• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite kvällslektyr! 😃

2021_0628_02051600-01.jpeg

2021_0628_02152100-01-01.jpeg
Snygga bilder och kul att läsa dina intryck!
Har inte följt den här tråden så vet inte vad som sagts om klockan men jag gillar den! Har alltid gillat BB58 men blev besviken när Tudor valde att släppa guld och silvervarianterna utan länk (och på läder!!). Glad att vi slipper detta på bronsversionen. Gillar också att de gjort den patineringsfri, sjölik är inte min grej. Enda minuset är 369 tavlan, tycker den vanliga är bättre.

Denna kan mycket väl hamna i min låda någon gång framöver :)

Snygga bilder och kul att läsa dina intryck!
Har inte följt den här tråden så vet inte vad som sagts om klockan men jag gillar den! Har alltid gillat BB58 men blev besviken när Tudor valde att släppa guld och silvervarianterna utan länk (och på läder!!). Glad att vi slipper detta på bronsversionen. Gillar också att de gjort den patineringsfri, sjölik är inte min grej. Enda minuset är 369 tavlan, tycker den vanliga är bättre.

Denna kan mycket väl hamna i min låda någon gång framöver :)
Håller med dig gällande att de andra inte hade länk, lite synd. Länken på denna var dock riktigt bra och kändes på något sätt skarpare än den i stål samt att den har glidelock i claspen vilket de andra väl inte har? 3, 6, 9 tavlan var bättre i verkligheten men kan hålla med om att den vanliga är fin. Jag blev bra sugen på en faktiskt.

Senast redigerad av en moderator:
Håller med dig gällande att de andra inte hade länk, länken på denna var do k riktigt bra och kändes på något sätt skarpare än den i stål samt att den har quick set i claspen vilket de andra väl inte har? 3, 6, 9 tavlan var bättre i verkligheten men kan hålla med om att den vanliga är fin. Jag blev bra sugen på en faktiskt.
Trevligt med quick-set. Har du någon bild på låset?

Kan också leva med den tavlan.

Jag skrev att den har quick set i claspen men menar självklart glidelock. Konstigt ställe att ställa datumet annars. 😂

Riktigt trist med hunden, beklagar verkligen!
Verkar konstigt (men givetvis inte omöjligt) med avmagnetiseringen, den ska ju som COSC certifierad klara en del(?).

Har för mig att Urbildningsradion (eller om det var ngn annan svensk pod och TGN snackat lite om avmagnetisering och det ska fungera bra efteråt så länge man gör det korrekt. Tror inte du behöver vara orolig). Hoppas det ordnar sig.
Trodde inte COSC hade något med hur klockan klarar magnetism? Är väl METAS som täcker den biten. Men rätta mig gärna om jag har fel. :)

Håller med dig gällande att de andra inte hade länk, lite synd. Länken på denna var dock riktigt bra och kändes på något sätt skarpare än den i stål samt att den har glidelock i claspen vilket de andra väl inte har? 3, 6, 9 tavlan var bättre i verkligheten men kan hålla med om att den vanliga är fin. Jag blev bra sugen på en faktiskt.
Kom in i värmen nu @Staafen

Det är den här tråden som är näst skönast på KS (KS Glada Bakficka kommer alltid ha plats nr. 1)

Trodde inte COSC hade något med hur klockan klarar magnetism? Är väl METAS som täcker den biten. Men rätta mig gärna om jag har fel. :)
Som jag förstått det är det en viss magnetism som den ska för att kvalificera sig för ISO764

COSC:
:)

Som jag förstått det är det en viss magnetism som den ska för att kvalificera sig för ISO764

COSC:
:)
Men just den artikeln handlar väl om ytterligare en certifiering eftersom att COSC inte tar hänsyn till magnetism och heller inte wr. Läste snabbt men fick den uppfattningen.

Vad gäller ISO så är det nog som du säger och jag tror ju att BB58 tål en del men om man lagar mat med induktionshäll och klockan kommer nära kan den nog börja spöka.

Men just den artikeln handlar väl om ytterligare en certifiering eftersom att COSC inte tar hänsyn till magnetism och heller inte wr. Läste snabbt men fick den uppfattningen.

Vad gäller ISO så är det nog som du säger och jag tror ju att BB58 tål en del men om man lagar mat med induktionshäll och klockan kommer nära kan den nog börja spöka.
Har förstått det som att just ISO764 är ett delkrav för COSC men(!) jag kan ha rört ihop det :) 9:e inlägget nedan förklarar vidare

Däremot måste jag säga att jag aldrig märkt av problem vid induktionshäll. En flyplatsröntgen borde isf vara värre.

Det kanske har avhandlats tidigare, men tydligen har den blå BB58 ljusare stål än den svarta?

Iallafall om man ska tro Bark & Jack

Tillbaka
Topp