admdze
Basic
Såg nyss det fanns på chrono24 från säljare i Italien.Finns det någon vänlig själ som vet om man fortfarande kan få tag på en tudor 78500-länk via AD? Misstänker att denna ev har utgått sedan en tid..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg nyss det fanns på chrono24 från säljare i Italien.Finns det någon vänlig själ som vet om man fortfarande kan få tag på en tudor 78500-länk via AD? Misstänker att denna ev har utgått sedan en tid..
Hej! De går att få tag på, både begagnade och NOS oftast från Italien, de har av någon anledning mycket delar där. Men de är dyra. Se länk nedan.Finns det någon vänlig själ som vet om man fortfarande kan få tag på en tudor 78500-länk via AD? Misstänker att denna ev har utgått sedan en tid..
Stort tack! Precis, är ute efter en mer solid länk till min 79090. Blev så nyfiken när jag såg avslutade annonser där säljaren hänvisade till ”nyuttagna” länkar för ca 1-2 år sedan. Att Tudor håller reservdelslager på dessa förklarar ju saken. Nu vet jag var jag ska börja leta, tack!!Hej! De går att få tag på, både begagnade och NOS oftast från Italien, de har av någon anledning mycket delar där. Men de är dyra. Se länk nedan.
Köp Tudor-klockor på Chrono24
Stort utbud av Tudor-klockor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Många klockor är genast tillgängliga. Handla tryggt.www.chrono24.se
Det går att få tag på använda i bra skick för ca 12-14 tusen. Har inte sett någon under 12 000. De gjordes rätt få av dem.
Möjligen kan någon AD i Sverige få tag på en ny, Tudor håller ett lager för service av äldre klockor.
Annars funkar ju ett armband från en Rolex från deras submariner, ref nr 93150 med 501 endlinks om du ska ha det på en äldre Tudor SUB.
Tack för tipset!Såg nyss det fanns på chrono24 från säljare i Italien.
Jag har en sådan länk på min 79090, de är betydligt bättre än de enklare med vikta länkar, har en sådan också och det är mycket rassel.Tack för tipset!
Bra val, hojta när du ska flippaJag har gjort mitt förhandsval av nya 2021 kollektionen!
Det kommer med största sannolikhet bli en Black Bay 58 925.
Jag gillar tanken på ett helt borstat/matt case i en liten varmare ton än stål. Tillsammans med vad som på de flesta bilder ser ut som en Ghost Bezel och tavla (mer grå än brun dvs).
Jag är inte mycket för öppen baksida men det gör att klockan växer från 11.9 mm tjock till 12.7 mm tjock, vilket jag tror kommer ge klockan lite mer närvaro på handleden (BB58 Svart/Blå som jag har haft båda blir lite lite för nätta på min handled). Även kronan är lite omarbetad och ser snäppet större ut (har enligt vad jag läst på flera ställen en annan känsla/textur).
All in all tror jag starkt på denna, har jag tur dröjer det inte allt för länge innan den sitter på handleden!
Bifogar en snodd IG bild (smal handled på killen ska tilläggas).
Det låter lovande. Jag blev framför allt lite orolig när jag läste på om hur man kortar en vikt länk. Lät inte helt enkelt, inte ens för en kvalificerad urmakare. Den solida känns lite mer praktiskJag har en sådan länk på min 79090, de är betydligt bättre än de enklare med vikta länkar, har en sådan också och det är mycket rassel.
”Betydligt bättre” är ju rätt subjektivt.Jag har en sådan länk på min 79090, de är betydligt bättre än de enklare med vikta länkar, har en sådan också och det är mycket rassel.
Lämna in till AD. De fixar det på 10 min.Det låter lovande. Jag blev framför allt lite orolig när jag läste på om hur man kortar en vikt länk. Lät inte helt enkelt, inte ens för en kvalificerad urmakare. Den solida känns lite mer praktisk
Yes alla har olika preferenser, jag får inte till passformen på mitt 9315 därav min åsikt”Betydlig bättre” är ju rätt subjektivt.
Personligen föredrar jag 9315 framför 93150. (äger båda)
Jag tycker 9315 sitter bättre på mig, är lättare och bekvämare i allmänhet men alla har ju olika preferenser.
