• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Va?! Måste vara stavfel. Jag har iof alltid varit förbi i person där och på Krons. Men att det skulle vara sådant tryck nu….:bored:
Mitt tips är att 1. besök eller ring (personlig kontakt är alltid bättre). 2. Ligg på; sannolikheten att alla inte plockas ut är stor.

Läder och NATO på BB58 OG finnspå Krons online: https://krons.se/handla-online?manufacturer=Tudor&p=2
Ja förmodligen mycket kortare! Men får se hur jag gör, måste sälja min black bay först innan jag sätter igång den karusellen. Ville mest kolla tillgången, dyker ju upp titt som tätt på ks också 🤔

Nytt gummi till pelagosen idag. Tycker det blev riktigt bra.
B61D0024-0A45-4179-9696-AE7F32480605.jpeg

Tack! 😂 Leta upp och sälj den. 😁
Sannolikheten att det skulle gå obemärkt förbi är rätt låg. Inte för att hon håller koll, snarare att Murphy skulle infinna sig i samma sekund som den sålts…. 😅
Hade den funnits på länk skulle det varit 😍.
Någonstans blir ju länken rätt avgörande. Har satt på min efter ngn vecka på MN. Man saknar helt det helt enkelt efter en stund. Men å andra sidan kan du ju alltid varva med sub:en(?).

Sannolikheten att det skulle gå obemärkt förbi är rätt låg. Inte för att hon håller koll, snarare att Murphy skulle infinna sig i samma sekund som den sålts…. 😅

Någonstans blir ju länken rätt avgörande. Har satt på min efter ngn vecka på MN. Man saknar helt det helt enkelt efter en stund. Men å andra sidan kan du ju alltid varva med sub:en(?).
Sant iofs men tror att just den skulle bli grymt fin på länk. 😃 oavsett är det en riktigt fin klocka!

Efter några månader på väntelistan hos Nymans Ur så tröttnade jag och la en handpenning hos Rob Engström och efter en månad så kom den. Min första ”riktiga” klocka och en förtida 35-års present
12438E21-EAC0-4B9E-B497-6A994AB8082C.jpeg
54C66B24-E6DF-4994-9C1A-46C3451C64BE.jpeg

Jag fick veta upp till 12 månader hos Krons
På en svart? Väntade runt 6 på mån från Krons. Men iom att de inte vet hur tilldelningen ser ut blir det svårt att säga. Dvs. ibland får de tre leveranser med ex bara blå eller tvärt om etc. etc. Men 12mån var lång tid.

Krons svarade "upp till" 12 månader när jag frågade denna veckan.

Senast ändrad:
Har de inte blivit svåra att sälja med tanke på att dom är uppe i Rolex Subpriser? Då kan man lika gärna köpa the real deal tänker jag?

Jo de har stuckit en del på senaste men det har ju även andra äldre Tudor Subbar såsom t ex 7928, 9411/0, 7021/0 mfl.

Man får ju i dagsläget en Rolex 1680 för samma pris som en Tudor 7928 och frågan är vad som är ”the real deal” undrar jag då? De som köper en femsiffrig Rolex Sub för att vara med i ”Rolexklubben” är nog inte den primära köparen av en äldre Tudor Sub gissar jag.
Förstår att du inte menar något illa men jag är urbota trött på att Rolex ska vara "the real deal" - vad grundar du det på? För att man får mer uppmärksamhet med en Rolex på armen eller för att det är ett mer igenkänt varumärke? Jag har klockor av båda märkena och uppskattar båda men skulle aldrig någonsin säga att min 16710 är mer "real" än min 76100.

Förstår att du inte menar något illa men jag är urbota trött på att Rolex ska vara "the real deal" - vad grundar du det på? För att man får mer uppmärksamhet med en Rolex på armen eller för att det är ett mer igenkänt varumärke? Jag har klockor av båda märkena och uppskattar båda men skulle aldrig någonsin säga att min 16710 är mer "real" än min 76100.
En Rolex Sub är enligt mig ”the real deal”, eftersom en Tudor Sub har varit en alternativ för den som inte velat betala för en Rolex Sub. Det handlar inte om uppmärksamhet, man för får tusan mer uppmärksamhet av en Daniel Wallington än en Rolex.

En Rolex Sub är enligt mig ”the real deal”, eftersom en Tudor Sub har varit en alternativ för den som inte velat betala för en Rolex Sub. Det handlar inte om uppmärksamhet, man för får tusan mer uppmärksamhet av en Daniel Wallington än en Rolex.
Okej, så det dyraste är "the real deal"? Du tror inte att Tudor kan vara ett roligt alternativ oavsett prislapp, för märkets historia och klockor? Så är det för mig iaf. Hade mycket väl kunnat betala för en Rolex Sub men valde lollipopen då den är bra mycket roligare.

Okej, så det dyraste är "the real deal"? Du tror inte att Tudor kan vara ett roligt alternativ oavsett prislapp, för märkets historia och klockor? Så är det för mig iaf. Hade mycket väl kunnat betala för en Rolex Sub men valde lollipopen då den är bra mycket roligare.
Tudor är en av mina favvomärken. Men nu snackar jag inte om Tudor VS Rolex. Utan Tudor Sub VS Rolex Sub och då är Rolex Sub ”the real deal” enligt mig, bla eftersom ett ETA verk är aldrig värd att betala över 30kkr för, oavsett märke och historia.

Okej, så det dyraste är "the real deal"? Du tror inte att Tudor kan vara ett roligt alternativ oavsett prislapp, för märkets historia och klockor?
”Real deal” är väl subjektivt. Men imo så var det historier som genom watchistry’s arbete som gjorde mig intresserad av Tudor. Att det sedan kom andra reportage som nedan skadar ju inte. ;)

Kan förstå argumentet ang verket, men för min del så en klocka som använts som Tudor väger det tyngre.

Edit: om man nu ska prata Sub vs sub så blir det ju Tudors Oyster prince sub 9401 etc. och Rolex milsub. Att dra in en Tudor sub (som inte tillverkas längre) med en ny Rolex sub blir lite konstigt imo. :)

Senast ändrad:
Här kommer lite morgonlektyr till kaffet. 😃 Hoppas att ni får en underbar dag! ☀️

2021_0623_21564900-01-01-01.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Här kommer lite morgonlektyr till kaffet. 😃 Hoppas att ni får en undrrbar dag! ☀️

Mycket aktivitet från herrn utan en Tudor i stallet. När blir det en ändring på det? 😃

#ingenhets

Här kommer lite morgonlektyr till kaffet. 😃 Hoppas att ni får en undrrbar dag! ☀️

Har du sponsring från Tudor? 😉

Tillbaka
Topp