Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var kanske därför, jag gillade den bilden lite mer. Skölden finns med på dem andra fotona som postats av @TonyMVar är skölden?
Var är skölden?
Hah! Såg det först nu när du nämnde det. Ja... var är skölden?![]()
Suddade för mycket i Photoshop...
Var är skölden?
Haha vilken missVar är skölden?
Skicka bilden till Tudor och fråga om de har sett en sköld någonstans på fabriksgolvetHaha vilken miss!!
Har en app för o ta bort dammkorn och satt i bilen och väntade på mat, slant nog när dom kom ut med maten och dragit fingret över skölden men sådana stora prickar trodde jag inte den tog. Tog sin tid innan någon märkte något.
Jag brukar också använda Toolwatch för att det är bekvämt. Men man får mätfel både när man startar mätningen och när man avslutar den. Dels för att man trycker av manuellt och dels för att det kan finnas svarstider i kontakten med appen (gissar jag). Så det är förmodligen bättre precision om man mäter rent okulärt, det vill säga ställer klockan efter valfri app (Toolwatch, Hodinkee etc), läser av avvikelsen samma tid på dagen ett par dagar senare och dividerar med antalet dygn. Så verkar din klocka gå perfekt så gör den nog det, oavsett vad Toolwatch säger!Funderar på om jag har en klocka som går nära +-0 per dag. Toolwatch är exakt i linje med klockan men envisas efter 3 mätningar att säga 1,7spd. Får mäta lite till!
![]()
Har mailat lite med DK så det kan mycket väl bli ett köp därifrån. Avvaktar nu bara på svar från AD vad ett tavelbyte skulle gå på.Säkert hos någon gråhandlare eller begagnat. Men jag är för okunnig för att svara. Annars har de i vårt grannland Danmark ett par stycken till salu på Chrono24. Annars @Henke82 har en fin till salu. Han har extra tavla till klockan också.
Coolt med italiensk dagstavla, du kan alltid peka på klockan och säga till damerna att du är italienare och att Berlusconi är nära släkting till dig. Funkar alltid.Har mailat lite med DK så det kan mycket väl bli ett köp därifrån. Avvaktar nu bara på svar från AD vad ett tavelbyte skulle gå på.
@Henke82 är bra dock dessvärre inte tavlan jag vill ha så åker ändå på ett tavelbyte. Hade den dock haft engelska dagvisningen och dia-tavlan monterad så hade jag kanske slagit till. Den ser även ut att vara 3k dyrare än när den såldes samt att två tavlor "kommit bort". De vita??
Den är faktiskt grymt snygg med dia tavla
![]()
Hoppas du såg i annonsen att en Engelsk dagskiva medföljerHar mailat lite med DK så det kan mycket väl bli ett köp därifrån. Avvaktar nu bara på svar från AD vad ett tavelbyte skulle gå på.
@Henke82 är bra dock dessvärre inte tavlan jag vill ha så åker ändå på ett tavelbyte. Hade den dock haft engelska dagvisningen och dia-tavlan monterad så hade jag kanske slagit till. Den ser även ut att vara 3k dyrare än när den såldes samt att två tavlor "kommit bort". De vita??
Den är faktiskt grymt snygg med dia tavla
![]()
Det är lugnt jag tog en titt imorse och skölden var kvarSkicka bilden till Tudor och fråga om de har sett en sköld någonstans på fabriksgolvet
Aha, så du är boven i dramat. Det förklarar sakenCoolt med italiensk dagstavla, du kan alltid peka på klockan och säga till damerna att du är italienare och att Berlusconi är nära släkting till dig. Funkar alltid.
Nej skämt åsido, kostar väl en ca 500kr att byta tavla, inte så farligt. Angående de två vita tavlorna så är tavlorna stenfula och det är jag som tappat bort dem.
Riktigt snygg!
SköntDet är lugnt jag tog en titt imorse och skölden var kvar![]()
Fortsätter tjuvstart @JohnMonchard på ”Tudor Thursday”.
Här flinga från -76.
Så bra, korspost från vintageavdelningen om Snowflake in da House...
![]()
![]()
Så väldigt mycket spammade behöver jag inte skämmas för, 1 post med Flingan och 1 post med Royalen...Fortsätter spammades av inte helt aktuella releaser av Tudor. Köpte en dressklocka från -66 med cert, box och bekräftande äkthet med baksida för flera år sedan.
Tudor Royal, ev till salu för rätt vårdnadshavare...
![]()
![]()
![]()
Hur länge har du haft den?Det slog mig precis att denna har tickat på varje dag utan att stanna sen jag köpte den. Konsekvent -1s om dagen. Idag låg den två minuter back och jag skruva ut kronan för första gången.
![]()
Hur länge har du haft den?![]()