• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

991BB005-2C90-47A5-A724-FD506302BE42.jpeg

passar på att ta vara på sommarljuset

jo vet men vet inte om jag stör mig på det eller inte? Nåt man ska bry sig om? menar om den går -2sek per dag blir det ju -62sek i månaden..🤔
Jag skulle nog lägga den energin på ngt annat. För den minuten i månaden är det tillräckligt viktigt att ödsla 12min på (vilket jag antar att det tar att mäta, skiva inlägg och följa upp)?

Blev inspirerad och tog en tur till Västerås idag. Tycker det är trevligt att Nymans Ur satsar på Tudor, snygg exponering i butiken och rejält med klockor i lager.
Klämde på Black Bay Ceramic, Black Bay 925 och Black Bay Chrono.
Lämnade butiken med en Chrono med svart tavla på handleden. Tycker den är lättare att läsa av än den vita. Skall bli kul att se hur vi trivs ihop 🙂.
FE062894-AE38-4118-A9A6-6114BDD5AE55.jpeg
80C5B97E-9932-42B2-83D5-6F08A6686672.jpeg

Blev inspirerad och tog en tur till Västerås idag. Tycker det är trevligt att Nymans Ur satsar på Tudor, snygg exponering i butiken och rejält med klockor i lager.
Lämnade butiken med en Chrono med svart tavla på handleden. Tycker den är lättare att läsa av än den vita. Skall bli kul att se hur vi trivs ihop 🙂.
Bra där, stort grattis! 😍

Har en kanske löjlig fråga. Hur bra håller er Tudor black bay 58 tiden? Min går ca -1 till -2sek per dygn. Men ökar samma typ varje dag. Dvs ca -10 till -14 sek i veckan. Är det nåt o bry sig om? Eller ska jag lämna in för ruckning? Fort garanti kvar. Provat och ha den på olika positioner under natten men gör ingen skillnad..
Den går alltså inom COSC utan att ha COSC-garanti? Bara att tacka och ta emot. Vad hade du hoppats på om jag får fråga?

Härligt Grattis!

Tack för input. Har varit nyfiken på den tavlan sen släppet så ska pallra mig in till en AD vid tillfälle och ta mig en titt.
Det var nog inte till någon vidare hjälp men tycker som sagt att den var fin med lite "lyster" i eller vad man ska säga. Den såg inte alls platt och tråkig ut utan det var lite liv i den.

Grattis till nyförvärvet.

Grattis till en kanonfin klocka och välkommen i chronoklubben👌

Det var nog inte till någon vidare hjälp men tycker som sagt att den var fin med lite "lyster" i eller vad man ska säga. Den såg inte alls platt och tråkig ut utan det var lite liv i den.
Jodå det hjälper. Har hört fler som säger att den bör ses irl och att bild ej gör tavlan rättvisa. Jag var lite fundersam på om kontrasten uteblir med silvertavla.
Blir nästan silver på silver feeling mot det ljusa stålet men som sagt lär kolla in den asap.

Jodå det hjälper. Har hört fler som säger att den bör ses irl och att bild ej gör tavlan rättvisa. Jag var lite fundersam på om kontrasten uteblir med silvertavla.
Blir nästan silver på silver feeling mot det ljusa stålet men som sagt lär kolla in den asap.
Lite som du säger kanske men tycker att den är bättre i verkligheten än på bild. Värt att kolla iaf.

Har en kanske löjlig fråga. Hur bra håller er Tudor black bay 58 tiden? Min går ca -1 till -2sek per dygn. Men ökar samma typ varje dag. Dvs ca -10 till -14 sek i veckan. Är det nåt o bry sig om? Eller ska jag lämna in för ruckning? Fort garanti kvar. Provat och ha den på olika positioner under natten men gör ingen skillnad..
Min är nog ungefär lika som din.
Min bild är att de inte så ofta går plus, utan ligger runt noll om de är stilla, för att sedan tappa ett par sekunder när de används.
Likadant med den Pelagos som jag har. Tycker mig ha läst att fler har samma erfarenhet.

Klart det kommer att gå att rucka så det löser sig. Men att åberopa garanti undrar jag. Fast är det viktigt är det väl bara att slanta några hundralappar så är problemet ur världen.

Min bild är att de inte så ofta går plus, utan ligger runt noll om de är stilla, för att sedan tappa ett par sekunder när de används.
Likadant med den Pelagos som jag har. Tycker mig ha läst att fler har samma erfarenhet.

Klart det kommer att gå att rucka så det löser sig. Men att åberopa garanti undrar jag. Fast är det viktigt är det väl bara att slanta några hundralappar så är problemet ur världen.
Ahh men i timegrapher visar min exakt +-0. Och beaterror på 0.0. Men när man bär den går den ca -2sek per dygn..

Exakt så för min BB58 som är ett och ett halvt år gammal.
Håller tiden mer eller mindre perfekt när den ligger stilla, går -2s på armen.
Med god marginal inom COSC och inget att reagera på.

Tillbaka
Topp