Onsdag!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Be en urmakare göra som här, skulle vart standard med fler hål![]()
![]()
Sök på 76200 här i tråden.Var ej skicket jag tänkte på.
Sökte info här på forumet men fick endast fram gamla annonser.
Edit: Du som har ägt och sett den irl, vad fick du för intryck av den ?
Ok det låter betryggande och tack för input.Sök på 76200 här i tråden.
Bra klocka för pengarna. Som en 5-siffrig datejust från fabrik ungefär, som jag gissar att de var.
Helt klart trevlig klocka. Gillar du utseendet så kör på. Finns fler referenser, tvåton samt räfflad glasring i vitt guld, kanske är stål.
Ok det låter betryggande och tack för input.
Utseendemässigt så är den mitt i prick för mig. Har en ny på gång med stämplat cert från juni och med 5 års garanti.
Så troligtvis blir det affär.
Har varit nyfiken på den under en längre tid och velat fram och tillbaka.Har också haft ögonen på en sån, men inte kunnat bestämma mig.
Ja, jag gillar verkligen utseendet på den svarta. Det som jag mest velat över är om den håller Tudor-kvalité jämfört med de europeiska modellerna, eller om de tummat något på den för att anpassa den till den asiatiska marknaden.Har varit nyfiken på den under en längre tid och velat fram och tillbaka.
Känner nu att jag behöver uppleva den för att stilla min nyfikenhet. Går att läsa sig till mycket men i slutänden så lär jag ofta prova för att få veta![]()
Passar länken från Flingan på 58an?Tudoronsdag
![]()
Passar länken från Flingan på 58an?Har tidigare sett att en specifik Rolexlänk (minns ej ref-nr) har passat till 58-modellen. Skön liten trio i övrigt!
Kul om det fungerar! Hittade den video jag hade i tankarna, den har säkert varit uppe redan.Det är något jag måste undersöka. Skulle tro att det funkar men att ändlänkarna hamnar lite djupt mellan bandhornen.
Tidigt 80-tal.
![]()
Skulle vilja prova det där med en BB36 länk.Kul om det fungerar! Hittade den video jag hade i tankarna, den har säkert varit uppe redan.
Den är fin den. Lagom härjad.Mycket fin!
1982 dock gamla typsnittet på Submariner.
![]()
Tror inte BB36 har en 20mm länk; 36 mäter 19mm och 41 mäter 21mm vid ändlänkarna om jag minns rättSkulle vilja prova det där med en BB36 länk.
tänkte behålla BB58 ändläkarnaTror inte BB36 har en 20mm länk; 36 mäter 19mm och 41 mäter 21mm vid ändlänkarna om jag minns rätt
Ah! Det tänkte jag inte på.tänkte behålla BB58 ändläkarna
Sugen på ett byte?Mycket fin!
1982 dock gamla typsnittet på Submariner.
![]()
Den va?
![]()
Exakt
Edit: men nu när du lägger upp den här bilden så blir jag osäker
Sorry, jag som formulerade mig dåligt. Det är samma klocka.Rätt säker på att det är sammaSprucket insert kl 12, relumade visare och bubblig tavla.
Mr Chance köpte den av mig, eller var det en bytesaffär?
En årsklocka är ju ändå en årsklockaSorry, jag som formulerade mig dåligt. Det är samma klocka.
Jag menade att jag blev osäker på om jag vill byta då jag tycker den är så fin på bilden
Sorry, jag som formulerade mig dåligt. Det är samma klocka.
Jag menade att jag blev osäker på om jag vill byta då jag tycker den är så fin på bilden
Aa läst om det med men. Inget jag skulle göra, men kanske värt om man vill nå "nirvana".Jo det funkar men då måste man sätta det nya hålet på kl 6-sidan av claspen vilket leder till att nitarna på länken tar i claspen. Läste om nån som gjort detta och då fick fila ned topparna på nitarna för att de skulle gå fria. Helt klart lite pyssel.
Det jag kunde läsa mig till i någon recension var klagomål på länkens kvalitet.Ja, jag gillar verkligen utseendet på den svarta. Det som jag mest velat över är om den håller Tudor-kvalité jämfört med de europeiska modellerna, eller om de tummat något på den för att anpassa den till den asiatiska marknaden.
Go leftTudortorsdag i morgon vilken skall jag välja?![]()