• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

59DA9DDD-C6A3-4EF9-8EE4-128B9587D520.jpeg

Varit jävligt sugen på en Omega AquaTerra med vit tavla och blåa visare men har tyckt att priset kanske varit lite högt för att motivera och så av en slump snubblar jag över bilder på 1926 serien. HELT MISSAT! Wow. Är ju exakt vad jag letat efter egentligen och perfekt komplement till min BB58. LIte enklare urverk såklart men hjälper ju att hålla ned priset

Nån som har erfarenhet?
Screenshot_20210424-154955.jpg

Varit jävligt sugen på en Omega AquaTerra med vit tavla och blåa visare men har tyckt att priset kanske varit lite högt för att motivera och så av en slump snubblar jag över bilder på 1926 serien. HELT MISSAT! Wow. Är ju exakt vad jag letat efter egentligen och perfekt komplement till min BB58. LIte enklare urverk såklart men hjälper ju att hålla ned priset

Nån som har erfarenhet?
Kikade faktiskt online på den när jag skulle köpa min Royal. Tycker det är en smakfull klocka till ett bra pris och lite kul att man inte ser den så ofta, ruskigt fin tavla imo, men hade nog velat välja bort datumet?

Nån som har erfarenhet?

Hej! En mycket trevlig klocka eller en "dressy toolwatch". En variant av Rolex Datejust. Min erfarenhet bygger på 36mm. En klocka som jag till en början tyckte var rätt anonym men ju mer jag har kärt känna den desto mer uppskattar jag den. Definitivt en mycket bra beater watch som funkar till både vardag och fest. Och beroende på vilken typ av urtavla du väljer kan klockan bli mer eller mindre sportig.

Skickar en länk till en artikel av Wornandwound:

Bjuder på en bild:

IMG_1130.JPG

Hej! En mycket trevlig klocka eller en "dressy toolwatch". En variant av Rolex Datejust. Min erfarenhet bygger på 36mm. En klocka som jag till en början tyckte var rätt anonym men ju mer jag har kärt känna den desto mer uppskattar jag den. Definitivt en mycket bra beater watch som funkar till både vardag och fest. Och beroende på vilken typ av urtavla du väljer kan klockan bli mer eller mindre sportig.

Skickar en länk till en artikel av Wornandwound:

Bjuder på en bild:

IMG_1130.JPG
Riktigt snygg! Har funderat på just den eftersom det skulle vara skoj med ngt i roséguld.

Någon som har erfarenhet av dammpartiklar på insidan av glaset? Är ganska ny på det här med dyrare klockor och har inte testat så många olika, men märkte idag att min bb58 har en liten dammpartikel vid index nummer fyra.

Fem års garanti men bor flera timmar från en AD så kanske lika bra att avvakta tills det är dags för service om några år. Stör ni er mycket på sånt? Pricken är precis ovanför ringen klockan fyra.
IMG_20210425_202313.jpg

Någon som har erfarenhet av dammpartiklar på insidan av glaset? Är ganska ny på det här med dyrare klockor och har inte testat så många olika, men märkte idag att min bb58 har en liten dammpartikel vid index nummer fyra.

Fem års garanti men bor flera timmar från en AD så kanske lika bra att avvakta tills det är dags för service om några år. Stör ni er mycket på sånt? Pricken är precis ovanför ringen klockan fyra.
IMG_20210425_202313.jpg
Nu när du väl har sett den så tror jag det är svårt att inte se den. Jag själv hade förmodligen åtgärdat det. Jag har likt dig ingen ad runt hörnet men det brukar gå fint att skicka den till ad. Såklart tråkigt att vara utan klockan men ändå skönt att få bort dammet.

IMG_20210425_202313.jpg
Hade samma sak på min när jag fick den, AD tog tillbaka den omedelbart och skickade snabbt tillbaka den till mig igen. För mig var det inget man såg konstant utan bara i ett visst ljus, när jag väl sett det så såg jag det hela tiden @Golle_std säger.

Köpt ny klocka. Blev det rätt? Letade efter en svart BB58 men utav en slump hade Nymans ur i Västerås en blå i lager och jag kunde inte hålla mig. Mycket fina proportioner. Kan dock inte bestämma mig kring färgen.
20210417_214618.jpg
Släppte precis min blå som var riktigt bra. Men eftersom jag var ute efter den svarta så valde jag att sälja och invänta en svart. Men..... i mitt fall har jag ägt en svart tidigare och vet varför jag föredrar den. Om du gillar den blå, behåll den. Den är imo precis lika bra som det sägs och det skulle gärna äga en igen (med den svarta).

Tillbaka
Topp