Storlek är relativt men för min egna handled måste jag tyvärr hålla med dig.Med risk för att svära i kyrkan så är DD:n alldeles för stor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Storlek är relativt men för min egna handled måste jag tyvärr hålla med dig.Med risk för att svära i kyrkan så är DD:n alldeles för stor.
Prisuppgifter enligt en random Instagramanvändare så ta de med en nypa salt. Speciellt då priserna är snäppet under dagens Style-linje i liknande konfiguration.
41mm Day+Date Tvåton €3.140
41mm Day+Date Stål €2.140
38mm Date Stål €2.100
34mm Date Stål €2.040
Grattis! Älskar att den i rätt ljus kan kännas riktigt vintage (vattendelare jag vetDet blev en svart kompis
![]()
Cool. Ska testa. Körde tidigare med kort på kl 6 men bytte till 50/50. Alltid tänkt att man inte ska ha för kort kl 12... men det är värt ett försök.provat experimentera med antal bitar på kl 12 respektive kl 6 sidan? sett många som haft fört kort på kl 12 istället för kl 6.
Hur känns länken från strapcode?
Vill minnas att länken ligger på ~9k.Är det någon på forumet som beställt en OEM BB58 länk hos AD och vet vilket pris dom ligger på? Och om det är lång leveranstid på att bara ta hem länken?![]()
Vad är detta? Är det nytt eller en ovanlig vintage modell? Vart hitta du dessa bilder på IG?Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
![]()
![]()
Står längre upp i tråden.Vad är detta? Är det nytt eller en ovanlig vintage modell? Vart hitta du dessa bilder på IG?
Fyfan va ful länk för övrigt, gör inte saken bättre att man inte kan ha något annat än just original-länken på. Dock fin boett!
Sorry my bad, blev för ivrig när jag såg bilderna. Trist med DD i 41 mm. Lär väl inte slå igenom direkt. En DD ska vara i 36-38 mm.Står längre upp i tråden.
Ska nog nämnas att den på bilden är plastad. Integrerad länk har sin charm och alla klockor ser inte bra ut på nato eller läder bara för att de går in mellan bandhornen.Vad är detta? Är det nytt eller en ovanlig vintage modell? Vart hitta du dessa bilder på IG?
Fyfan va ful länk för övrigt, gör inte saken bättre att man inte kan ha något annat än just original-länken på. Dock fin boett!
Ny Tudor på G där de väcker en produktlinje från 50-/60-talet: Royal.
![]()
https://www.rolexmagazine.com/?m=1
Man kan ju hoppasKanske en 36a i gulguld finns med bland alla dessa kombos![]()
Av det jag sett gillar jag utseendet på den. Stör mig dock på storleken. Som flera påpekat skulle den legat under 40mm, då hade jag varit eld och lågor. Inte omöjligt att 41 kan funka men då den inte kommer säljas av AD här i svedala blir det ju svårt att prova... om prissättningen du postade stämmer är det riktigt bra!Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
![]()
![]()
Av det jag sett gillar jag utseendet på den. Stör mig dock på storleken. Som flera påpekat skulle den legat under 40mm, då hade jag varit eld och lågor. Inte omöjligt att 41 kan funka men då den inte kommer säljas av AD här i svedala blir det ju svårt att prova... om prissättningen du postade stämmer är det riktigt bra!
Ja jösses, 41an ser ut som en BigMac i jämförelse med 38an (bild från Instagram).
![]()
Ja jösses, 41an ser ut som en BigMac i jämförelse med 38an (bild från Instagram).
![]()
Fel tråd, för mycket eldvatten?Squale och lite eldvatten avslutar kvällen
Tycker dessa känns som de kommer från när Tudor gjorde fula klockor, alltså efter de slutade göra Rolex med Tudorlogga och innan de började göra homager av dem. Flopp för mig iaf.Ja jösses, 41an ser ut som en BigMac i jämförelse med 38an (bild från Instagram).
![]()
Tycker den ser rätt cool ut ändå, sugen på att klämma på en lite mer!
![]()
(Bild lånad från nätet, TZ-forums)
Ingen aning vad det heter. Men Rolex var först med mönstret tror jag? (Bilder från nätet)Heter det något särskilt när man har det mönstret i ringen? Tyvärr påminner den för mycket om Maurice Lecroix (som inte heller var först med ringen eller länken såklart).(Uppenbart stulen bild)![]()
Kallas för 'Engine turned bezel'.Heter det något särskilt när man har det mönstret i ringen? Tyvärr påminner den för mycket om Maurice Lecroix (som inte heller var först med ringen eller länken såklart).(Uppenbart stulen bild)![]()