• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Skönt promenadväder idag. Känns dock som att BB58an inte längre vill vara ensam Tudor i klocklådan …
ABD9E770-6D1C-4F71-8FB6-FC857D67B081.jpeg
Kör nu på silvern och återkom senare huruvida den oxiderar. ;)
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Om du tänker viklås till Vanguard BB58-gummi så är det 16 mm.
Har ett ”icke-Tudor” viklås (18 mm) om du är intresserad och tänker till annat än BB58
Jaha! Trodde mig ha läst någonstans att det skulle vara 18mm men 16mm var ju mycket bättre. Får knycka det som sitter på 925:ans läder idag 👍 :D Kan dock hända att jag återkommer om ditt 18mm viklås..

20210801_181007.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jaha! Trodde mig ha läst någonstans att det skulle vara 18mm men 16mm var ju mycket bättre. Får knycka det som sitter på 925:ans läder idag 👍 :D Kan dock hända att jag återkommer om ditt 18mm viklås..

20210801_181007.jpg
Kan vara värt att nämna att jag mätte med en tumstock. En Hultafors, men ändå 🙂
(jag borde dock ha sett de extra 2 mm med en tumstock så säker på att det är 16 mm som gäller)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
- Kanske borde tillägga: ”Drog sig undan från omvärlden efter att ha konstaterat att det inte gick att åtgärda oxidationen på ett snyggt sätt”.
Tror att det var på Daily Watch Talks där de snackade om att BB silver kommer få en snygg övergripande patina typ Tudors bidrag till Only Watch.

Är sådär till den, men om den blir så efter egen maskin så why not?
 
Senast ändrad:
Topp