• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grym sommarklocka

IMG_20200814_165250_946.jpg

Hej tråden!
Har en fråga.
Har en Tudor gmt som har varit inne för att fixa datum felet, köpte den för ca 1,5 år sedan.
Nu till frågan.
När byter era klockor datumet?
Min byter datum 00:08.
Tacksam för svar.
Intressant, har haft en föreställning om att alla slår över prick. Blir att kolla i natt. Skönt att du fixat datumet. Jag kollar med spänning/nervositet varje morgon om den bytt korrekt ;)

Hej igen!
Klockan har datum därför vill jag att den byter som det ska. Jag har säkert någon bokstav kombination . Tror inte jag är ensam dock.

Hej tråden!
Har en fråga.
Har en Tudor gmt som har varit inne för att fixa datum felet, köpte den för ca 1,5 år sedan.
Nu till frågan.
När byter era klockor datumet?
Min byter datum 00:08.
Tacksam för svar.
Det är inte ett fel eller defekt utan helt normalt att datum slår om med lite diff. Beror på hur noggrann urmakaren varit som monterat visarna och går för klockor i alla prisklasser.
Är dock en enkel fix/justering av visarna som ad’n antagligen gör på goodwill om du skulle vilja.

Testat det när jag hade en extra länkbit, blev lite skillnad. Ska kanske testa nu med när den sitter lite tajt när d e varmt. Men har bara en justeringslänk per sida nu. Claspen är centrerad i mitten på handleden.
sen kan man även ta bort en till länk vid låsbygeln genom att trycka ut det fjädrande stiftet. Det finns ju bara en eller 2 skruvar på den sidan så många missar att sista länkbiten mot låsbygeln kan tas bort.

sen kan man även ta bort en till länk vid låsbygeln genom att trycka ut det fjädrande stiftet. Det finns ju bara en eller 2 skruvar på den sidan så många missar att sista länkbiten mot låsbygeln kan tas bort.
Vad blir skillnaden då? Måste ju ändå sätta den på andra sidan för att det inte ska bli för trångt. Och det hade jag ju kunnat göra med dom vanliga

Tillbaka
Topp