• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

NordPosten är sjukt snabba ibland 😍
882176F1-E4B5-49A0-B82F-9A43EB667D48.jpeg
03668151-CE98-4C28-8998-483059D940E1.jpeg
F87AC478-A940-4EBD-8ABB-F6B7E0CED78C.jpeg

Utan borrmaskin! 😄 Innersta hålet fick duga. Provade först att minska en hel länkbit men det lämnade en Tudorsköld på undersidan av handleden ganska snabbt.
Samma som för mig alltså med en länkbit bortplockad.
Skulle jag köpa en ny BB36 eller BB58 hos en ad med denna vetskap skulle jag försökt deala till mig det där extra hålet i microjusteringen inför köpet.
Är jäkligt glad att det gick att lösa i efterhand då jag gillar länken i övrigt.

Haha. Ja absolut, men enligt diverse uppgifter på www så ska Phoenix nötas relativt snabbt.

Från CWC hemsida -
”Please note: Phoenix straps will fray(fransa sig) and the holes will stretch. This is particular to the Phoenix NATO straps. They are tough and will last a long time but if you do NOT like your straps looking vintage or worn quickly, please buy the CWC issue straps, which do not fray or stretch and stay looking fresh much longer.”

Finns många kreativa sätt att nöta och bleka:

Har både en och två mer eller mindre lyckade försök i den tråden 😁

Haha - den tråden är ett av KS riktiga smultron. Gränslös nördnivå!

/J

Usch. Det borde vara förbjudet att lägga in bilder på denna. Börjar snart tycka att Tudors gamla Sub är snyggare än Rolex... :eek:

Kul att få se lite fler blåa dykare i tråden och den blå färgen har varit ett av Tudors signum genom åren. Jag tycker att de träffade helt rätt med den blåa BB58. Det enda jag saknar på den är datum men det är en ren smaksak.
88812F27-8D35-45A5-B078-EDB0EAFB534A.jpeg

Tillbaka
Topp