Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Minns tyvärr inteSnyggt armband, vart har du köp det?
Ja, det går att byta hos AD. Informationen finns här i tråden.Suget efter en DD börjar bli svår att motstå. Tänker mig en 76200 och gärna med blå urtavla. Självklart verkar dessa vara de svåraste att hittaNågon som som har en till försäljning eller vet vart den finns att få tag på? Helst den med siffror fast i blått (finns/fanns det ens?)
Funderar annars om man ska köpa en klassisk 76200 och kolla med Tudor AD om man kan byta tavla? Är det möjligt? Finns det någon bra sida där man kan se alla tillgängliga urtavlor för modellen?
Tacksam för råd och tips
![]()
Svart skulle kunna vara av intresse också och då nedan tavla.
![]()
Ja det går bra. @erow har gjort det och kanske har koll vilka tavlor det finns att välja bland?Suget efter en DD börjar bli svår att motstå. Tänker mig en 76200 och gärna med blå urtavla. Självklart verkar dessa vara de svåraste att hittaNågon som som har en till försäljning eller vet vart den finns att få tag på? Helst den med siffror fast i blått (finns/fanns det ens?)
Funderar annars om man ska köpa en klassisk 76200 och kolla med Tudor AD om man kan byta tavla? Är det möjligt? Finns det någon bra sida där man kan se alla tillgängliga urtavlor för modellen?
Tacksam för råd och tips
![]()
Svart skulle kunna vara av intresse också och då nedan tavla.
![]()
Ja, det går att byta hos AD. Informationen finns här i tråden.
Tack, antog att så var fallet men var inte säker iom att modellen inte saluförs i Europa. Då är frågan vilka urtavlor som finns att tillgå?Ja det går bra. @erow har gjort det och kanske har koll vilka tavlor det finns att välja bland?
Återkommer med svar aldelles strax.Tack, antog att så var fallet men var inte säker iom att modellen inte saluförs i Europa. Då är frågan vilka urtavlor som finns att tillgå?
Du är grymÅterkommer med svar aldelles strax.
Edit:
Dessa tavlor finns det, om jag inte är ute och cyklar så har priserna på tavlorna gått upp.
![]()
Inget att tacka för, lycka till!Du är grymStort tack
![]()
Vet du om 76200 säljs i Shanghai? Eller är det bara HK som gäller?Inget att tacka för, lycka till!![]()
Säkert hos någon gråhandlare eller begagnat. Men jag är för okunnig för att svara. Annars har de i vårt grannland Danmark ett par stycken till salu på Chrono24. Annars @Henke82 har en fin till salu. Han har extra tavla till klockan också.Vet du om 76200 säljs i Shanghai? Eller är det bara HK som gäller?![]()
Gillar den mer och mer
Ingen expert på ämnet men har haft både en BB58 och en hydroconquest, inget snack om saken vilken som kändes som en bättre klocka. Sen har säkerligen Longines sina fördelar också, kändes som mycket för pengarna men det gjorde BB58 också.Läste en infekterad forumtråd (inte ks) där Tudor jämfördes med Omega. Konsensus var ungefär att Omega är bättre på alla sätt - urverk, keramik etc men många tyckte att BB58 var bekvämare. Inte för att det spelar så stor roll men lite förvånad. Var i kedjan skulle ni placera Tudor? Som Longiness typ? Gillar min 58 och tycker att det är lite 5-siffrig Rolex över hela konceptet på något sätt.
Efter att ha ägt båda märken skulle jag nog personligen vilja säga att dom är rätt likvärdiga i både känsla och kvalitet. Aldrig ägt en Longines så där vågar jag inte uttala mig.Läste en infekterad forumtråd (inte ks) där Tudor jämfördes med Omega. Konsensus var ungefär att Omega är bättre på alla sätt - urverk, keramik etc men många tyckte att BB58 var bekvämare. Inte för att det spelar så stor roll men lite förvånad. Var i kedjan skulle ni placera Tudor? Som Longiness typ? Gillar min 58 och tycker att det är lite 5-siffrig Rolex över hela konceptet på något sätt.
Tudor är en bra bit över LonginesLäste en infekterad forumtråd (inte ks) där Tudor jämfördes med Omega. Konsensus var ungefär att Omega är bättre på alla sätt - urverk, keramik etc men många tyckte att BB58 var bekvämare. Inte för att det spelar så stor roll men lite förvånad. Var i kedjan skulle ni placera Tudor? Som Longiness typ? Gillar min 58 och tycker att det är lite 5-siffrig Rolex över hela konceptet på något sätt.
Läste en infekterad forumtråd (inte ks) där Tudor jämfördes med Omega. Konsensus var ungefär att Omega är bättre på alla sätt - urverk, keramik etc men många tyckte att BB58 var bekvämare. Inte för att det spelar så stor roll men lite förvånad. Var i kedjan skulle ni placera Tudor? Som Longiness typ? Gillar min 58 och tycker att det är lite 5-siffrig Rolex över hela konceptet på något sätt.
Omega är objektivt bättre. Mer avancerade klockor, mer moderna med viktigare innovationer. Men subjektivt är det en helt annat sak.Läste en infekterad forumtråd (inte ks) där Tudor jämfördes med Omega. Konsensus var ungefär att Omega är bättre på alla sätt - urverk, keramik etc men många tyckte att BB58 var bekvämare. Inte för att det spelar så stor roll men lite förvånad. Var i kedjan skulle ni placera Tudor? Som Longiness typ? Gillar min 58 och tycker att det är lite 5-siffrig Rolex över hela konceptet på något sätt.
Var är skölden?
Hah! Såg det först nu när du nämnde det. Ja... var är skölden?Var är skölden?