Ja 9315 brukar oftast rassla lite mer. Gillar man en mer solid känsla är 93150 oftast bättre.Yes alla har olika preferenser, jag får inte till passformen på mitt 9315 därav min åsikt
Svarta tycker jag.Jag hade BB Chrono en kort period och nu när de två nya släppts blir man riktigt sugen igen.
Men vilken är snyggast, den svarta eller vita...?
Vad tycker ni?
Bild på min gamla för uppmärksamhet
Hur kändes den på handleden? kändes den tung och kändes skruvkronerna i vägen ibland? jag är själv sugen på någon chrono just nu då jag testat allt från vanliga BB till BB58 men även dressmodellerna 41 och 36..Jag hade BB Chrono en kort period och nu när de två nya släppts blir man riktigt sugen igen.
Men vilken är snyggast, den svarta eller vita...?
Vad tycker ni?
Bild på min gamla för uppmärksamhet
Snyggt! Urtavlans färg kommer verkligen fram på ett fint sätt också. Blir ju sugen på att prova en blå om man skulle få chans.Testar 36:an på blått gummi, känns ju riktigt bra, blev en helt ny sommarklockan.
Sant - Intressant detalj! Känns som de skulle gjort svart kontur på dem (eller mörkare än silver/vitt guld vad det nu är).Om jag måste välja så skulle jag välja den svarta då denna bild visar knappt tiden på den vita. ”Vita” visare på vit tavla är inte optimalt
Testar 36:an på blått gummi, känns ju riktigt bra, blev en helt ny sommarklockan.
Om jag måste välja så skulle jag välja den svarta då denna bild visar knappt tiden på den vita. ”Vita” visare på vit tavla är inte optimalt
Blev inspirerad jag med för ett klädombyte.Testar 36:an på blått gummi, känns ju riktigt bra, blev en helt ny sommarklockan.
Ursäkta språket men fan va snyggt! Nu ångrar man att man sålde sin 36aTestar 36:an på blått gummi, känns ju riktigt bra, blev en helt ny sommarklockan.
Det är VanguardInte dumt alls! Är det vanguard eller har du lyckats hitta något annat kul?
Jag hade samtidigt en 47mm Panerai med kronskydd så den kändes liten och nättHur kändes den på handleden? kändes den tung och kändes skruvkronerna i vägen ibland? jag är själv sugen på någon chrono just nu då jag testat allt från vanliga BB till BB58 men även dressmodellerna 41 och 36..
Instämmer, hade vita visare på min AT med silver sunburst. Det var en mardröm att försöka se tiden.Sant - Intressant detalj! Känns som de skulle gjort svart kontur på dem (eller mörkare än silver/vitt guld vad det nu är).
Men som alltid så tror jag man måste uppleva det själv, klart att när ljuset faller som på bilden så flyter de bort, samtidigt sett flera bilder där den syns tydligt.
Blev inspirerad jag med för ett klädombyte.
Blir nog till sommaren först då jag trivs bra med lädret som sitter på just nu.
Om jag måste välja så skulle jag välja den svarta då denna bild visar knappt tiden på den vita. ”Vita” visare på vit tavla är inte optimalt
Sant - Intressant detalj! Känns som de skulle gjort svart kontur på dem (eller mörkare än silver/vitt guld vad det nu är).
Men som alltid så tror jag man måste uppleva det själv, klart att när ljuset faller som på bilden så flyter de bort, samtidigt sett flera bilder där den syns tydligt.
Man ska väl inte heller glömma att det där ”butiksljuset” sällan är något som lyfter en klocka. Kan ju se bättre ut i normalt vardagsljus, kanske.. men håller med om att en svart kontur hade varit att föredra därInstämmer, hade vita visare på min AT med silver sunburst. Det var en mardröm att försöka se tiden.
Då väntar jag och ser hur det blev för dig förstHög tid att smacka på det där och visa upp en bild nu!
Delvis för att jag också har beställt ett och är lätt nojig över hur det sitter på
Du har helt rätt!Man ska väl inte heller glömma att det där ”butiksljuset” sällan är något som lyfter en klocka. Kan ju se bättre ut i normalt vardagsljus, kanske.. men håller med om att en svart kontur hade varit att föredra där