Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stiligt Hur känns den ?NordPosten är sjukt snabba ibland
Perfekt storlek. Grym tavla, jag älskar snowflake. Skulle dock ha önskat fler hål för mikrojustering.Stiligt Hur känns den ?
Om du ämnar behålla den så är fler microhål att rekommendera.Perfekt storlek. Grym tavla, jag älskar snowflake. Skulle dock ha önskat fler hål för mikrojustering.
Ska se först hur handleden sväller upp efter ett par glas vin ikvällOm du ämnar behålla den så är fler microhål att rekommendera.
Ha ha det gör du helt rätt iSka se först hur handleden sväller upp efter ett par glas vin ikväll
Hur många glas vin krävdes?Nu sitter den som en smäck!
Ett glas rött samt ett hack in på mikrojusteringenHur många glas vin krävdes?
Fan då har man hålat extra i onödan när allt man hade behövt var att intaga lite rödtjutHur många glas vin krävdes?
Utan borrmaskin ?Ett glas rött samt ett hack in på mikrojusteringen
Utan borrmaskin! Innersta hålet fick duga. Provade först att minska en hel länkbit men det lämnade en Tudorsköld på undersidan av handleden ganska snabbt.Utan borrmaskin ?
Samma som för mig alltså med en länkbit bortplockad.Utan borrmaskin! Innersta hålet fick duga. Provade först att minska en hel länkbit men det lämnade en Tudorsköld på undersidan av handleden ganska snabbt.
Haha. Ja absolut, men enligt diverse uppgifter på www så ska Phoenix nötas relativt snabbt.
Från CWC hemsida -
”Please note: Phoenix straps will fray(fransa sig) and the holes will stretch. This is particular to the Phoenix NATO straps. They are tough and will last a long time but if you do NOT like your straps looking vintage or worn quickly, please buy the CWC issue straps, which do not fray or stretch and stay looking fresh much longer.”
Har både en och två mer eller mindre lyckade försök i den trådenFinns många kreativa sätt att nöta och bleka:
Nöta nato (långt inlägg utan payoff)
Jag köpte denna lilla tuffing av Scaramanga för ett bra tag sen. Jag tänkte att det skulle passa med ett blekt och väl använt rött nato, så jag beställde ett. I fel storlek. :banghead: Projektet lades åt sidan, men väcktes till liv för några veckor sedan. Jag började med att borsta...klocksnack.se
Haha - den tråden är ett av KS riktiga smultron. Gränslös nördnivå!Finns många kreativa sätt att nöta och bleka:
Nöta nato (långt inlägg utan payoff)
Jag köpte denna lilla tuffing av Scaramanga för ett bra tag sen. Jag tänkte att det skulle passa med ett blekt och väl använt rött nato, så jag beställde ett. I fel storlek. :banghead: Projektet lades åt sidan, men väcktes till liv för några veckor sedan. Jag började med att borsta...klocksnack.se
Helt underbar tråd!Haha - den tråden är ett av KS riktiga smultron. Gränslös nördnivå!
/J
DetsammaGuten neues!
Kul att få se lite fler blåa dykare i tråden och den blå färgen har varit ett av Tudors signum genom åren. Jag tycker att de träffade helt rätt med den blåa BB58. Det enda jag saknar på den är datum men det är en ren smaksak.
Ta en TudorSå ilands problem. Vilken ska jag ha ikväll?
Harrods om det blir kavaj.Så ilands problem. Vilken ska jag ha ikväll?
Det är för att Tudors gamla subs är snyggare än Rolex... så mao så tycker du rättUsch. Det borde vara förbjudet att lägga in bilder på denna. Börjar snart tycka att Tudors gamla Sub är snyggare än Rolex...
Ja 76100/79090/79190 är fina dykare med härlig vintagekänsla. Personligen tycker jag att de blåa är lite extra rolig då det inte finns någon blå Rolex i SS från den tiden.Usch. Det borde vara förbjudet att lägga in bilder på denna. Börjar snart tycka att Tudors gamla Sub är snyggare än Rolex...
Vet tyvärr inte vad ett original kostar men här har du liknade i bra kvalitet iaf.Vad ligger ett OEM nato till blå BB58 på? Alternativt, kan någon rekommendera något annat natoband som ser likadant ut?