Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där tycker jag du ska sälja till mig
Kommer aldrig hända! Det är nog den sista klockan som får lämna migDen där tycker jag du ska sälja till mig![]()
Kommer aldrig hända! Det är nog den sista klockan som får lämna mig![]()
Köp en annan då. Inte direkt svåra att hitta. Prutläge nu innan nästa generation kommer dessutom.
Frågan är vilken modell som egentligen är mest åtråvärd - gen 1 eller gen 2. Åsikterna går isär varför jag har svårt att se något stort prutläge. Jag har iallafall inte sett några pelagos för vrakpris.Köp en annan då. Inte direkt svåra att hitta. Prutläge nu innan nästa generation kommer dessutom.
Allt utgående är det ju prutläge på.Frågan är vilken modell som egentligen är mest åtråvärd - gen 1 eller gen 2. Åsikterna går isär varför jag har svårt att se något stort prutläge. Jag har iallafall inte sett några pelagos för vrakpris.
Du menar prutläge hos AD? Ser fortfarande inte riktigt sambandet utgående modell=prutlägeAllt utgående är det ju prutläge på.
Tror den äldre versionen har samlarpotential, men frågan är ju vilken DU helst vill ha.
Letat länge beggat men kommer ju aldrig utAllt utgående är det ju prutläge på.
Tror den äldre versionen har samlarpotential, men frågan är ju vilken DU helst vill ha.
Du tänkte inte som en säljare, du tänker som en WIS. Klart att den nya är en otvivelaktigt bättre klocka än den gamla rent specifikationsmässigt. Som säljare tror jag man skiter i texten på tavlan, det är specifikationerna som säljer.Du menar prutläge hos AD? Ser fortfarande inte riktigt sambandet utgående modell=prutlägeOM klockan ersatts av en otvivelaktigt mer attraktiv modell visst, men så är inte riktigt fallet här
![]()
Hos AD.Letat länge beggat men kommer ju aldrig utVart föreslår du att pruta/köpa?
Självklart tänker jag som en WISDu tänkte inte som en säljare, du tänker som en WIS. Klart att den nya är en otvivelaktigt bättre än den gamla rent specifikationsmässigt. Som säljare tror jag man skiter i texten på tavlan, det är specifikationerna som säljer.
Tänkte att det inte gick att pruta så mkt där trots att den är utgående. Får provaHos AD.
Prova, det gick i alla fall att pruta på subbarna när SubC kom, till och med hos Bergströms.Tänkte att det inte gick att pruta så mkt där trots att den är utgående. Får prova![]()
Härligt! Om gen1 skulle gå att knipa för ca 25 är det ju givetProva, det gick i alla fall att pruta på subbarna när SubC kom, till och med hos Bergströms.![]()
De är ju forumsponsorn nr1, så kanske inte så konstigt...Var inne hos Rob idag och klämde på både Tudor BB och Pelagos. Begäret efter ny klocka minskade ju inte direkt... Riktigt trevligt bemötande och säljaren nämnde även Klocksnack![]()
Nej. Inte någon som påstått att det var konstigt heller va?De är ju forumsponsorn nr1, så kanske inte så konstigt...
ej COSC certifieradMitt frågeinlägg igår verkade hamna mitt i en diskussion av annat, så försöker igen och hoppas det inte hamnar i skymundan.
Har hittat en Prince Date Chronograph från 2003 och de två viktigaste frågorna är:
1. Vet att det är ett 7750-verk men är det COSC?
2. Finns fortfarande länk, tavlor etc. att köpa från AD i efterhand eller är det begagnat som gäller?
Tacksam för svar!
Känner du till något om dess precision? Kan ju gå "inom COSC" utan att vara certifierad. After-market känns sådär...ej COSC certifierad
tror det fortf går å beställa super-jubilee hos AD
annars finns det ju after-market SEL Super oyster
http://www.ebay.com/itm/20mm-Super-...riner-Clasp-/400895926967?hash=item5d574262b7
Vad klockan kan prestera och vad den du eventuellt köper kommer prestera behöver ju inte nödvändigtvis vara samma sak.Känner du till något om dess precision? Kan ju gå "inom COSC" utan att vara certifierad. After-market känns sådär...
du behöver då 605 alt 589 end-links och kan då montera vilka oyster länkar från det årtalet klockan är tillverkad eller hitta orginal ref 78400After-market känns sådär...
Givetvis inte, men om klockan hade möjlighet att gå inom COSC som ny så bör det gå att serva/rucka den till samma precision idag.Vad klockan kan prestera och vad den du eventuellt köper kommer prestera behöver ju inte nödvändigtvis vara samma sak.
Vad är skillnaden mellan 605 och 589?du behöver då 605 alt 589 end-links och kan då montera vilka oyster länkar från det årtalet klockan är tillverkad eller hitta orginal ref 78400
varför behöver så pass ny klocka service?Vad kostar det att serva en tudor black bay 2014/15?
Finns den någon fysik butik i Göteborg som säljer läderband till denna klocka? Letar efter ett sånt här:
http://www.chrono24.se/tudor/herita...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm