Ohhhh shiny!!En en till från Tudor-groupien!
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ohhhh shiny!!En en till från Tudor-groupien!
![]()
Det var nog bronsen faktiskt, den var underbar. Det enda jag hade ändrat på är runda index istället för 3, 6 och 9 som jag föst tyckte var lite snyggt. Den hade blivit mer stilren då.Ohhhh shiny!!Är iof lite avundsjuk eftersom du fick klämma lite på bronsen. Av de olika du fotograferade föll mest i smaken?
I wish!Jag har bara hjälpt Eqotime att ta bilder.
Stort tack!
Fina bilder!
Ruggigt fina.I wish!Jag har bara hjälpt Eqotime att ta bilder.
Snygg bild! Den där chronon är så galet bra!! Önskar att jag hade handleder som kunde bära upp den.En en till från Tudor-groupien!
![]()
Ruggigt fina.
Snygg bild! Den där chronon är så galet bra!! Önskar att jag hade handleder som kunde bära upp den.
- Inspirerande med fina bilder!Här kommer lite morgonlektyr till kaffet.Hoppas att ni får en underbar dag!
![]()
Hands-on: Starka nyheter från Tudor 2021
Tudor är en tillverkare som på många sätt går från klarhet till klarhet. Sedan introduktionen av modellserien Black Bay så har den anrika tillverkaren tagit steget ut ur storebror Rolex skugga. Med nya modeller har man visat att man är en tillverkare som mer än väl står på egna ben. Men det är...eqotime.com
![]()
En som matchar din nya "status" här på KS? Silver- Inspirerande med fina bilder!
Blir kanske en ny Tudor idag …![]()
Om det är det som gäller så tar jag det som att nästa får bli en bronsEn som matchar din nya "status" här på KS? Silver![]()
Ja spänningen är oliiiiiiiiidlig, man får ståpäls.@Hans B 1955 du är anledningen till att jag följer Tudortråden, blir spännande att se vad som hamnar hos dig![]()
Vad roligt att höra, tack!- Inspirerande med fina bilder!
Blir kanske en ny Tudor idag …![]()
Var ska du få tag i en brons?En som matchar din nya "status" här på KS? Silver![]()
Den är bra den där alltså.Kör Chrono udag![]()
Älskar den svarta men saknar den blå när man läser denna tråden.Tror aldrig att den här kommer lämna, perfekt storlek och underbar färg. Längtar tills vridringen får patina![]()
![]()
Då går den med andra ord inom spec och det finns inget att åtgärda på garanti.Har en kanske löjlig fråga. Hur bra håller er Tudor black bay 58 tiden? Min går ca -1 till -2sek per dygn. Men ökar samma typ varje dag. Dvs ca -10 till -14 sek i veckan. Är det nåt o bry sig om? Eller ska jag lämna in för ruckning? Fort garanti kvar. Provat och ha den på olika positioner under natten men gör ingen skillnad..
jo vet men vet inte om jag stör mig på det eller inte? Nåt man ska bry sig om? menar om den går -2sek per dag blir det ju -62sek i månaden..Då går den med andra ord inom spec och det finns inget att åtgärda på garanti.
-2spd ska du vara nöjd med.jo vet men vet inte om jag stör mig på det eller inte? Nåt man ska bry sig om? menar om den går -2sek per dag blir det ju -62sek i månaden..![]()
Jasså brukar dom gå sämre?-2spd ska du vara nöjd med.
Tycker inte man kan begära mer än att den ska gå inom cosc när den är specad för det. Kanske går det att rucka den till +/-0 men det hade jag personligen struntat i.Jasså brukar dom gå sämre?
Förstår hur du tänker. Men tänker på längre tid. Tex 1mån. Då går den ju -1 min på 1 månad...?!?Tycker inte man kan begära mer än att den ska gå inom cosc när den är specad för det. Kanske går det att rucka den till +/-0 men det hade jag personligen struntat i.
Ja, vill man ha garanti på mer precis gång är väl kvarts vägen att gå helt enkelt. Själv byter jag klocka alldeles för ofta för att störa mig på tidsavvikelseFörstår hur du tänker. Men tänker på längre tid. Tex 1mån. Då går den ju -1 min på 1 månad...?!?
Hmm du kanske har rätt. Men just att den går minus. Hade den gått plus hade jag inte brytt mig lika mkt..Ja, vill man ha garanti på mer precis gång är väl kvarts vägen att gå helt enkelt. Själv byter jag klocka alldeles för ofta för att störa mig på tidsavvikelse![]()