• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tror att det var på Daily Watch Talks där de snackade om att BB silver kommer få en snygg övergripande patina typ Tudors bidrag till Only Watch.

Är sådär till den, men om den blir så efter egen maskin så why not?
- 😬
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Någon som testat sin Tudor black bay 58 på Strapcodes jubilee? Vad tycker ni?
Screenshot_20210801-094456_Chrome.jpg
Screenshot_20210801-094138_Chrome.jpg
Screenshot_20210801-094144_Chrome.jpg
Screenshot_20210801-121252_Chrome.jpg
Screenshot_20210801-094131_Chrome.jpg
Njae. Sådär måste jag nog säga. Imho gör sig 58:an tveklöst bäst på oyster
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Otroligt fin! Jagat denna lite jag med och verkar ytterst svår att få tag på 🙄 lutar åt en omega med vit tavla men kan inte släppa denna Chrono i tankarna..
Tack! jag håller med, ett riktigt trevligt ur. Omega är även den fin så köp du en sådan så länge sen köper du en Chrono när du får tag i en.
Är det verkligen så svårt att köpa en ny Chrono? Tråkigt om det blir som med Rolex bara massa kö för att få köpa:(
 

TPG

Omega
2-Faktor
Tudors natoband med hål för bandstiften är otroligt smarta och snygga i min mening! Någon som vet om det finns alternativ med samma konstruktion?
 

eklundz

Breitling
Om man vill köpa en Blå BB58 ny från AD utan att vänta, är det någon särskild ort/AD som brukar rekommenderas här på KS? Kan tänka mig flyga någon timme och göra en kul grej av det hela 😊.
 

Code

AKA Vincent B
Har varit sugen själv på en brons Tudor men efter jag läst ang bezel insert har jag inte riktigt vågat. Läst att just brons klockorna och saltvatten förstör ringen då det blir korrosion. Vet ej alls om det stämmer men läst på olika forum och sett bilder.
Screenshot_20210802-152658_Chrome.jpg
 

TPG

Omega
2-Faktor
Har varit sugen själv på en brons Tudor men efter jag läst ang bezel insert har jag inte riktigt vågat. Läst att just brons klockorna och saltvatten förstör ringen då det blir korrosion. Vet ej alls om det stämmer men läst på olika forum och sett bilder.
Screenshot_20210802-152658_Chrome.jpg
Oj, det där såg ju inte helt bra ut!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har varit sugen själv på en brons Tudor men efter jag läst ang bezel insert har jag inte riktigt vågat. Läst att just brons klockorna och saltvatten förstör ringen då det blir korrosion. Vet ej alls om det stämmer men läst på olika forum och sett bilder.
Screenshot_20210802-152658_Chrome.jpg
Frågan är om exemplet till höger är naturlig användning dock. Inte fan kan klockan bli så efter lite havsbad/dyk? Ser ut som påtvingad oxidation/patinering - det känns som att det i princip är omöjligt att nå den nivån efter naturligt bärande.
 

Code

AKA Vincent B
Frågan är om exemplet till höger är naturlig användning dock. Inte fan kan klockan bli så efter lite havsbad/dyk? Ser ut som påtvingad oxidation/patinering - det känns som att det i princip är omöjligt att nå den nivån efter naturligt bärande.
Ingen aning, men folk bor ju varmare länder där det oxiderar snabbare...som sagt vet ej om detta stämmer, bara läst på olika forum..
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har varit sugen själv på en brons Tudor men efter jag läst ang bezel insert har jag inte riktigt vågat. Läst att just brons klockorna och saltvatten förstör ringen då det blir korrosion. Vet ej alls om det stämmer men läst på olika forum och sett bilder.
Screenshot_20210802-152658_Chrome.jpg
Känns imo konstigt att den oxiderat så mkt på ovansidan på vridringen om de nu inte hängt i döda havet ett par dagar? o_O
 
Topp