• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det vet jag faktiskt inte, men visarna är ju så tunna att det känns lite "fattigt" att bara köra ett lager.

Jag har inte läst något om den, och vill inte läsa om BB. Försöker att inte göra mig sugen haha... @Luciano Cau bilder på rödingen gör inte saken bättre... Nog den klocka jag saknar mest av de jag har sålt.

image.jpg

Missade ditt inlägg. Eftersom jag tycker alla ska äga en röd BB. Som enligt mig är den mest välbalanserade sportklockan så bjuder jag på en gammal bild. De är inte så farligt dyra gubben. Bara att köpa! :D
image.jpg

Missade ditt inlägg. Eftersom jag tycker alla ska äga en röd BB. Som enligt mig är den mest välbalanserade sportklockan så bjuder jag på en gammal bild. De är inte så farligt dyra gubben. Bara att köpa! :D
image.jpg
Jefla bra bild! Har du provat köra gummit utan ändlänkarna? Tror det blir snyggare så.

Cheers

Om jag köper en gammal tudorsub som visar sig ha dålig amplitud, vad kan jag då räkna med för servicekostnad?

Några handlare att rekommendera inom EU?

Om jag köper en gammal tudorsub som visar sig ha dålig amplitud, vad kan jag då räkna med för servicekostnad?

Några handlare att rekommendera inom EU?

Bra frågor - De få vintage Tudor jag har hört kring som behövts sig lite mer rejäl service så ligger de inte långt ifrån t ex en Rolex 5513. Någon kanske har mer exakta siffror? Ping @Carlton @Scaramanga @poormans

Handlare i Europa - För nya dinkor rekommenderas Plus-Watch, de brukar även ha inne ett par äldre subs, ser ut att ha 4 st lite senare referenser (80-90-tal) inne just nu. Annars är det som vanligt våra amerikanska vänner på LunarOyster och HQMilton som brukar få in ett par sköna då och då.

Senast ändrad:
Bra frågor - De få vintage Tudor jag har hört kring som behövts sig lite mer rejäl service så ligger de inte långt ifrån t ex en Rolex 5513. Någon kanske har mer exakta siffror? Ping @Carlton @Scaramanga @poormans

Handlare i Europa - För nya dinkor rekommenderas Plus-Watch, de brukar även ha inne ett par äldre subs, ser ut att ha 4 st lite senare referenser (80-90-tal) inne just nu. Annars är det som vanligt våra amerikanska vänner på LunarOyster och HQMilton som brukar få in ett par sköna då och då.
Vad betyder 5513 servicepengar? 10?
Hq Milton = moms?

Dålig fart i tudortråden, är lite besviken.
Sorry.. Får ju inga notiser i telefonen längre sen tapatalk försvann.

Ska du serva hos AD får du räkna med samma kostnad som Rolex trots att det i grunden är ett ETA-verk. Jag lämnade in min flinga och bytte rotoraxel samt fullservice; 7500kr.. Behövs inga delar bytas kan de servas av vilken urmakare som helst, problemet uppstår som sagt om någon del behöver bytas då de är lite modifierade. Tog dessutom Rob 2 månader att hitta en rotoraxel till min.

Rob servade min f.d. Flinga för ca 2 år sen för samma pris som Rolex trots ej polering. Då 5300:-. Byttes standardkomponenter som glas, krona, packningar, ett gäng kugghjul, hake samt nytt rotorlager.

Hade tur med servicetiden också, tog mindre än 4 veckor trots slutet på sommaren.

Tillbaka
Topp