• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svårt att säga på en bild och vinkel. Om det är skicket.

Helt rätt, Asienspecifik. Finns massor av information här i tråden.
Var ej skicket jag tänkte på.
Sökte info här på forumet men fick endast fram gamla annonser.

Edit: Du som har ägt och sett den irl, vad fick du för intryck av den ?

Senast ändrad:
Be en urmakare göra som här, skulle vart standard med fler hål :)
IMG_20200906_145928.jpg

Jo det funkar men då måste man sätta det nya hålet på kl 6-sidan av claspen vilket leder till att nitarna på länken tar i claspen. Läste om nån som gjort detta och då fick fila ned topparna på nitarna för att de skulle gå fria. Helt klart lite pyssel.

Var ej skicket jag tänkte på.
Sökte info här på forumet men fick endast fram gamla annonser.

Edit: Du som har ägt och sett den irl, vad fick du för intryck av den ?
Sök på 76200 här i tråden.

Bra klocka för pengarna. Som en 5-siffrig datejust från fabrik ungefär, som jag gissar att de var.
Helt klart trevlig klocka. Gillar du utseendet så kör på. Finns fler referenser, tvåton samt räfflad glasring i vitt guld, kanske är stål.

Sök på 76200 här i tråden.

Bra klocka för pengarna. Som en 5-siffrig datejust från fabrik ungefär, som jag gissar att de var.
Helt klart trevlig klocka. Gillar du utseendet så kör på. Finns fler referenser, tvåton samt räfflad glasring i vitt guld, kanske är stål.
Ok det låter betryggande och tack för input.
Utseendemässigt så är den mitt i prick för mig. Har en ny på gång med stämplat cert från juni och med 5 års garanti.
Så troligtvis blir det affär.

Har också haft ögonen på en sån, men inte kunnat bestämma mig.
Har varit nyfiken på den under en längre tid och velat fram och tillbaka.
Känner nu att jag behöver uppleva den för att stilla min nyfikenhet. Går att läsa sig till mycket men i slutänden så lär jag ofta prova för att få veta :)

Senast ändrad:
Har varit nyfiken på den under en längre tid och velat fram och tillbaka.
Känner nu att jag behöver uppleva den för att stilla min nyfikenhet. Går att läsa sig till mycket men i slutänden så lär jag ofta prova för att få veta :)
Ja, jag gillar verkligen utseendet på den svarta. Det som jag mest velat över är om den håller Tudor-kvalité jämfört med de europeiska modellerna, eller om de tummat något på den för att anpassa den till den asiatiska marknaden.

Sorry, jag som formulerade mig dåligt. Det är samma klocka.

Jag menade att jag blev osäker på om jag vill byta då jag tycker den är så fin på bilden

Tavlan är ju riktigt ball på den! Minns när jag införskaffade den och vad den betingade för pengar då :rolleyes: Det var en bytesaffär och i slutändan kostade den mig 14000kr och skickades som vanligt rek med Postnord, i en grön påse.

Jo det funkar men då måste man sätta det nya hålet på kl 6-sidan av claspen vilket leder till att nitarna på länken tar i claspen. Läste om nån som gjort detta och då fick fila ned topparna på nitarna för att de skulle gå fria. Helt klart lite pyssel.
Aa läst om det med men. Inget jag skulle göra, men kanske värt om man vill nå "nirvana".

Ja, jag gillar verkligen utseendet på den svarta. Det som jag mest velat över är om den håller Tudor-kvalité jämfört med de europeiska modellerna, eller om de tummat något på den för att anpassa den till den asiatiska marknaden.
Det jag kunde läsa mig till i någon recension var klagomål på länkens kvalitet.
Den verkar dock ha gott om microjustering dvs 6 hål vilket bådar gott för passformen. Det är något som jag saknar på min BB36 som bara har 3 microjusteringshål.

Återstår att se då det blev en beställning så jag återkommer med intryck när den har landat. Ska bli riktigt spännande.

Tillbaka
Topp