• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Testar nya gummit. Kommer passa grymt till sommarens bad!
20210427_195503.jpg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag är sugen på en blå BB58. Hur ser det ut med väntetiden för ett nytt exemplar?
Kan inte svara för situationen just nu, men när jag köpte min i början av året så var det ad hoc under ett besök på Nymans. Men det kan nog variera, vad jag förstod på dem då är att det är enklare att få tag på en blå än en svart.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Såg den här kombon av blå bezel på svart pelagos på Instagram idag och blev väldigt intresserad. Vet nån om det går att köpa blå bezel om man äger en svart pelagos?

Screenshot_20210428-174321_Instagram.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Såg den här kombon av blå bezel på svart pelagos på Instagram idag och blev väldigt intresserad. Vet nån om det går att köpa blå bezel om man äger en svart pelagos?

Screenshot_20210428-174321_Instagram.jpg
Den där rackarn var med i en youtube-video. Tror jag länkade den för läääänge sen
Ska se om jag kan hitta

Om du vill ha en blå bezel så finns det nog på ebay eller C24
 

Janur

Omega
2-Faktor
Varit jävligt sugen på en Omega AquaTerra med vit tavla och blåa visare men har tyckt att priset kanske varit lite högt för att motivera och så av en slump snubblar jag över bilder på 1926 serien. HELT MISSAT! Wow. Är ju exakt vad jag letat efter egentligen och perfekt komplement till min BB58. LIte enklare urverk såklart men hjälper ju att hålla ned priset

Nån som har erfarenhet?
Screenshot_20210424-154955.jpg
Snygg! Påminner lite om IWC. Såg att den är 41mm, någon som vet om det finns en mindre variant?
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Tack för länk! Lite skitnödig stil i videon, har lite svårt för hodinkeehipsters, men klockan är extremt snygg i den kombinationen!

Undrar hur safe det är att köpa bezels på eBay. Vill ju inte ha nån kina kopia. Skulle AD vägra sälja en blå bezel till en om man dyker upp med en svart pelagos tro?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tack för länk! Lite skitnödig stil i videon, har lite svårt för hodinkeehipsters, men klockan är extremt snygg i den kombinationen!

Undrar hur safe det är att köpa bezels på eBay. Vill ju inte ha nån kina kopia. Skulle AD vägra sälja en blå bezel till en om man dyker upp med en svart pelagos tro?
Här är en länk till något i rätt väg: https://www.ebay.com/itm/Genuine-Tu...-/313404801362?_trksid=p2349624.m46890.l49286

Du får undersöka mer vad gäller äktheten
 
Topp