• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

POXfEF4.jpg

Örnen har landat. 76100 med lollipop.
Den landade in tillslut! Grattis

Det är på tiden att jag postar min unbox av Tudorn jag gjorde den 2 juli. Bättre sent än aldrig :sorry:
IMG_5649.JPG
IMG_5652.JPG
IMG_5655.JPG
IMG_5657.JPG
IMG_5658.JPG
IMG_5659.JPG
IMG_5660.JPG
IMG_5661.JPG
IMG_5662.JPG
IMG_5663.JPG
IMG_5667.JPG
IMG_5671.JPG
IMG_5664.JPG
IMG_5669.JPG

Klockan har jag redan börjat älska som ni vet.

En kommentar om paketeringen är att jag är imponerad. boxen är av pianolack och med "skinninredning". Ganska uppenbart vem som är förebild av själva designen på lådan....där ser man gärna att det händer något framöver på deras egna lådor
:bag::rolex:

I övrigt skitnöjd, väldigt kul med dess historia och arv. Detta är vad jag kallar en tvättäkta hommage!

Hopaps ni gillade bilderna :)

Senast ändrad:
Hej alla,
Fantastiska klockor ni sitter på! Jag är sugen på en Tudor 79190 och har kikat både här på forumet och på andra köp/sälj-sidor under en tid men inte lyckats hitta något vettigt. De äldre varianterna såsom 79090 och liknande dyker ju upp med jämna mellanrum men 79190 verkar det vara värre med. Finns det någon anledning till detta (Få tillverkade eller liknande)? Har ni någon aning om var man bör leta någonstans för att hitta en rackare?

Tack på förhand.

Senast ändrad:
Har du bilder på north flag?
Jag var nog lite snabb... Har inte testat North flag, jag tänkte på Ranger...

Tog förresten lite bilder med min PO (XL) bredvid för att jämföra. PO:n är ett stort as men jag gillar den massor och känner mig bekväm med storleken. Pelagosen var iaf mindre i alla avseenden.

DSC_0029.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0027.JPG

Det är på tiden att jag postar min unbox av Tudorn jag gjorde den 2 juli. Bättre sent än aldrig :sorry:
IMG_5649.JPG
IMG_5652.JPG
IMG_5655.JPG
IMG_5657.JPG
IMG_5658.JPG
IMG_5659.JPG
IMG_5660.JPG
IMG_5661.JPG
IMG_5662.JPG
IMG_5663.JPG
IMG_5667.JPG
IMG_5671.JPG
IMG_5664.JPG
IMG_5669.JPG

En kommentar om paketeringen är att jag är imponerad. boxen är av pianolack och med "skinninredning". Ganska uppenbart vem som är förebild av paketeringen och där ser man gärna att det händer något framöver

I övrigt skitnöjd, väldigt kul med dess historia och arv. Detta är vad jag kallar en tvättäkta hommage!

Grattis! Det bara snurrar i huvudet av alla coola Tudors...

IMG_5649.JPG
IMG_5652.JPG
IMG_5655.JPG
IMG_5657.JPG
IMG_5658.JPG
IMG_5659.JPG
IMG_5660.JPG
IMG_5661.JPG
IMG_5662.JPG
IMG_5663.JPG
IMG_5667.JPG
IMG_5671.JPG
IMG_5664.JPG
IMG_5669.JPG

En kommentar om paketeringen är att jag är imponerad. boxen är av pianolack och med "skinninredning". Ganska uppenbart vem som är förebild av själva designen på lådan....där ser man gärna att det händer något framöver på deras egna lådor

Grattis, den är riktigt snygg! Var tycker du att de hämtat inspirationen till lådan ifrån, vilken modell alltså?

Snygg! Vad gjorde du med Natot?
Jag har har tagit bort ringar så endast en återstår och tagit bort den del där tyget är dubbelt samt kortat det ordentligt. Det är väl egentligen inget Nato längre utan ett nylonband. Jag gillar det dock då det inte bygger något på höjden och inte har en lång flärp som ska vikas in och se bullig ut...

Hej alla,
Fantastiska klockor ni sitter på! Jag är sugen på en Tudor 79190 och har kikat både här på forumet och på andra köp/sälj-sidor under en tid men inte lyckats hitta något vettigt. De äldre varianterna såsom 79090 och liknande dyker ju upp med jämna mellanrum men 79190 verkar det vara värre med. Finns det någon anledning till detta (Få tillverkade eller liknande)? Har ni någon aning om var man bör leta någonstans för att hitta en rackare?

Tack på förhand.

Spana på Chrono24 och diverse Rolex-forum. http://www.watchrecon.com/ Är en sida som samlar annonser från flera forum, värt att använda. Antar att de är relativt ovanliga för att det inte tillverkades så många. Eller så är ägarna jäkligt nöjda och sitter på sina ex fortfarande. ;)

U9oTaJy.jpg

Upptäckte att det var lite skit kring kanten på nya klockan. Har sett det här på fler vintage-klockor, antar att det bara för urmakaren är att öppna upp den och tvätta bort det?

Troligtvis. Vet du att den är tät nu?

Nix. Tänkte dra en sväng förbi Nymans/Rob idag och höra mig för. Täthetsservice är väl lika bra att köra när man ska fixa till det där. Ingår alltid nytt plexi? Någon som har koll på vad man har för alternativ till nya glas? Skulle vilja ha ett som är mer kurvat, mitt är ganska platt även om det är top hat-modell.

• Like
Reactions: m_s
Söker lite info om Tudor day date utgåvorna, någon som har lite insikt? :) Och de nya "glamour" är det något bra eller ska man gå på de äldre? :)

Otät var den. Lämnade in den på Nymans för täthetsservice och bad dom fixa rosten/korrosionen också. Den håller tiden bra (ca 5-10s på ett dygn) så borde inte vara något fel på verket vilket hon jag lämnade klockan till ojjade sig för. Frågade om olika glas till den men då verkade de helt förvirrade "alltså du kommer få samma glas som sitter på den"...

Vad har ni för plexiglas på era Tudor subbar? Någon som har ett dome eller superdomeglas? Glaset på min sub är nästan helt platt, dvs inte convex även om det sticker upp en bra bit.

Tillbaka
Topp