• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur bra som helst, äntligen! :)
IMG_20200829_173447_471.jpg

Var inne på nymans v-ås idag för att sätta dit en länkbit på min BB36. Detta pga att jag bytt hur jag bär mina klockor från vänster till höger handled och min högra har större omkrets.

Passade på att prova det dom hade inne. BB41 med blå bezel och svart tavla samt blåa pelagos. Tyvärr fanns ingen BB58 men det var inte oväntat.

Var överraskad hur bra båda kändes. BB41 är var en ordentlig klump men inte så farligt som jag trodde. Skadar inte heller att den är snygg med :) Pelagos var helt klart en udda upplevelse. Trodde den skulle skulle vara värre men icke sa nicke. Allt som allt en rolig upplevelse och min BB36 lever på lånad tid.

Får Tudor 1926 någon kärlek på forumet, eller anses det vara en snikvariant för folk som inte har råd med de andra modellerna? Ett märkes billigaste modell kanske inte är någon trevlig plats att inneha?

Får Tudor 1926 någon kärlek på forumet, eller anses det vara en snikvariant för folk som inte har råd med de andra modellerna? Ett märkes billigaste modell kanske inte är någon trevlig plats att inneha?
Gillar du modellen så är det väl bara att köra. Jag har aldrig sett någon irl men tycker den här varianten är schyst åtminstone på bild.
Unknown.jpeg

1926 är bra klockor.
Bara för att det är märkets billigaste klocka är det inte skräp.
Om du vill ha en sådan så köp!

Blivit väldigt förtjust i BB 58 och börjat undersöka var man kan köpa en sådan. Verkar vara helt kört om man inte står på väntelista mm. Eller hur gör ni vanliga dödliga? Ber om ursäkt om jag lägger inlägget fel, relativt ny här!

Blivit väldigt förtjust i BB 58 och börjat undersöka var man kan köpa en sådan. Verkar vara helt kört om man inte står på väntelista mm. Eller hur gör ni vanliga dödliga? Ber om ursäkt om jag lägger inlägget fel, relativt ny här!
Du kan alltid köpa från gråhandlare om du är villig att lägga ett par tusen kronor extra istället för att leka AD-lekar.

Ring eller maila varenda AD kring semesterorter. Du lär inte få vänta länge på en.

Ganska enkelt hos AD utanför Sverige.

Har du läst resten av inläggen den senaste sidan? Om inte, gör det.

Tack för infon! Vad är det för semesterorter / gråhandlare du syftar på?

jag hade behövt prova klockan, klämma och känna. Därför känns en beställning lite dumt. Brukar det vara sån väntetid på Tudor? Görs de i regel i ett visst antal / modell?

Vill bara nämna att det är gråhandlarna som skapar den idag omöjliga situationen. Kanske inte läge att gynna dessa...... :banghead::banghead::banghead:
Som om producenter till efterfrågade modeller stört omöjligt kan allokera och/eller producera större antal. BB58 är ju såå mycket mer komplicerad att tillverka än en vanlig BB...

Tillbaka
Topp