• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Denna var rätt snygg.
tudor-m79010sg-0002.png
Känns som silver och glasboett kan bredda marknaden litegrann eftersom det väl är typ enda modellen från Rolex och Tudor som kanske funkar bättre för nickelallergicker?
T.o.m Pelagos har ju annars stålbakplatta

Var in till AD tidigare i veckan och frågade om möjlighet att borra ett till hål i låset, för ytterligare ett steg i mikrojusteringen. Får liksom inte till passformen ordentligt, som många andra här också har bekymmer med. Det var dock inte alls något de kunde hjälpa till med.. Blev lite förvånad över det då andra verkar ha fått hjälp med det. Synd då jag gillar klockan men passformen irriterar mig.. 😂 Kommer väl sitta bra när värmen kommer..

Bjuder på en bild också!

IMG_20210407_145520.jpg

Senast ändrad:
Var in till AD tidigare i veckan och frågade om möjlighet att borra ett till hål i låset, för ytterligare ett steg i mikrojusteringen. Får liksom inte till passformen ordentligt, som många andra här också har bekymmer med. Det var dock inte alls något de kunde hjälpa till med.. Blev lite förvånad över det då andra verkar ha fått hjälp med det.
Det är alltid enklare att säga nej än ja... :rolleyes:

Var in till AD tidigare i veckan och frågade om möjlighet att borra ett till hål i låset, för ytterligare ett steg i mikrojusteringen. Får liksom inte till passformen ordentligt, som många andra här också har bekymmer med. Det var dock inte alls något de kunde hjälpa till med.. Blev lite förvånad över det då andra verkar ha fått hjälp med det. Synd då jag gillar klockan men passformen irriterar mig.. 😂 Kommer väl sitta bra när värmen kommer..

Bjuder på en bild också!

IMG_20210407_145520.jpg
Fortfarande snyggaste moderna Tudor dykaren.

Väldigt snygga, nära att påverka köpplanerna! ...men använder nog kronografen för mycket för att stå ut med screw-down pushers. Bra video som poängterade det!
För min del så kommer nog chronograferna funka mer som en snygg detalj och dekoration 🤓
Lär prova vid första bästa tillfälle och känna in storleken. Men det lär nog dröja ett tag.

Tudor skulle låtit Adrian presentera sina lanseringar. Han gör det så bra.
När de först presenterades så var jag såld, sen svalnade intresset för att återgå till en 79280, men nu är jag lite intresserad igen. Kluven!
Ja kluven är en passande beskrivning men det kommer nog klarna en del när man får prova. Känslan brukar uppenbara sig då.

Fasiken jag blir bra sugen på nya chronon.
Riktigt bra är den!
Väldigt sugen på den vita men stör mig lite på läsbarheten med vita visare mot off-white-tavla.
De borde gjort som många andra tillverkare och använda svarta ramar på index och visare.

Ska bli kul att testa den IRL när den kommit in till AD.

Riktigt bra är den!
Väldigt sugen på den vita men stör mig lite på läsbarheten med vita visare mot off-white-tavla.
De borde gjort som många andra tillverkare och använda svarta ramar på index och visare.

Ska bli kul att testa den IRL när den kommit in till AD.
Ja läsbarheten känns avsevärt sämre på den vita utifrån det som du nämner.
Jag gillar dom båda men den svarta lockar lite mer för min del.
Ska bli spännande att få höra intrycken här i tråden när dom börjar trilla in.

Aficionados, jag är nyfiken på era tankar kring en fundering jag burit på. Jag tycker mycket om min BB men det finns två irritationsobjekt jag inte lyckats komma över:

1. Är den inte lite för stor?
2. Vore det inte snyggt med gilt också på glasringen?

Så kom 58 och adresserade båda dessa punkter. Sedan dess har jag tänkt att det egentligen är en sådan jag borde ha. Samtidigt älskar jag den röda glasringen på min klocka.

Häromveckan fick jag chansen att som hastigast prova en 58 för första gången. Visst var det en fin klocka med mycket goda proportioner, men var den inte lite väl liten på handleden? Och hur skulle det egentligen se ut med gilt också på glasringen? Inte nödvändigtvis bättre, eller?

Skärmklipp.JPG
Bild av AstonishWatchUSeek

Så, vad säger ni? Skulle ni byta ut er röda BB mot en 58 enligt ovan? Hur ser er perfekta BB/58 ut? Kanske helt utan gilt, likt blå BB? Tipsar om fler förslag i detta inlägg på WatchUSeek.

Avslutar med en bild på min rackare:

image_72192707.JPG

Allt gott!

Aficionados, jag är nyfiken på era tankar kring en fundering jag burit på. Jag tycker mycket om min BB men det finns två irritationsobjekt jag inte lyckats komma över:

Så kom 58 och adresserade båda dessa punkter. Sedan dess har jag tänkt att det egentligen är en sådan jag borde ha. Samtidigt älskar jag den röda glasringen på min klocka.

Häromveckan fick jag chansen att som hastigast prova en 58 för första gången. Visst var det en fin klocka med mycket goda proportioner, men var den inte lite väl liten på handleden? Och hur skulle det egentligen se ut med gilt också på glasringen? Inte nödvändigtvis bättre, eller?

Skärmklipp.JPG

Så, vad säger ni? Skulle ni byta ut er röda BB mot en 58 enligt ovan? Hur ser er perfekta BB/58 ut? Kanske helt utan gilt, likt blå BB? Tipsar om fler förslag i detta inlägg på WatchUSeek.

image_72192707.JPG

Allt gott!
Tycker den röda är grym men för mina handleder blir den lite klossig. Jag föredrar 58:an främst för att den är tunnare och känns bättre. Men visst designmässigt skulle den kunna vara snygg med gilt. Men i valet mellan denna och 58 så ser jag det som två olika klockor och design. Men om den kommit med 58:ans proportioner hade jag nog utan problem övervägt den som ett komplement till 58an.

Skärmklipp.JPG

image_72192707.JPG

Allt gott!

Jag skulle säga att min svarta BB58:s gilt är det sämsta med hela klockan. Hade föredragit att ha allt i vitt. Har också slagits av tanken att man borde skapa ett material som ganska snabbt åldras i färg men inte i kvalitet, så att varje klocka blir personlig i sitt uttryck.

Nåja, för att svara på frågan: Det är helt förstås helt upp till dig. Just nättheten med BB58 är vad som gör att den är en fullträff för mig. Avskyr klumpigheten stora klockor kommer med. Känslan är också att 58-modellen kommer åldras bättre med tanke på storleken. Men det där är ju förstås högst personligt och något var och en måste komma fram till.

För övrigt älskar jag den röda bezeln!

Harväl kört OWG med min Pelagos i ett halvår nu och enbart när jag tänker efter så saknar jag Hulken.
Pelagos är inte i närheten på att vara lika magisk som Hulken och det är inte heller en rättvis jämförelse MEN!
Pelagos bärs mycket trevligare tycker jag. Bra balans i klockan med titanium, tjock är den men inte verkligen inte i vägen.
Mycket borstade ytor är bra på en klumpeduns som undertecknad.
Mycket lättläst tavla och visare, älskar både tavla och visare.
Bra AR.

Vacker och fin klocka, oerhört mycket klocka för pengarna.
Saknar detta "kapow" / käftsmällen som Hulken har med sin gröna färg och glimrande tavla.
Utöver detta tycker jag Pelagos är bättre på ja... Allt.

Skönt att slippa bli kolsvart om handleden som jag blir av rostfritt på Rolex när jag svettas.

20210412_153153.jpg

Tillbaka
Topp