Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Ser grymt fin ut!Dubbelpostar min nyinkomna 7928
![]()
Ser ut att vara i fantastiskt skick! Den måste du vara riktigt nöjd med, grattisDubbelpostar min nyinkomna 7928
![]()
Grattis! Ser grymt fin ut!
Tack!Ser ut att vara i fantastiskt skick! Den måste du vara riktigt nöjd med, grattis![]()
Grattis!! Ser ut att va i grymt bra skickDubbelpostar min nyinkomna 7928
![]()
Snyggt! GrattisDubbelpostar min nyinkomna 7928
![]()
Grattis!! Ser ut att va i grymt bra skick![]()
Tackar tackar, va snälla ni är. Jag är såklart väldigt glad.Snyggt! Grattis![]()
Vad är den från för år?Tackar tackar, va snälla ni är. Jag är såklart väldigt glad.
Det är en 64:aVad är den från för år?
Galet! Bra scoutat! Har också letat en del efter den referensen men ingen jag har sett har ens varit i närheten av det skicket som din är i...Det är en 64:a
Dubbelpostar min nyinkomna 7928
![]()
Jag skulle bli mycket besviken om den visade sig vara uppfräschad. Ser du något du inte tror är ok så lyssnar jag gärna. Men min tro och säljarens ord var att den är orörd.Grattis
Finfin! Vet du om tavlan är orörd eller om det blivit uppfräschad nån gång?
Jag skulle bli mycket besviken om den visade sig vara uppfräschad. Ser du något du inte tror är ok så lyssnar jag gärna. Men min tro och säljarens ord var att den är orörd.
Jag tror den pinsamma sanningen är att jag ville ta en vacker bild av gilt-tavlan och att det direkta solljuset gör att texten ser kladdig ut. Så här ser texten ut i naket lampljus.Jag kan verkligen inte denna ref särskilt bra men jag vet att det finns ett gäng varianter av tavlor. Reagerade lite på rosens utseende och att texten var lite ”kluddig”. Kan vara så enkelt att ett repigt plexi förvränger tavlan.
Kanske @Per och @Gummo , som är bättre på dessa kan ta en titt också?
Kikade på fler 64or på nätet, hos HQ Milton bla. Din är No 2.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag tror den pinsamma sanningen är att jag ville ta en vacker bild av gilt-tavlan och att det direkta solljuset gör att texten ser kladdig ut. Så här ser texten ut i naket lampljus.
![]()
@Per har sett den live och får gärna kommentera vad han tror.
Jag tror den pinsamma sanningen är att jag ville ta en vacker bild av gilt-tavlan och att det direkta solljuset gör att texten ser kladdig ut. Så här ser texten ut i naket lampljus.
![]()
@Per har sett den live och får gärna kommentera vad han tror.
Här bredvid en matt 5513Men nu vill vi ju se mer av hela klockan![]()
Noterade att bezeln fjädrar när man trycker på den. Är detta vanligt? Aldrig haft så tidigare på någon klocka.Resan började med att försöka hitta en blå 76200, till att leta efter en blå BB36 till att till slut landa på en blå BB58
![]()
Min bezel fjädrar inte.Noterade att bezeln fjädrar när man trycker på den. Är detta vanligt? Aldrig haft så tidigare på någon klocka.
Jag känner att det fjädrar när man trycker uppifrån ner mot boettenMin bezel fjädrar inte.
Jag skall testa min när jag kommer hem ikväll, men är till 99% säker att den inte fjädrar ner när man vrider bezeln.Jag känner att det fjädrar när man trycker uppifrån ner mot boetten![]()
Tack.. jättekonstigt.. klicken är jättebra och allt är fine men märker att det fjädrar när man trycker ner mot boetten. Är en glipa mellan boett och bezel som man kan klämma ihop lätt.Jag skall testa min när jag kommer hem ikväll, men är till 99% säker att den inte fjädrar ner när man vrider bezeln.
Visserligen är min en 41mm men dem borde ha samma konstruktion.