The_Escapement🦜
Silver
Tackar!Kallas för 'Engine turned bezel'.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar!Kallas för 'Engine turned bezel'.
Tycker inte likheten på varken klocka eller ring är så värst stor.Heter det något särskilt när man har det mönstret i ringen? Tyvärr påminner den för mycket om Maurice Lecroix (som inte heller var först med ringen eller länken såklart).(Uppenbart stulen bild)![]()
Hejpåre!
Tycker dessa känns som de kommer från när Tudor gjorde fula klockor, alltså efter de slutade göra Rolex med Tudorlogga och innan de började göra homager av dem. Flopp för mig iaf.
Sjukt snygg och själv sugen på en men för egen del är tisdagen tillägnad en annan klocka och märkeTudor Tisdag eller Tudor Dienstag?
![]()
Finns plats för allaSjukt snygg och själv sugen på en men för egen del är tisdagen tillägnad en annan klocka och märke![]()
Damn! Ser grym ut!Commando!
![]()
Det var på tiden att den fick ett tropic! Märkligt ayy den inte levererades såCommando!
![]()
Riktigt snyggt! Vart kommer bandet från?Ibland känns den lite väl blingig med länken. Tycker den lugnar ner sig fint på mocka.![]()
Det kommer från Tid och Ting, deras premium-mocka. Riktigt bra kvalité för pengarna. Kan även rekommendera deras vintage läderband: https://tidochting.se/vintage-klockarmband-av-laderRiktigt snyggt! Vart kommer bandet från?
Tackar! Inte omöjligt att det blir ett sånt.Det kommer från Tid och Ting, deras premium-mocka. Riktigt bra kvalité för pengarna. Kan även rekommendera deras vintage läderband: https://tidochting.se/vintage-klockarmband-av-lader
Ska se vad jag kan göraVill du bjussa på ett wristshot?![]()
Aningen för stor på den handleden enligt mig..38mm eller rent av 34 hade suttit bättre!Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
![]()
![]()
Aningen för stor på den handleden enligt mig..38mm eller rent av 34 hade suttit bättre!
Verkligen, går väl i vulgära spåret á la Asien..Utan att förstå hur Tudor resonerade fram en 41mm asia only-ref fnissar jag lätt åt tanken att se den på taniga handleder runt om i Hong Kong.
Smaken är som baken (vilket är helt ok!) , jag tycker den ser ut som en ogenomtänkt design. Framförallt datum och dagfönster som hugger av index ser slarvigt ut och skapar ingen som helst harmoni i tavlan.Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
![]()
![]()
Ironiskt nog ser den (imo) ut som en klocka man kan hitta bland gatuförsäljarna runt om in Asien men med namnet ”Ludor” och ett svärd som logga.Smaken är som baken (vilket är helt ok!) , jag tycker den ser ut som en ogenomtänkt design. Framförallt datum och dagfönster som hugger av index ser slarvigt ut och skapar ingen som helst harmoni i tavlan.