• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ranger ref 79910 funkar även kalas på läder från Bulang and Sons!

image.jpg

Vill ni ha mig som permanent medlem i denna tråd så får ni fan steppa upp lite. Vill ha massa nördig info om era klockor omgående! :arghh:
Okay, det är så du vill ha det :) Då kan vi väl börja med min.
79090 från -92 och alltså inte direkt kvalificerad som vintage men med massor av vintagekänsla. Köpt i vintras av välkänd säljare på VRM. Boett så vi jag kan bedöma orörd och har aldrig fått känna på en polertrissa. Tavla och visare original med lätt beige tritium även om det syns dåligt på dessa bilder. Plexi utbytt och med all säkerhet bezeln också, åtminstone inserten. Jag bär den alltid på nato men har även en riktigt fin korrekt länk från -94 som följde med vid köpet. Klockan krånglade tidigt och har fått en komplett genomgång av min lokala urmakare och går nu perfekt.
image.jpg

image.jpg

Okay, det är så du vill ha det :) Då kan vi väl börja med min.
79090 från -92 och alltså inte direkt kvalificerad som vintage men med massor av vintagekänsla. Köpt i vintras av välkänd säljare på VRM. Boett så vi jag kan bedöma orörd och har aldrig fått känna på en polertrissa. Tavla och visare original med lätt beige tritium även om det syns dåligt på dessa bilder. Plexi utbytt och med all säkerhet bezeln också, åtminstone inserten. Jag bär den alltid på nato men har även en riktigt fin korrekt länk från -94 som följde med vid köpet. Klockan krånglade tidigt och har fått en komplett genomgång av min lokala urmakare och går nu perfekt.
image.jpg

image.jpg
Äntligen lite kvalle ( ;) ), tackar för det!
Hur är det med Lolipopvisare? Vilka refar hade de från början?
Undrar även hur det är med boetterna? Vilka tillverkade dessa och är de identiska med exempelvis 1680/5513 osv?

Äntligen lite kvalle, tackar för det!
Hur är det med Lolipopvisare? Vilka refar hade de från början?
Undrar även hur det är med boetterna? Vilka tillverkade dessa och är de identiska med exempelvis 1680/5513 osv?
76100 hade lollipopvisare och Rolex tillverkade boetterna. De är inte helt identiska med Rolex då baklocket är tunnare pga ETA-verket är tunnare. Men jag har en känsla av att @acce1999 kan berätta mer. :)

Tillbaka
Topp