• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Efter några månader på väntelistan hos Nymans Ur så tröttnade jag och la en handpenning hos Rob Engström och efter en månad så kom den. Min första ”riktiga” klocka och en förtida 35-års present
12438E21-EAC0-4B9E-B497-6A994AB8082C.jpeg
54C66B24-E6DF-4994-9C1A-46C3451C64BE.jpeg

Grattis! Ett riktigt bra val av klocka :D
Välkommen till tråden:)
 
Efter några månader på väntelistan hos Nymans Ur så tröttnade jag och la en handpenning hos Rob Engström och efter en månad så kom den. Min första ”riktiga” klocka och en förtida 35-års present
12438E21-EAC0-4B9E-B497-6A994AB8082C.jpeg
54C66B24-E6DF-4994-9C1A-46C3451C64BE.jpeg
Gratulerar! Skrev faktiskt till dom här om dagen och frågade hur lång väntetiden var, de svarade 12 månader, sa dom det till dig också?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Nej jag kollade fel, det var krons som var 12 månader, Rob Engström var 5-7 månader

På en svart? Väntade runt 6 på mån från Krons. Men iom att de inte vet hur tilldelningen ser ut blir det svårt att säga. Dvs. ibland får de tre leveranser med ex bara blå eller tvärt om etc. etc. Men 12mån var lång tid.
Utomlands går det att lösa bra mycket snabbare än så. Pratade med min kontakt idag och han har en blå hemma, och kan plocka hem "allt" på ca en månad högst.
 

Newfan

Breitling
Gratulerar! Skrev faktiskt till dom här om dagen och frågade hur lång väntetiden var, de svarade 12 månader, sa dom det till dig också?
Tack Tack. Nymans sa de då i april (3-6 månader), läste i tråden att det var nån som fick sin hos Rob efter 3 veckor efter ha lagt en handpenning. Så chansade och körde hos dem (de sa då 1-3 månader) och som sagt det tog då en månad att få den.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Är lite i valet och kvalet om denna ska få lämna…
(Får egentligen för lite handledstid för att behålla.)

Hade ju varit tråkigt att inte kunna posta i denna tråd dock. Fan va svårt val. Vad ska jag göra?

60CF473E-57F4-4572-81D7-737E517FDC9A.jpeg

Beror på din situation. Jag behåller gärna lite för mycket och flippar inte så ofta, så jag hade behållt.

Så här resonerar jag mer neutralt. Går den att ersätta relativt lätt, sälj, för den går alltid att köpa igen. Är det svårt att få tag i, tex vintage i perfekt skick, som din. Då säljer jag inte. Om inte kapital behövs till något annat. Då måste man ju sälja av. Eller att kärleken helt har svalnat, då kan man sälja. Speciellt om värdeutvecklingen varit bra senaste åren och klockan varit ”gratis” att äga.
 
Topp