• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Reporting in 🤩
6F3B234B-A0D1-4D1B-8E87-F619A242D198.jpeg

AED912DC-B505-4C51-AFD0-FDE8BD973B5C.jpeg
Härligt! Grattis!

Ignore me, postade i fel tråd. Hittade inte redigerarknapen så det blev dubbel-post.

Senast ändrad:
Då har man äntligen kommit till ett beslut och lagt handpenning på en blå BB58 på länk!
Stod mellan en GMT och BB58 men blev helt såld på den blå urtavlan och storleken på BB58.

Ni som har gjort detta förut, hur väl brukar AD:s uppskattning på leveranstid stämma? När jag har varit runt och kollat har det ju varit väldigt varierande, allt från stängd lista till 1-3 månader. Men det kanske är en väldigt varierande tilldelning Tudor som spelar in?

Bjuder på lite bilder för vem gillar inte bilder på goa Tudors! Tar också gärna emot tips på hur man står ut väntan. ;)

F182A966-777A-471F-9295-AA1F83485DFF.jpeg

9D633C49-67B8-435A-ADFD-CD7B843836DF.jpeg

Då har man äntligen kommit till ett beslut och lagt handpenning på en blå BB58 på länk!
Stod mellan en GMT och BB58 men blev helt såld på den blå urtavlan och storleken på BB58.

Ni som har gjort detta förut, hur väl brukar AD:s uppskattning på leveranstid stämma? När jag har varit runt och kollat har det ju varit väldigt varierande, allt från stängd lista till 1-3 månader. Men det kanske är en väldigt varierande tilldelning Tudor som spelar in?

Bjuder på lite bilder för vem gillar inte bilder på goa Tudors! Tar också gärna emot tips på hur man står ut väntan. ;)

Jag står på listan hos Nymans Ur och behövde inte betala någon handpenning, brukar man annars göra så? (första klockan som köps via AD). Vet inte riktigt hur länge man måste vänta men har för mig att de sa typ 1-6 månader för den svarta.

-Mycket fin klocka. Väldigt fräsch färgkombination på den blåa varianten med vita index. Jag älskar storleken och det är kvalité rakt igenom....

...jag tycker dock att det är överdrivet med väntetider osv för den här klockan.

Jag ställde frågan om tillgänglighet till 3 olika ADs. 2 av dem svarade mellan 6 och 12 månader. En svarade att de inte tar emot beställningar på BB58 längre 😂👎🏼

Jag köpte min här forumet.

F0FD5A14-637E-48D9-A1B6-A86D5B4D0C8E.jpeg

Jag står på listan hos Nymans Ur och behövde inte betala någon handpenning, brukar man annars göra så? (första klockan som köps via AD). Vet inte riktigt hur länge man måste vänta men har för mig att de sa typ 1-6 månader för den svarta.
Jag vet faktiskt inte vad som är det vanligaste då detta är min första som köps av AD också. Men på Rob ville de ha handpenning när man la en order. Kanske är ett sätt att hålla ner listorna, gissar jag bara.
Fick sagt att den skulle komma inom 1-3 månader. Man hoppas ju på 1 då man ”behöver” klockan nu men räknar med 3 så man inte blir besviken.

Jag vet faktiskt inte vad som är det vanligaste då detta är min första som köps av AD också. Men på Rob ville de ha handpenning när man la en order. Kanske är ett sätt att hålla ner listorna, gissar jag bara.
Fick sagt att den skulle komma inom 1-3 månader. Man hoppas ju på 1 då man ”behöver” klockan nu men räknar med 3 så man inte blir besviken.

Hmm okej, jag man kanske ska ta och prata med dem (kanske ska stå i kö där istället)....

-Mycket fin klocka. Väldigt fräsch färgkombination på den blåa varianten med vita index. Jag älskar storleken och det är kvalité rakt igenom....

...jag tycker dock att det är överdrivet med väntetider osv för den här klockan.

Jag ställde frågan om tillgänglighet till 3 olika ADs. 2 av dem svarade mellan 6 och 12 månader. En svarade att de inte tar emot beställningar på BB58 längre 😂👎🏼

Jag köpte min här forumet.

F0FD5A14-637E-48D9-A1B6-A86D5B4D0C8E.jpeg
Visst är den! Hade en 41mm Black Bay som min första finklocka för några år sen och kommer ihåg att man var helt tagen av hur välbyggd den kändes. Så denna kommer bli perfekt för mig känner jag.

Ja det var väldigt spridda skurar när man ringde runt och hälsade på hos ADs. 😀

Tittade mycket på Chrono24 och här men kände att begagnat priserna ligger ju i samma klass som en ny. Så tog då beslutet att köra hos AD lite för att jag alltid velat gjort det någongång i livet. Sen får jag ju då leva med att det är ovisst när jag väl får den på handleden. Men kul att ha testat det.

Ska återkomma hur jag känner för det beslutet om 3 månader 😅

Jag hade nog inte ställt mig på någon lista när man kan köpa helt nya med box papper och full garanti från t ex Millenary watches, de hade alldeles nyligen nya för 36900, det är ju bara drygt 200 kronor över list. Har köpt både bb58 svart och blå av dem. Funkar fint. Detta är ett bra alternativ om man inte har tålamod och vänta. Eller köpa här på forumet, det brukar dyka upp i princip nya till list rätt ofta.

Tillbaka
Topp