vara den glada sommarklockan nummer 1
Snyggt! Är ändlänkarna original eller eftermarknad? Jag är lite sugen på att köra gummi, och ändlänkar, till min Big Block också men är fortfarande på jakt efter en bild på hur det kan se ut.På gummi ska den ju va...
Den där kommer jag inte ihåg att jag har sett men sommarkänsla fick man. Sen att det är Dean Martin som sjunger är bonus!Klockan som dessutom har den somrigaste reklamfilmen
Det är ändlänkarna från länken och gummit som följer med.Snyggt! Är ändlänkarna original eller eftermarknad? Jag är lite sugen på att köra gummi, och ändlänkar, till min Big Block också men är fortfarande på jakt efter en bild på hur det kan se ut.
Snyggt! Funkar på BB också då?Hade tidigare köpt ett grönt gummi som passade sådär (för lågt, nådde inte riktigt upp till bezeln).
Kikade runt på ebay och hittade ett gummi som skulle passa Pelagos (dock så var produktbilden med en Black Bay Steel): https://www.ebay.com/sch/i.html?sid=02strapswatchbands&isRefine=true&_pgn=1
Skickade några frågor och bad om mått. Tog en chansning och beställde för totalt USD 40. Fick rabatt iom att det inte var säkert att det skulle passa. Fick hem. Monterade och gummit sitter som en smäck
Mao. Om någon är sugen på gummi till sommaren så kan jag rekommendera säljaren
Hade tidigare köpt ett grönt gummi som passade sådär (för lågt, nådde inte riktigt upp till bezeln).
Kikade runt på ebay och hittade ett gummi som skulle passa Pelagos (dock så var produktbilden med en Black Bay Steel): https://www.ebay.com/sch/i.html?sid=02strapswatchbands&isRefine=true&_pgn=1
Skickade några frågor och bad om mått. Tog en chansning och beställde för totalt USD 40. Fick rabatt iom att det inte var säkert att det skulle passa. Fick hem. Monterade och gummit sitter som en smäck
Mao. Om någon är sugen på gummi till sommaren så kan jag rekommendera säljaren
Jag tror det. Säljaren har några färger som ska passa BB.Snyggt! Funkar på BB också då?
Dessa är billigarePåminner väldigt mycket om strapsen som Crafter Blue gör. Dessa kan jag varmt rekommendera ifall någon letar efter gummistrap till sin Tudor då de är modellanpassade.
https://www.crafterblue.com/tudor-rubber-strap
/Alexander
Dessa är billigare
Nu är jag så inne i min egen värld. Hos mig betyder BB "Big Block". Insåg inte att för de flesta andra betyder det "Black Bay"Jag tror det. Säljaren har några färger som ska passa BB.
HahaNu är jag så inne i min egen värld. Hos mig betyder BB "Big Block". Insåg inte att för de flesta andra betyder det "Black Bay"
Mmm, det är min plan. Har beställt ett billigt för att se hur det ser utHaha
För original-BB (alltså då Big Block) så har jag inte en aning. Har för mig jag har sett någon som satt ett gummi gjort för Daytona på sin BB (Big Block) och det ska ha passat bra.
Ser fram emot bilderMmm, det är min plan. Har beställt ett billigt för att se hur det ser ut
Bör vara 5 år för din BB36Tjena fick min bb36 idag har några frågor.
Klockan är uttagen juni 2020, från och med januari 2020 började Tudor med 5 års garanti, står inget på certet, dock står det i den lilla boken man fick med 2 år, är det 5 år som gäller i och med datumet på cert?
Hur många länkbitar ska det vara till den?
Var lite tajt på min 18.5-19cm handled
Japp 3 ploppar den är i mitten nuBör vara 5 år för din BB36
https://www.tudorwatch.com/en/inside-tudor/watchmaking/tudor-guarantee
Har du testat mikro-justering på låset?
Så den sitter bättre? Annars är det bara att gå ”längre ut” på mikro-justeringenJapp 3 ploppar den är i mitten nu