• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Black Bay Bronze i hamnen...
502BA28B-7148-4C83-B578-9C421E64BC8C.jpeg
0CBD9329-15C7-4BCC-A548-E241406BA795.jpeg
12942F9E-7946-424E-AE22-BA5F317AA65F.jpeg
37FB8BDB-9B81-42D7-9EB7-18845896A250.jpeg
A7F3C71A-5AC7-4203-B41A-F22759A67CC4.jpeg
0FA891C1-438B-4E2F-9B8F-98DC630B6A10.jpeg
31988193-AB3B-42F7-8E43-7D4A75A10803.jpeg

0CBD9329-15C7-4BCC-A548-E241406BA795.jpeg

Inte alls svårt att få beställa en bb58. Jag mailade med Krons i stockholm för ett par veckor sedan. De hade hemma om man ville ha på läder, länk gick att köpa till med ca 2 veckors levtid. Ville man ha med länk från början skulle det ta ca 6 månader. Däremot var man tvungen att hämta i butik, vilket inte fungerade för mig.
Och vad blir totalpriset med länk? ;)

Jag blev erbjuden en blå bb58 av AD för någon vecka sedan. Detta efter två år i kö. Fast på en svart. Hur ska man tolka det? Bättre tilldelning av blå?

Har en svart sedan ett år och avböjde trots att jag gillar den blå (åtminstone på bild. Har ännu ej sett någon live) och är mycket förtjust i min svarta.

0764C896-D764-4329-A234-9C50347DAF62.jpeg

Då köper jag hellre en lätt beggad på länk för några kronor över listpris :)
Eller väntar 6månader på en ny. Å andra sidan tror jag begagnade kommer gå ner i pris snart. Det ligger många ute och de över list verkar inte bli sålda.
Men 43" är inte mycket dyrare än de begagnade med både länk och läder som jag sett ligga ute.

Jag var inne i butik för att prova olika - mest för att bekräfta att det va en Breitling Superocean jag ville ha, tänkte att det skulle vara en formalia - vilket det också vad fram tills hon tog fram en Black Bay 58 i svart. Öhm. Varför gör hon så mot mig?!

Lista på 12 månader om man vill ha länk (vilket jag vill) - men dom hade en NATO inne så kunde man köpa länk vid sidan av - men den merkostnaden på 7000 är jag väl inte jättesugen på när jag bara kommer använda länken.

Så, är det nån av er som stod på lista? Tog det verkligen 12 månader? Är det olika längd på listorna beroende på vilken AD man går till? Om man skriver upp sig - blev ni mer eller mindre garanterade en klocka eller kan det lika gärna bli ett "tyvärr" 12 månader senare?

/ Henrik

Jag var inne i butik för att prova olika - mest för att bekräfta att det va en Breitling Superocean jag ville ha, tänkte att det skulle vara en formalia - vilket det också vad fram tills hon tog fram en Black Bay 58 i svart. Öhm. Varför gör hon så mot mig?!

Lista på 12 månader om man vill ha länk (vilket jag vill) - men dom hade en NATO inne så kunde man köpa länk vid sidan av - men den merkostnaden på 7000 är jag väl inte jättesugen på när jag bara kommer använda länken.

Så, är det nån av er som stod på lista? Tog det verkligen 12 månader? Är det olika längd på listorna beroende på vilken AD man går till? Om man skriver upp sig - blev ni mer eller mindre garanterade en klocka eller kan det lika gärna bli ett "tyvärr" 12 månader senare?

/ Henrik
12månader för en BB58 svart låter som en lång tid. Men visst, det finns säkert butiker med den köbildningen.
Har testat länken men kunde inte riktigt hitta ngt bra läge.

/ Henrik
Ingen kö 😃

Vad tycker ni om skicket på denna?

Claspen ser ju skarp och fin ut vilket jag tycker tyder på varsam polering, men jag är lite osäker på formen på boetten. Rätt dåliga bilder iofs, men jag är inte heller hundra på hur en Big block ser ut helt orörd.
Har ni några särskilda tells man ska hålla utkik efter?

Äh - glöm ovanstående!
Jag pratar i nattmössan, det var ju en 79260 och inte 79160.
Och jag har inte ens gått på adventsglöggen än... :arghh:

Vad tycker ni om skicket på denna?

Claspen ser ju skarp och fin ut vilket jag tycker tyder på varsam polering, men jag är lite osäker på formen på boetten. Rätt dåliga bilder iofs, men jag är inte heller hundra på hur en Big block ser ut helt orörd.
Har ni några särskilda tells man ska hålla utkik efter?
Sicken tur att du inte är hundra på hur en Big Block ska se ut, iom att detta inte är Big Block 😉
BB har 791XX medan detta är det slimmare caset + glas (inte plexi som BB) som då har 792XX

Be säljare skicka bättre bilder vilket inte borde vara några konstigheter.

Den ser riktigt fin ut så hoppas att det blir affär 👍🏻

Sicken tur att du inte är hundra på hur en Big Block ska se ut, iom att detta inte är Big Block 😉
BB har 791XX medan detta är det slimmare caset + glas (inte plexi som BB) som då har 792XX

Be säljare skicka bättre bilder vilket inte borde vara några konstigheter.

Den ser riktigt fin ut så hoppas att det blir affär 👍🏻
Jag såg precis detta efter att jag postat. Har editerat inlägget lite...

Eller väntar 6månader på en ny. Å andra sidan tror jag begagnade kommer gå ner i pris snart. Det ligger många ute och de över list verkar inte bli sålda.
Men 43" är inte mycket dyrare än de begagnade med både länk och läder som jag sett ligga ute.
vf mailar du inte bara runt till butiker i europa och får en hemskickad till dig?

nu ska jag ju inte säga med 100% säkerhet att det är så men det verkar inte så svårt att hitta dessa på länk hos ad´s ute i europa

tudor är dessutom inte lika hårda med att banna ad´s ifrån att skicka klockor som det är med rolex

pröva maila mindre ad´s tex i england!
hört en del från vänner däröver att dessa finns i fönstren hos flera ad´s!

vf mailar du inte bara runt till butiker i europa och får en hemskickad till dig?

nu ska jag ju inte säga med 100% säkerhet att det är så men det verkar inte så svårt att hitta dessa på länk hos ad´s ute i europa

tudor är dessutom inte lika hårda med att banna ad´s ifrån att skicka klockor som det är med rolex

pröva maila mindre ad´s tex i england!
hört en del från vänner däröver att dessa finns i fönstren hos flera ad´s!
De jag varit i kontakt med i UK skickar inte Tudor öht. Hämta i butik gäller där.

/ Henrik
Den jag har nu stod jag i kö två år för att få köpa.. Hade dock en likadan som jag köpte i april 2019 och den fick jag vänta sex månader på. Verkar vara lite olika bud i nuläget när jag läser runt men jag köpte min för några månader sedan och hade som sagt stått i kö i två år.

Finns ingen garanti om man ställer sig i kö. Blev imponerad att jag ens blev uppringd efter två år i kö. Finns väl vissa som tar handpenning och då är man ju garanterad en klocka.

Tillbaka
Topp