Den landade in tillslut! Grattis![]()
Örnen har landat. 76100 med lollipop.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den landade in tillslut! Grattis![]()
Stiligt stort grattis! Vilken årsmodell på den?![]()
Bara en bild? Du får flera, en sitter på tåget och har nada att göra
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar tackar!@Chuck sköna bilder, gillar touchen med sliskig sprit!![]()
Stiligt stort grattis! Vilken årsmodell på den?
Jag var nog lite snabb... Har inte testat North flag, jag tänkte på Ranger...Har du bilder på north flag?
Grattis! Det bara snurrar i huvudet av alla coola Tudors...Det är på tiden att jag postar min unbox av Tudorn jag gjorde den 2 juli. Bättre sent än aldrig
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klockan har jag redan börjat älska som ni vet.
En kommentar om paketeringen är att jag är imponerad. boxen är av pianolack och med "skinninredning". Ganska uppenbart vem som är förebild av paketeringen och där ser man gärna att det händer något framöver
I övrigt skitnöjd, väldigt kul med dess historia och arv. Detta är vad jag kallar en tvättäkta hommage!
Hopaps ni gillade bilderna![]()
Delar en bild på min 79090 som jag tycker gör sig bra i solen på ett slitet Nato som jag egenhändigt modifierat.![]()
![]()
Grattis, den är riktigt snygg! Var tycker du att de hämtat inspirationen till lådan ifrån, vilken modell alltså?Det är på tiden att jag postar min unbox av Tudorn jag gjorde den 2 juli. Bättre sent än aldrig
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klockan har jag redan börjat älska som ni vet.
En kommentar om paketeringen är att jag är imponerad. boxen är av pianolack och med "skinninredning". Ganska uppenbart vem som är förebild av själva designen på lådan....där ser man gärna att det händer något framöver på deras egna lådor
I övrigt skitnöjd, väldigt kul med dess historia och arv. Detta är vad jag kallar en tvättäkta hommage!
Hopaps ni gillade bilderna![]()
Jag har har tagit bort ringar så endast en återstår och tagit bort den del där tyget är dubbelt samt kortat det ordentligt. Det är väl egentligen inget Nato längre utan ett nylonband. Jag gillar det dock då det inte bygger något på höjden och inte har en lång flärp som ska vikas in och se bullig ut...Snygg! Vad gjorde du med Natot?
Hej alla,
Fantastiska klockor ni sitter på! Jag är sugen på en Tudor 79190 och har kikat både här på forumet och på andra köp/sälj-sidor under en tid men inte lyckats hitta något vettigt. De äldre varianterna såsom 79090 och liknande dyker ju upp med jämna mellanrum men 79190 verkar det vara värre med. Finns det någon anledning till detta (Få tillverkade eller liknande)? Har ni någon aning om var man bör leta någonstans för att hitta en rackare?
Tack på förhand.
Ser ut som rost?![]()
Upptäckte att det var lite skit kring kanten på nya klockan. Har sett det här på fler vintage-klockor, antar att det bara för urmakaren är att öppna upp den och tvätta bort det?
Tycker det ser ut att vara rost kanske?![]()
Upptäckte att det var lite skit kring kanten på nya klockan. Har sett det här på fler vintage-klockor, antar att det bara för urmakaren är att öppna upp den och tvätta bort det?
Troligtvis. Vet du att den är tät nu?Rost/korrision/övrig skit. Antar att det trängt in lite vatten genom plexikanten som blivit kvar där.
Troligtvis. Vet du att den är tät nu?
Mycket vacker!