Kan förstå det. Påminner mycket om originallädret. Jag är riktigt nöjd med, i synnerhet som komplement till länken. Så jag kan förstå att du är nöjd med kombon klocka-läder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan förstå det. Påminner mycket om originallädret. Jag är riktigt nöjd med, i synnerhet som komplement till länken. Så jag kan förstå att du är nöjd med kombon klocka-läder.
Tack! Det sitter väldigt bekvämt dessutom.Kan förstå det. Påminner mycket om originallädret. Jag är riktigt nöjd med, i synnerhet som komplement till länken. Så jag kan förstå att du är nöjd med kombon klocka-läder.
Tack! Det sitter väldigt bekvämt dessutom.
Finns det åsikter kring Tudor Royal 41mm Daydate med stenar eller romerska siffror? Lyckades beställa en idag och är vekligen nyfiken på den. Sitter ju ett moddat Sellita urverk i den. Min känsla säger mig att planen är att låta Rolex Datejust och Daydate vandra i denna riktning om ett tag då denna stig leder mot AP.
Tänker att denna kommer med inhouse verk nästa år, lite som Black bay gjorde.
Hur går tankarna kring denna bu eller bä?
Härligt Vilken färg blev det ?BB36 - snart hos ett ombud nära mig
Svart på länkHärligt Vilken färg blev det ?
Tror du kommer bli mer än nöjdSvart på länk
Sitter det inte ETA i klockan? Och av vad jag förstått så är urverken ej modifierade, för då hade man likt bla Breitling och Tag Heuer döpt om urverken. Eller har jag fel?Finns det åsikter kring Tudor Royal 41mm Daydate med stenar eller romerska siffror? Lyckades beställa en idag och är vekligen nyfiken på den. Sitter ju ett moddat Sellita urverk i den. Min känsla säger mig att planen är att låta Rolex Datejust och Daydate vandra i denna riktning om ett tag då denna stig leder mot AP.
Tänker att denna kommer med inhouse verk nästa år, lite som Black bay gjorde.
Hur går tankarna kring denna bu eller bä?
Det trodde även jag att det var ETA men när jag kollade runt lite så framkommer det att det ska bara ett modifierat Sellita, men iaf inte inhouse.Sitter det inte ETA i klockan? Och av vad jag förstått så är urverken ej modifierade, för då hade man likt bla Breitling och Tag Heuer döpt om urverken. Eller har jag fel?
Modifierat på vilket vis?Det trodde även jag att det var ETA men när jag kollade runt lite så framkommer det att det ska bara ett modifierat Sellita, men iaf inte inhouse.
De brukar ju byta exempelvis rotor samt mindre anpassningar för att passa i boetten. Sedan vet jag inte om Daydate komplikationen finns som standard på Sellita eller om det är den som man avser.Modifierat på vilket vis?
Har för mig att det mesta som ETA har, har Sellita också. Sitter nog en SW240-1 i Tudor Royal DD. SW240-1 passar boetter på 36 mm, så 41mm är inga problem.De brukar ju byta exempelvis rotor samt mindre anpassningar för att passa i boetten. Sedan vet jag inte om Daydate komplikationen finns som standard på Sellita eller om det är den som man avser.
Ja ETA och Sellita finns ju i både dyrare och billigare klockor, men jag tror att många kommer att fundera en gång extra innan man köper en Lacroix eller liknande när man kan få en Tudor för samma pengar. Så jag tror att man lagt sig väldigt bra där.Har för mig att det mesta som ETA har, har Sellita också. Sitter nog en SW240-1 i Tudor Royal DD. SW240-1 passar boetter på 36 mm, så 41mm är inga problem.
I mina öron låter ca 20kkr dyrt för en Sellita verk, så länge det inte är väldigt modifierad, men då hade man nog döpt om urverket, likt Breitling gör. Men gillar man designen och modellen, då kör hårt!
Bra val du kommer älska den.BB36 - snart hos ett ombud nära mig
Har aldrig riktigt sett det som fake patina. Upplevde aldrig att det var en fejkad patina.Jag förstår inte hatet mot fejknitarna. Det passar bra ihop med "fejkpatinan" på tavlan och grejen med hela modellen är väl ändå att den ska vara vintage-inspirerad.
Håller med, men vissa envisas med att kalla gulddetaljerna för fejkpatinaHar aldrig riktigt sett det som fake patina. Upplevde aldrig att det var en fejkad patina.
Fejkad patina för mig är som Longines gjorde på ett par av sina tavlor eller när man sandpapprat klockan 20varv runt vridringen.
På BB58 är den guldfärgade delen helt enkelt en del av designen.
Tudor Black Bay 58
79030B
Ja känner du att passformen inte är optimal så är det klart värt det.Mysig den här. Men jag ska nog ta och få ett hål till borrat i spännet tror jag.
Riktigt snyggt på Nato!Väntat i 3 veckor på ett packningsbyte på min bb36a nu.. abstinensen blir inte bättre av bläddra runt här! Hade precis hängt på ett Phoenix nato jag såg fram emot att slita in under ledigheten. Blev inget med det.
Eller hur! Jag inbillar mig att BB36 på ett slitet Phoenixnato är OWG-material.Riktigt snyggt på Nato!
Sandpapper. Kniv. Såg.Eller hur! Jag inbillar mig att BB36 på ett slitet Phoenixnato är OWG-material.
Haha. Ja absolut, men enligt diverse uppgifter på www så ska Phoenix nötas relativt snabbt.Sandpapper. Kniv. Såg.
Valen är många för att skapa slitage