• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

76100 hade lollipopvisare och Rolex tillverkade boetterna. De är inte helt identiska med Rolex då baklocket är tunnare pga ETA-verket är tunnare. Men jag har en känsla av att @acce1999 kan berätta mer. :)
Å fan, tunnare = bättre ju. Är visarna identiska? Passar således rolexvisare på ETA och viseversa?

Hur är det med den solida länken? Har inte sett något exemplar säljas med den. Såldes den bara med sista referensen?

Å fan, tunnare = bättre ju. Är visarna identiska? Passar således rolexvisare på ETA och viseversa?

Hur är det med den solida länken? Har inte sett något exemplar säljas med den. Såldes den bara med sista referensen?
Tunnare, ja. Nej, inte samma visare, men väldigt lika. Nej, olika visare till ETA vs Rolex. Bara solid Tudor ref 78500 (samma som Rolex 93150) till Tudor 79190, dvs Sub med safirglas.

Mvh A

Tunnare, ja. Nej, inte samma visare, men väldigt lika. Nej, olika visare till ETA vs Rolex. Bara solid Tudor ref 78500 (samma som Rolex 93150) till Tudor 79190, dvs Sub med safirglas.

Mvh A
Tack, bra info! Funderade på om man kunde komplettera med ett par matchande visare från en vintagerolle om man hittade en Tudorsub med krämig tavla men vita visare, men då tolkar jag det som att det inte går. Läge att köpa rätt från början alltså.

Hur är det med inläggen? Går de att byta mellan Tudor/Rolex?

Och hur är det med lolipopvisarna, har de en tendens till lumesprickor pga stor lumeyta?

Fick hem denna skönhet från Spanien förra veckan, är otroligt nöjd!!

Dock undrar jag lite över boxen, är detta verkligen rätt box till min BBB? Vad säger panelen?

IMG_7712.jpg
IMG_7713.jpg
Jag fick min i fredags och den har en annan box med plats för natot vid kanten la upp en bild här nyss!

Tack, bra info! Funderade på om man kunde komplettera med ett par matchande visare från en vintagerolle om man hittade en Tudorsub med krämig tavla men vita visare, men då tolkar jag det som att det inte går. Läge att köpa rätt från början alltså.

Och hur är det med lolipopvisarna, har de en tendens till lumesprickor pga stor lumeyta?
Inserten är helt utbytbara mellan de olika klockorna, i alla fall vad gäller passform. Däremot var fonten olika vid olika tidsepoker så det gäller att träffa rätt tid.
När det gäller lollipopvisarnas lume har jag ingen aning, jag är eg inte så förtjust i den, gillar mercsavisarna bättre. Och flingan förstås.

Som @Mr Chance säger...

Vill ni ha mig som permanent medlem i denna tråd så får ni fan steppa upp lite. Vill ha massa nördig info om era klockor omgående! :arghh:
Hehe ok då... Min fina Submariner 76100 från ca '84 på djungelsafari. Mycket vass och troligtvis orörd boett. Har kvar sin lollipop-visare. Sitter på Tudor-märkt 9315. Nyservad och redo för bad om jag nu skulle vilja det. :)
"Fel" glas här, men gillar det mer än top-hat för det extra djupet och distorsionen man får från sidan.
Extra kul att här i bilden se att den mattsvarta tavlan egentligen reflekterar alla ljusets färger. Men det krävs mycket starkt solljus för att effekten ska kunna fotas.

20150701_175421.jpg~original

Fick hem denna skönhet från Spanien förra veckan, är otroligt nöjd!!

Dock undrar jag lite över boxen, är detta verkligen rätt box till min BBB? Vad säger panelen?

IMG_7712.jpg
IMG_7713.jpg
Grattis till en fin klocka! Däremot skulle jag kontakta säljaren och be om rätt box. Ägt tre stycken Black Bay och ingen av dem har den där boxen. Den där hör snarare till t ex Heritage Chronon.

Tillbaka
Topp