• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Exakt så för min BB58 som är ett och ett halvt år gammal.
Håller tiden mer eller mindre perfekt när den ligger stilla, går -2s på armen.
Med god marginal inom COSC och inget att reagera på.
Min är typ exakt samma. Min är fr 2019..stör det inte att den går minus och inte plus? Kanske jag som är petig..🤣

Min är typ exakt samma. Min är fr 2019..stör det inte att den går minus och inte plus? Kanske jag som är petig..🤣
Nja, jag skulle också föredra +2 istället så jag förstår hur du tänker. Men den presterar som den ska, för egen del försöker jag att inte fastna för mycket i tidshållningen, annars tenderar det att uppta lite för mycket tid och fokus för mig och tar bort lite av glädjen att äga fina klockor.

Mitt Instagram ser just nu ut som Tudors bakficka! 😂 TimepieceSwede (smygreklam för min Insta) 😄
#tudorfashion
E67EBD8F-2DC3-44AD-BB47-EFEBF3B79AEA.jpeg

Här kommer lite morgonlektyr till kaffet. 😃 Hoppas att ni får en underbar dag! ☀️

2021_0623_21564900-01-01-01.jpeg
’*!%& vad de är trevliga att titta på. Vore en dröm-combo.

Exakt så för min BB58 som är ett och ett halvt år gammal.
Håller tiden mer eller mindre perfekt när den ligger stilla, går -2s på armen.
Med god marginal inom COSC och inget att reagera på.
Det tycks vara så att Tudor ställer dem till noll när de ställs in. Men i praktiken konstaterar flera av oss att de tappar på armen.
Jag tycker att Tudor ska ha koll på detta och medvetet ställa klockorna så att de fortar sig lite när de ligger stilla och sen går noll på armen.
Sen kan man tycka vad man vill om COSC osv, men det finns väl ingen som föredrar minus framför plus i tidshålllingen. Med tanke på precision i deras verk går det ju att lösa, bara de tänker annorlunda jmf m hur det är nu.

Det tycks vara så att Tudor ställer dem till noll när de ställs in. Men i praktiken konstaterar flera av oss att de tappar på armen.
Jag tycker att Tudor ska ha koll på detta och medvetet ställa klockorna så att de fortar sig lite när de ligger stilla och sen går noll på armen.
Sen kan man tycka vad man vill om COSC osv, men det finns väl ingen som föredrar minus framför plus i tidshålllingen. Med tanke på precision i deras verk går det ju att lösa, bara de tänker annorlunda jmf m hur det är nu.
Om det är systematiskt och flertalet tappar ett par sekunder så håller jag absolut med, behövs dock ganska mycket data för att med säkerhet säga att det är så.

Precis vad jag tänkte på. Timegrapher visar +-0 och på armen -2sek. Ok inte hela världen men hade varit roligare med +2sek..😁

Blev inspirerad och tog en tur till Västerås idag. Tycker det är trevligt att Nymans Ur satsar på Tudor, snygg exponering i butiken och rejält med klockor i lager.
Klämde på Black Bay Ceramic, Black Bay 925 och Black Bay Chrono.
Lämnade butiken med en Chrono med svart tavla på handleden. Tycker den är lättare att läsa av än den vita. Skall bli kul att se hur vi trivs ihop 🙂.
FE062894-AE38-4118-A9A6-6114BDD5AE55.jpeg
80C5B97E-9932-42B2-83D5-6F08A6686672.jpeg
Najs! Den där ligger högt på inköpslistan. Och Nymans i Vås är ju är ju alltid trevligt 😌

Tillbaka
Topp