• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inte konstruktion utan material. Din lär också tryckas när du har den på armen. Ang smuts mm kan det lika gärna komma under där...det är väl enda skillnaden, hur den är byggd...
Jag anser att både lyster och känsla i materialet i Tudors slår samtliga andra jag testat med hästlängder.

Vill inte låta nedvärderande, men känns lite som att ditt resonemang är att en KIA med ex lädersäten är samma som en lyxbil med lädersäten - är ju samma material.

Här är lite mer info om var och hur produktion sker https://www.tudorwatch.com/en/inside-tudor/watchmaking/the-fabric-strap

63535FB8-03EB-418B-8630-7D5AFED9BA6F.jpeg

Har aldrig påstått att Aliexpress band är BÄTTRE. Skrev att jag jämfört med vissa Aliexpress nato bredvid Tudor och Omegas nato. Man märker knappt någon skillnad. Sluta gör egna skeva tolkningar. Ni har inte ens testat , ändå yttrar ni er. Men vill ni gå på marknadsföring, absolut...gör det...😉

Har aldrig påstått att Aliexpress band är BÄTTRE. Skrev att jag jämfört med vissa Aliexpress nato bredvid Tudor och Omegas nato. Man märker knappt någon skillnad. Sluta gör egna skeva tolkningar. Ni har inte ens testat , ändå yttrar ni er. Men vill ni gå på marknadsföring, absolut...gör det...😉
"Man" som i "du" märker knappt någon skillnad är ganska talande i och med att du ALLTID har fel. Vet inte om du märkt att det inte är någon som bryr sig om dina kinaband hur mycket du än hajpar skiten?

"Man" som i "du" märker knappt någon skillnad är ganska talande i och med att du ALLTID har fel. Vet inte om du märkt att det inte är någon som bryr sig om dina kinaband hur mycket du än hajpar skiten?
Hajpar? Ne verkligen inte, rekommenderade. Men jag skiter i vad ni köper för band. Trodde man skulle ge tips o råd/diskutera i denna tråd med tydligen inte, som vanligt har vissa en riktig attityd bakom skärmen..😉

Du är bra på att säga hur saker är, har ett 50 tal natoband som sträcker sig från omega/tudor till Ali express. Så jag tycker jag har testat relativt många natoband.

För att fira mottagandet av din nya Tudor @SalvadorDali rockar jag också date day idag. Hjälper mig att hålla stilen vid överfarten till Ön. Hoppas vi får lite sol under de två veckor som ska spenderas där som avslutning på semestern.

Hur upplever du diamanterna i tavlan förresten?

PXL_20210807_101544455.jpg
Fasiken vad snygg. Lite sugen på modellen med guld tavla men denna är grymt snygg….. so many choices…..

För att fira mottagandet av din nya Tudor @SalvadorDali rockar jag också date day idag. Hjälper mig att hålla stilen vid överfarten till Ön. Hoppas vi får lite sol under de två veckor som ska spenderas där som avslutning på semestern.

Hur upplever du diamanterna i tavlan förresten?

PXL_20210807_101544455.jpg
Ah, riktigt snyggt! Du håller stilen bra :cool:
Själv börjar jag jobba på måndag, får söka tröst i den nya klockan:D

Jag gillar diamanterna MEN tror att symetrin i tavlan egentligen är lite bättre på din. Kan också vara något jag upplever bara för att jag inte köpte den;)
Hoppas du får en riktigt go semester!

Nu när ännu fler i tråden har dateday, så kanske det är läge att fråga. Har ni tips på eftermarknadslänkar eller kanske till och med Rolexlänkar som passar Tudor dateday 762XX? :)

Jag har aldrig sett guldtavlan 'in the flesh' men denna faller mig helt i smaken. Vad säger du om skillnaden @FreddeM ? Vilken gillar du bäst?
Jag gillar guld/champagnetavlan! Både med och utan diamanter. Har inte sett silvertavlan IRL men det jag gillar med den är att index och visare är i guld. Bryter av fint mot det silvriga. På guldtavlan smälter allt ihop lite.. Röstar på guldtavlan! Har även sneglat på champagnetavlan utan mönster. Tycker den är riktigt clean.

Testa själv får du se...😁

Så det är ingen skillnad på Tudors egna NATOn och de man kan köpa från AliExpress... men urverk som båda är tillverkade av Seiko skiljer i kvalitet? :D

Vi släpper detta. Cose har rätt. Alla andra har fel. Tudor ljuger om var och hur banden tillverkas. Case closed.

@Code - lite ödmjukhet har aldrig skadat någon. Det finns säkert mängder med folk (som du) som köper kinaband och sen finns de som inte ens vill se åt dem. Kanske läge att acceptera att du inte kan övertyga alla, och släppa det?

Tillbaka
Topp