• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

A346233A-C4E0-4ECE-866F-7D6AFBBD162E.jpeg

Tack! Jag vet inte riktigt ännu vilken som kommer sitta på mest. 7928 är som sagt väldigt ny för mig och flingan kom också nu under sommaren. Vilken hade du valt?
Utan tvekan 7928. Är frälst över designspråket som i mina ögon slår varenda Rolex Sub. Även om flingan i sig är tilltalande i sin design och mycket läcker:)

Kommer ha samma problem snart :) Just nu snurrar mina tankar kring om enbart sista länkbiten finns att beställa? Isf kan man börja laborera utan att ha hela länkens kostnad på sina axlar. Iofs kan man lika gärna fräsa ut extra sista-länk-bitar när man ändå håller på kanske.

Jag tänker för närvarande: kapa ett litet rör för sprinten. Löd fast en skruv med skallen mot röret. Gänga ett hål i sista länkbiten. Med länkbiten lösmonterad, skruva den på skruven tills lämpligt avstånd till röret erhålls. Montera länken.

Behövs: bra plana ytor och städ för att löda skruven exakt rakt samt en sjysst pelarborr för att borra och gänga länkbiten exakt rakt.

Slutresultat:
IMG_20200920_092006.jpg

(Går att ersätta skruv med 2 fjädrar för att få den rätta pelagos-känslan ;) )
Har kikat runt och tror att enda rimliga lösningen är att borra ytterligare ett hål i spännet. Man behöver även polera ner niten på en av länkbitarna så att den passar i spännet. Med ett extra hål får man ytterligare 2mm justeringsmån.
tudor additional hole 2.jpg

Senast ändrad:
Har tröttnat på min sub, så jag tänkte ge BB58 i blått en chans, men nä. Får samma standardsvar från alla AD:s i stan om nerlagda intresselistor. Hade väl hoppats på att hypen lagt sig nu. :grumpy:

Har tröttnat på min sub, så jag tänkte ge BB58 i blått en chans, men nä. Får samma standardsvar från alla AD:s i stan om nerlagda intresselistor. Hade väl hoppats på att hypen lagt sig nu. :grumpy:
De har ju sålts ett par redan här på KS med inte helt galna priser.
Kolla även lite handlare ute i Europa och AD:s.
Trevlig dinka helt klart :)
73649833-E31C-432A-B992-5F881FCE3781.jpeg

Andelen arrangerade bilder vs. handledsskott på P01 på internet är helt unikt hög. :)
Det är möjligtvis så men jag tycker nog att P01:an funkar alldeles utmärkt också på armen. Förvisso med ett annorlunda utseende, någon mainstreamklocka kommer den ju aldrig att bli. Tar för övrigt huvuddelen av mina bilder på klockor med dessa avtagna och inte burna runt handleden. Är lite less på att se min egen blekfeta arm.

568A4227-4C79-4136-872E-661F96E31324.jpeg

3B50E089-D357-41FA-949E-A81EC02E0101.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp