Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och de har kickat den vedervärdige Klabbarparen till speaker från de senaste release-filmerna. Extra-plus-bonus!
Tror mig vara rätt säker på att den är stängd. Revoulotion Watch la ut en video där det såg så ut..Fantastiskt släpp tycker jag!
Någon som lyckats lokalisera huruvida baksidan är öppen eller sluten? Kan man gissa på öppen då brons har en tendens att färga av sig mot hud?
Edit: Teorin om att undvika brons mot huden faller ju helt med tanke på länken, haha!
Kan vara stål baklock också.Fantastiskt släpp tycker jag!
Någon som lyckats lokalisera huruvida baksidan är öppen eller sluten? Kan man gissa på öppen då brons har en tendens att färga av sig mot hud?
Edit: Teorin om att undvika brons mot huden faller ju helt med tanke på länken, haha!
Hade det varit en open-caseback så hade det definitivt visats upp!Tror mig vara rätt säker på att den är stängd. Revoulotion Watch la ut en video där det såg så ut..
Förmodligen är bakboetten i brons också.Kan vara stål baklock också.
Funderar starkt på en avbokning av BB58 925![]()
Jag känner väldigt starkt att jag behöver denna klocka!
Wow, den där blev man ju lite sugen på faktiskt.![]()
Tänk på att den säljs i ”(Tudor) Boutique only” innan du avbokar.Funderar starkt på en avbokning av BB58 925![]()
Tänk på att den säljs i ”(Tudor) Boutique only” innan du avbokar.![]()
Vore trevligt om det ingick, men jag tycker att priset 45k är riktigt överkomligt och till och med mycket bra i sammanhanget.Tudor måste dock lägga av med ”complimentary strap”. För 45K så borde lite textil ingå - som förr i tiden
Tudor måste dock lägga av med ”complimentary strap”. För 45K så borde lite textil ingå - som förr i tiden
Det är ju precis det det betyder: att det ingår!Vore trevligt om det ingick, men jag tycker att priset 45k är riktigt överkomligt och till och med mycket bra i sammanhanget.
Poängen är väl att man gör en grej av det. Tidigare ingick det by default utan att man gjorde en grej av det.Det är ju precis det det betyder: att det ingår!
Så loggan och urverket betingar dubbla pengen. Inte mig emot, då hade jag gärna köpt fler Tudor.Den ena är en Tudor, den andra en Rolex.![]()
I detta fall är ju inte fallet så. Men vanligtvis är det så. Vi vet ju, inget makes sense i denna hobby.Så loggan och urverket betingar dubbla pengen. Inte mig emot, då hade jag gärna köpt fler Tudor.
Personligen har jag inget emot att de ”gör en grej” av det. Finns värre saker klocktillverkare gör i sin marknadsföring…Poängen är väl att man gör en grej av det. Tidigare ingick det by default utan att man gjorde en grej av det.
Jag ligger knappast vaken över det.Personligen har jag inget emot att de ”gör en grej” av det. Finns värre saker klocktillverkare gör i sin marknadsföring…
Skönt. Då kan man logga ut i lugn och ro ikväll…Jag ligger knappast vaken över det.![]()
Otroligt fint släpp från tudor. Stort ha-begär men synd att de inte säljs hos alla ad.![]()
Exakt så jag menadePoängen är väl att man gör en grej av det. Tidigare ingick det by default utan att man gjorde en grej av det.
Nja, det är väl cirka 6 mm mellan ytterhålen på det vanliga låset? Och eftersom en länkbit är cirka 10 mm hamnar många av oss ”mellan hålen” när man försöker hitta rätt. Jag har den här typen av pushclasp på min Seamaster och det är oslagbart. Hoppas bara att den även kommer i stål och kan köpas separat så småningom.![]()
Superfin klocka!
men vad gäller det nya låset, 8mm justering. Det är väl ungefär vad det är mellan hålen på det vanliga låset?
Ok 6mm, men kan tycka att dom kunde ha brallat på med lite större spann.Nja, det är väl cirka 6 mm mellan ytterhålen på det vanliga låset? Och eftersom en länkbit är cirka 10 mm hamnar många av oss ”mellan hålen” när man försöker hitta rätt. Jag har den här typen av pushclasp på min Seamaster och det är oslagbart. Hoppas bara att den även kommer i stål och kan köpas separat så småningom.
Inte en dag för tidigt med en sådan lösning.Nja, det är väl cirka 6 mm mellan ytterhålen på det vanliga låset? Och eftersom en länkbit är cirka 10 mm hamnar många av oss ”mellan hålen” när man försöker hitta rätt. Jag har den här typen av pushclasp på min Seamaster och det är oslagbart. Hoppas bara att den även kommer i stål och kan köpas separat så småningom.
Ja, det kan man tycka. Det är väl en kompromiss. Med 8mm kan man hålla nere storleken på spännet i linje med det ganska nätta armbandet på BB58, men det räcker väl inte om man tänker att man ska ha klockan utanpå en våtdräkt. (Men å andra sidan: om man faktiskt ska dyka med sin klocka så känns Pelagos som det rimligare valet i alla fall).Ok 6mm, men kan tycka att dom kunde ha brallat på med lite större spann.
har en pelagos och gillar verkligen funktionen.
Rätta mig om jag har fel men dom som dyker använder väl oftast digitala dykarklockor dessutom?Ja, det kan man tycka. Det är väl en kompromiss. Med 8mm kan man hålla nere storleken på spännet i linje med det ganska nätta armbandet på BB58, men det räcker väl inte om man tänker att man ska ha klockan utanpå en våtdräkt. (Men å andra sidan: om man faktiskt ska dyka med sin klocka så känns Pelagos som det rimligare valet i alla fall).
Men du är ju OWG nuInte en dag för tidigt med en sådan lösning.
Skulle vara grymt att ha en sån där justering på BB36an.