• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

739E5F6E-EEF0-4406-A04E-B0649B98392A.jpeg

Första tudorn, lär bli fleeeeer. Haft denna några dagar nu bara- men helvete vad bra den är.

Den är krispig! Speciellt i solljus
Äger både den blåa och den svarta.
Den blåa är finast på sommaren och den svarta på vintern.
D8E1C1CB-C95B-4602-AC51-53EB06643D26.jpeg
Skit! Efter ohälsosamt häng i denna tråden börjar tankar på hur den blå skulle kunna komplettera den svarta komma…… :arghh:. Inser vart denna börjar barka….o_O:hilarious:
@Staafen detta kanske även kan läggas in som en bugg i förbättringsforumet?

Förstår vad du menar med den blå. Även om den i rätt ljus gav ett mer gräddvitt intryck. Det jag gillade med den blå är skiftningarna som tavlan gav.
Utöver den röda triangeln gillar jag att den svarta känns mer ”toolig”. Även om jag inte skulle kalla den GADA så är det en klocka och färgkombo som känns som den kan utstå det mesta.
906C5560-03B2-4F4F-A44A-5262859EE546.jpeg

Jäkligt läcker bild! Kanske första gången jag ser den utan de där sterila och opersonligt vita indexen. Aldrig känt ett sug efter den blå eftersom jag äger den svarta. Men nu . . . ja, du...

Det luriga med de här klockorna är att de är så svåra att testa, känna och klämma på i verkligheten. Känner ingen som äger en blå klocka och jag har aldrig sett den i butik. Men den kanske är värd att testa trots allt. Det går ju att sälja den i värsta fall...

Jäkligt läcker bild! Kanske första gången jag ser den utan de där sterila och opersonligt vita indexen. Aldrig känt ett sug efter den blå eftersom jag äger den svarta. Men nu . . . ja, du...

Det luriga med de här klockorna är att de är så svåra att testa, känna och klämma på i verkligheten. Känner ingen som äger en blå klocka och jag har aldrig sett den i butik. Men den kanske är värd att testa trots allt. Det går ju att sälja den i värsta fall...
KBK! 🥰

Tack! Just på denna är det mest det gula ljuset i rummet som skapar nyansen. Men som sagt skiftningarna på tavlan varierar. När jag köpte den var den spontana reaktionen likt en Mogwi från Gremlins; ”bright light.

Men efter ngn minut på handleden kändes den riktigt bra. Om jag skulle välja en så får det bli den svarta. Men skulle vara nöjd även med den blå.
Hoppas du får möjlighet att känns, klämma på en snart. Men om det dyker upp en till bra pris på K&S skulle jag slå till. Du kommer nog inte få svårt att sälja vidare om du inte gillar den. Lite OT men i mitt tycke var besvikelsen taupe ’925 versionen som IRL. Lite för grå och för lite brun till mitt tycke och smak. Sedan föredrar jag en dykare som jag kan växla med länk.
31A89FCA-4403-431B-9151-2A6E318F0CF0.jpeg EF1D2044-1219-489A-AFD7-61DCE4FB21D1.jpeg

Tillbaka
Topp