Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant, har haft en föreställning om att alla slår över prick. Blir att kolla i natt. Skönt att du fixat datumet. Jag kollar med spänning/nervositet varje morgon om den bytt korrektHej tråden!
Har en fråga.
Har en Tudor gmt som har varit inne för att fixa datum felet, köpte den för ca 1,5 år sedan.
Nu till frågan.
När byter era klockor datumet?
Min byter datum 00:08.
Tacksam för svar.
Varför är det viktigt?Tack för svar. Man skulle vilja att den byter 00:00.
Vill mena att den funkar året om..partiskt iofGrym sommarklocka
![]()
För att efter 00:00 blir det nytt datum. Varför vill man inte att klockan ska byta datum så nära 00:00?Varför är det viktigt?
Ingen betydelse alls för mig om det så sker en timme efter. Jag har heller ingen nytta av informationen vid den tidpunkten på dagen ändå.För att efter 00:00 blir det nytt datum. Varför vill man inte att klockan ska byta datum så nära 00:00?
Helt ärligt talat, pungar man 30 tusen för något, så vill man att den funkar som den ska.Ingen betydelse alls för mig om det så sker en timme efter. Jag har heller ingen nytta av informationen vid den tidpunkten på dagen ändå.
Så varför är det viktigt för dig?
Vill man att en klocka är väldigt exakt köper man en kvarts.Helt ärligt talat, pungar man 30 tusen för något, så vill man att den funkar som den ska.
Jo, så är det. Men en automat i denna prisklass ska klara av att byta datum bättre än 00:08.Vill man att en klocka är väldigt exakt köper man en kvarts.
Enligt dig? Okej.Jo, så är det. Men en automat i denna prisklass ska klara av att byta datum bättre än 00:08.
Ja, och troligen enligt han som äger klockan också. Det är huvudsaken vad ägaren till klockan tycker. Sen bör du sluta vara dryg.Enligt dig? Okej.
Min GMT bytte datum 2 min och 10 sek eft midnatt. Ingen stor grej för min del, men ändå liiite störigtHej tråden!
Har en fråga.
Har en Tudor gmt som har varit inne för att fixa datum felet, köpte den för ca 1,5 år sedan.
Nu till frågan.
Tacksam för svar.
Det är inte ett fel eller defekt utan helt normalt att datum slår om med lite diff. Beror på hur noggrann urmakaren varit som monterat visarna och går för klockor i alla prisklasser.Hej tråden!
Har en fråga.
Nu till frågan.
Tacksam för svar.
Ok, tack för svar.Det är inte ett fel eller defekt utan helt normalt att datum slår om med lite diff. Beror på hur noggrann urmakaren varit som monterat visarna och går för klockor i alla prisklasser.
Är dock en enkel fix/justering av visarna som ad’n antagligen gör på goodwill om du skulle vilja.
Hoppas du kan leva med det. Tack för svar.Min GMT bytte datum 2 min och 10 sek eft midnatt. Ingen stor grej för min del, men ändå liiite störigt![]()
Tack för stöttningen, håller med dig.Ja, och troligen enligt han som äger klockan också. Det är huvudsaken vad ägaren till klockan tycker. Sen bör du sluta vara dryg.
Jag kan helt klart leva med det men tycker ändå det är störigt trots att nu lärt mig att det är vanligt förekommande. Har all förståelse för att du inte accepterar +8 min.Hoppas du kan leva med det. Tack för svar.
sen kan man även ta bort en till länk vid låsbygeln genom att trycka ut det fjädrande stiftet. Det finns ju bara en eller 2 skruvar på den sidan så många missar att sista länkbiten mot låsbygeln kan tas bort.Testat det när jag hade en extra länkbit, blev lite skillnad. Ska kanske testa nu med när den sitter lite tajt när d e varmt. Men har bara en justeringslänk per sida nu. Claspen är centrerad i mitten på handleden.
Vad blir skillnaden då? Måste ju ändå sätta den på andra sidan för att det inte ska bli för trångt. Och det hade jag ju kunnat göra med dom vanligasen kan man även ta bort en till länk vid låsbygeln genom att trycka ut det fjädrande stiftet. Det finns ju bara en eller 2 skruvar på den sidan så många missar att sista länkbiten mot låsbygeln kan tas bort.
Ser väldigt mycket ut att vara mellan Åre och Järpen det därTudorsöndag!
![]()
![]()
![]()
Ser väldigt mycket ut att vara mellan Åre och Järpen det där![]()