Har till min BB36 och det funkar bra ,skall beställa ett till min BB58 925 när semestern är slut.Någon som har en Bb58 på vanguard gummi? Bra kvalitet? Bekväm? Visa gärna bilder..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har till min BB36 och det funkar bra ,skall beställa ett till min BB58 925 när semestern är slut.Någon som har en Bb58 på vanguard gummi? Bra kvalitet? Bekväm? Visa gärna bilder..![]()
Jag funderar på att införskaffa en Tudor Submariner. Jag är dock osäker på om 75190 (36mm) eller 79090 (39mm) är bäst.
Jag har en 17,5mm handled och har en Rolex OP 36 som sitter som ett smäck. Så det talar ju för en 75190, men OPn har ju ingen dykarring ”utanför” urtavlan så det blir så klart mer utrymme för urtavlan.
Är det någon här som testat båda och har någon input? Är det lätt att läsa av 36mm-varianten eller känns den för liten?
Kul med nostalgi. Men lite fel tråd ändå vaHittade precis min första klocka när jag städade hos föräldrarna..
Det var sommar, jag var 6år gammal och jag var fantastiskt stolt över att få bära en klocka som BÅDE var digital och analog!
Måste se till att få liv i denna så att min son kan få känna av dess storhet!
Hahaha, det här blev bara jättefelKul med nostalgi. Men lite fel tråd ändå va![]()
Sorry!Hatten av! Måste vara den enda guldaren på forumet.
Är inte det den nya bronze, guld har väl grön bezel?Hatten av! Måste vara den enda guldaren på forumet.
Riktigt fin den där![]()
Det är en grön bezel…Är inte det den nya bronze, guld har väl grön bezel?
Tycker den är riktigt bra, lite galet med en Tudor i 18k men mkt välgjord.
Förstår vad du menar, inte en beater direkt… men den ser riktigt fin ut, Tudor förtjänar också ädelmetaller i urvalet. Undrar vad nästa blir, platina…Tycker den är riktigt bra, lite galet med en Tudor i 18k men mkt välgjord.
Mycket blått på KS och instaflödet just nu. Börjar bli rätt sugen….![]()
Kvällens kombo! Snart byter man dock till sin Ryss så man slipper vara orolig ute på gatorna inatt!![]()
Bara för det bjuder jag på en från mobilarkivet!Mycket blått på KS och instaflödet just nu. Börjar bli rätt sugen….
Bryter upp med lite svart..Mycket blått på KS och instaflödet just nu. Börjar bli rätt sugen….
Huh?Phew! Tack!![]()
![]()
Haha, kör också ryskt (eller swatch) så fort jag ska ta en öl på stan. Sorgligt, men ändå nödvändigt.![]()
Kvällens kombo! Snart byter man dock till sin Ryss så man slipper vara orolig ute på gatorna inatt!![]()
Vet inte var ni rör er, men en Tudor är inte en klocka folk blir rånade på grund av. Dessutom täcks i princip alla Tudor av drullemoment i ens hemförsäkring.Haha, kör också ryskt (eller swatch) så fort jag ska ta en öl på stan. Sorgligt, men ändå nödvändigt.
Givetvis är det Rolex, AP, PP dom jagar efter, men varför ta risken att en trött jäkla skitunge ser fel på en Heritage/GMT Tudor och tror det är en Rolex?Vet inte var ni rör er, men en Tudor är inte en klocka folk blir rånade på grund av. Dessutom täcks i princip alla Tudor av drullemoment i ens hemförsäkring.
Tack för bild, den riktigt sitter bra. Jag vet dock inte hur jag känner för plexiglaset på den reffen. Ska scouta lite till och se vad det landar på.79090 på 17,5 handled. Aldrig upplevt den som stor. Snarare "smäcker". Samt du får antagligen en framtida klassiker istället för en dussin-Rolex.
![]()
Extremt oklar fråga, men jag kan väl säga att jag i modern tid jobbat och rest världen över, och då både i Sydamerika och Afrika, med betydligt dyrare klockor än Tudor utan att bli hotad eller rånad. Allt handlar om hur man beter sig och vad man gör. Rent generellt, ska man äga och bära dyrare klockor får man tänka sig för. Oavsett, the choice is yours. Glöm inte heller att din rädsla föder andras rädsla.Givetvis är det Rolex, AP, PP dom jagar efter, men varför ta risken att en trött jäkla skitunge ser fel på en Heritage/GMT Tudor och tror det är en Rolex?
Ok, så du är fine med att bli rånad och risken för våld, så länge försäkringen täcker det?
Givetvis är det Rolex, AP, PP dom jagar efter, men varför ta risken att en trött jäkla skitunge ser fel på en Heritage/GMT Tudor och tror det är en Rolex?
Ok, så du är fine med att bli rånad och risken för våld, så länge försäkringen täcker det?
Sen på bollen men jag hade gått på 79090 då den inte bärs särskilt stort och då 75190 med dykarringen blir en aning liten och plottrig. Det är mina 5 cent.Jag funderar på att införskaffa en Tudor Submariner. Jag är dock osäker på om 75190 (36mm) eller 79090 (39mm) är bäst.
Jag har en 17,5mm handled och har en Rolex OP 36 som sitter som ett smäck. Så det talar ju för en 75190, men OPn har ju ingen dykarring ”utanför” urtavlan så det blir så klart mer utrymme för urtavlan.
Är det någon här som testat båda och har någon input? Är det lätt att läsa av 36mm-varianten eller känns den för liten?