• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Där har vi lite olika synsätt.

Jag känner att det är lite som att ha en fin veteranbil som du inte vågar köra med förutom när det är torrt och fritt från andra trafikanter
Jag förstår dig till 100% och kände exakt likadant men efter att Werner visat mig några gamla packningar och en heliumventil som pajat på en 1665 så blev jag plötsligt en fegis. (för övrigt har jag några veteranbilar som används enligt "drivethemdonthidethem"-principen Se bildbevis.. 😜 )

Jag använder alla mina vintageklockor men undviker den extra risk ett bad skulle innebära. Det skulle troligen gå bra men vill inte riskera att en urtavla blir förstörd (pallar inte med att leta upp en ny som dessutom skulle vara svindyr, en flingtavla med matchande visare kan idag kosta 40tkr)

Jag använder mina gamla bilar men ger mig inte ut på is/snötäckta vägar. Det skulle troligen gå bra men vore ju bara så surt om man sladdade in i något då vissa skador aldrig riktigt går att fixa alternativt kostar flera hundra tusen bara i plåt och lack.

1.jpeg

Givet att man servar sina vintageklockor regelbundet och trycktestar så SKA det ju inte vara nåt problem att bada. Jag fegar ändå, kanske hade det varit annorlunda om jag inte haft några 00-talare som jag kan använda som badklockor...

Senast ändrad:
Hur länge var den borta på rep?
Hade ett rött fiber på insidan glaset när jag fick den så den vart in för att ta bort det och när den kom tillbaka höll den varken tiden eller gångreserv.
- Är lite sugen på en Tudor igen, men kvaliten verkar halta lite. Såg nyss en Tudor med skräp/märke på tavlan.

Hur länge var den borta på rep?
Hade ett rött fiber på insidan glaset när jag fick den så den vart in för att ta bort det och när den kom tillbaka höll den varken tiden eller gångreserv.
Den fick åka till Genève och var borta en månad.
när jag fick tillbaka min GMT så hade den också nya fel än det jag lämnade in den för.

- Är lite sugen på en Tudor igen, men kvaliten verkar halta lite. Såg nyss en Tudor med skräp/märke på tavlan.
Jag är riktigt nöjd med mina, har inte vart några problem med min svarta. Var typ ett litet rött fiber på insidan glaset på min blåa och jag tror att nåt gick snett när dom hade isär den för att ta bort det. Den var inte hos Tudor i Schweiz för den åtgärden utan hos ad jag köpte den hos.

Lite sugen på nya Chronon, kollade på den igår.
- Skulle uppskatta omdömen från er som redan köpt den!
Jag skulle nog välja den med svart tavla för läsbarheten.
727A3426-8368-4B6E-950D-2C8D41939A95.jpeg
Jag tycker det är en grym klocka inte alls stor eller klumpig. Kan bara rekommendera att köpa den har också kollat på den svarta men det fick bli en BB58 silver istället.
Köp du kommer inte bli missnöjd.

Grym känsla , är kanon på tygbandet .Har också beställt läderbandet men får vänta två veckor på det.
Så första intrycket är mycket bra.

Kul att du gillar den! Får man fråga vad dom tar för läderbandet löst?

Har alltid haft lite svårt för vanliga natoband men tycker att den såg väldigt fin ut på Tudors textilband!

Om ngn är intresserad av en BB58 på NATO så ligger det en på Krons onlineshop just nu. Givetvis en mindre bra deal om man vet med sig att man kommer villa komplettera med länk senare (10k). Men om du kommer köra på annat så why not? Edit: även GMT på länk ligger uppe.

Verkar inte som denna postats här eller?
Screenshot_20210702-101240_Instagram.jpg

Nytt för mig var att Tudor Metas certifierar (några av) sina klockor.

Tillbaka
Topp