Jag förstår dig till 100% och kände exakt likadant men efter att Werner visat mig några gamla packningar och en heliumventil som pajat på en 1665 så blev jag plötsligt en fegis. (för övrigt har jag några veteranbilar som används enligt "drivethemdonthidethem"-principen Se bildbevis..Där har vi lite olika synsätt.
Jag känner att det är lite som att ha en fin veteranbil som du inte vågar köra med förutom när det är torrt och fritt från andra trafikanter
Jag använder alla mina vintageklockor men undviker den extra risk ett bad skulle innebära. Det skulle troligen gå bra men vill inte riskera att en urtavla blir förstörd (pallar inte med att leta upp en ny som dessutom skulle vara svindyr, en flingtavla med matchande visare kan idag kosta 40tkr)
Jag använder mina gamla bilar men ger mig inte ut på is/snötäckta vägar. Det skulle troligen gå bra men vore ju bara så surt om man sladdade in i något då vissa skador aldrig riktigt går att fixa alternativt kostar flera hundra tusen bara i plåt och lack.
Givet att man servar sina vintageklockor regelbundet och trycktestar så SKA det ju inte vara nåt problem att bada. Jag fegar ändå, kanske hade det varit annorlunda om jag inte haft några 00-talare som jag kan använda som badklockor...
Senast ändrad: