7928:an är ny för mig så den känns lite extra spännande. Samtidigt skiljer sig flingan från andra submariners till utseendet så den känns också bra. Svårt att säga vilken jag föredrar.Är en favoriserad framför den andra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
7928:an är ny för mig så den känns lite extra spännande. Samtidigt skiljer sig flingan från andra submariners till utseendet så den känns också bra. Svårt att säga vilken jag föredrar.Är en favoriserad framför den andra?
Vilken får mest handledstid? Otrolig komboMina två Tudor
![]()
Tack! Jag vet inte riktigt ännu vilken som kommer sitta på mest. 7928 är som sagt väldigt ny för mig och flingan kom också nu under sommaren. Vilken hade du valt?Vilken får mest handledstid? Otrolig kombo![]()
Utan tvekan 7928. Är frälst över designspråket som i mina ögon slår varenda Rolex Sub. Även om flingan i sig är tilltalande i sin design och mycket läckerTack! Jag vet inte riktigt ännu vilken som kommer sitta på mest. 7928 är som sagt väldigt ny för mig och flingan kom också nu under sommaren. Vilken hade du valt?
Har kikat runt och tror att enda rimliga lösningen är att borra ytterligare ett hål i spännet. Man behöver även polera ner niten på en av länkbitarna så att den passar i spännet. Med ett extra hål får man ytterligare 2mm justeringsmån.Kommer ha samma problem snartJust nu snurrar mina tankar kring om enbart sista länkbiten finns att beställa? Isf kan man börja laborera utan att ha hela länkens kostnad på sina axlar. Iofs kan man lika gärna fräsa ut extra sista-länk-bitar när man ändå håller på kanske.
Jag tänker för närvarande: kapa ett litet rör för sprinten. Löd fast en skruv med skallen mot röret. Gänga ett hål i sista länkbiten. Med länkbiten lösmonterad, skruva den på skruven tills lämpligt avstånd till röret erhålls. Montera länken.
Behövs: bra plana ytor och städ för att löda skruven exakt rakt samt en sjysst pelarborr för att borra och gänga länkbiten exakt rakt.
Slutresultat:
![]()
(Går att ersätta skruv med 2 fjädrar för att få den rätta pelagos-känslan)
Lättas är att lämna in och borra ett extra hål i claspen för micro justering
Tips vart man kan lämna in för at få hålet borrat? Tror det är enda lösningen om man inte vill klistra läderbitar och dylikt i spännet :/Strapcodelänk eller borra nytt hål i claspen löser nog problemet.![]()
De har ju sålts ett par redan här på KS med inte helt galna priser.Har tröttnat på min sub, så jag tänkte ge BB58 i blått en chans, men nä. Får samma standardsvar från alla AD:s i stan om nerlagda intresselistor. Hade väl hoppats på att hypen lagt sig nu.![]()
Det finns ett par på K&S-sidan för handlare. Bla en för listpris.Har tröttnat på min sub, så jag tänkte ge BB58 i blått en chans, men nä. Får samma standardsvar från alla AD:s i stan om nerlagda intresselistor. Hade väl hoppats på att hypen lagt sig nu.![]()
Obs - I Zürich så moms och tull tillkommer.Det finns ett par på K&S-sidan för handlare. Bla en för listpris.
Ahhh, tänkte inte på det. Då är det ju en annan femma...Obs - I Zürich så moms och tull tillkommer.
Har ingen själv, men lite mörkare grå som postats tidigare tycker jag passar bra.Testar nato.. inte dåligt men får nog bli en annan färg.. ni som kört nato på blå, vad rekommenderar ni?
![]()
Andelen arrangerade bilder vs. handledsskott på P01 på internet är helt unikt hög.Cool Commando
![]()
![]()
![]()
Det är möjligtvis så men jag tycker nog att P01:an funkar alldeles utmärkt också på armen. Förvisso med ett annorlunda utseende, någon mainstreamklocka kommer den ju aldrig att bli. Tar för övrigt huvuddelen av mina bilder på klockor med dessa avtagna och inte burna runt handleden. Är lite less på att se min egen blekfeta arm.Andelen arrangerade bilder vs. handledsskott på P01 på internet är helt unikt hög.![]()
exakt, du har en skruv kvar, lossa sen och ta bort och trä fjädrande stiftet till bygeln genom den fasta länkbitenSista länkbiten ser ut som övriga.
![]()
![]()
![]()
Nej.Ni med blåa 58r, upplever ni olika färg på länk kontra caset i själva stålet
? Hoppas ni förstår vad jag menar...
![]()
Nej, dock är det en liten skillnad mellan blåa och svarta. Vad står det för ref på länken? Det var olika ref på svart och blå.Ni med blåa 58r, upplever ni olika färg på länk kontra caset i själva stålet
? Hoppas ni förstår vad jag menar...
![]()
Tror dessvärre inte att det passar (kan testa med 114060 länk senare). Äldre Oyster kan fungera om man använder BB58ans ändlänkar.Någon som testat modernare Rolex oyster på BB58? Funderar om det finns något sätt att få mitt från 16750 att passa?