• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu när ännu fler i tråden har dateday, så kanske det är läge att fråga. Har ni tips på eftermarknadslänkar eller kanske till och med Rolexlänkar som passar Tudor dateday 762XX? :)
Jag är lite för novis för att svara men det är väl egentligen en gammal oysterboett va?
Känns spontant som att att många vintage Rolexlänkar borde passa 👍

Är själv nöjd med länken som sitter på även om kanske låset inte är det bästa. Samtidigt passar det väl tids och stilenligt med modellen så jag kommer nog köra vidare på det👍

Jag gillar guld/champagnetavlan! Både med och utan diamanter. Har inte sett silvertavlan IRL men det jag gillar med den är att index och visare är i guld. Bryter av fint mot det silvriga. På guldtavlan smälter allt ihop lite.. Röstar på guldtavlan! Har även sneglat på champagnetavlan utan mönster. Tycker den är riktigt clean.
Där satte du fingret på det jag inte gillar med guld respektive uppskattar med silver. Kontrasterna!

Jag är lite för novis för att svara men det är väl egentligen en gammal oysterboett va?
Känns spontant som att att många vintage Rolexlänkar borde passa 👍

Är själv nöjd med länken som sitter på även om kanske låset inte är det bästa. Samtidigt passar det väl tids och stilenligt med modellen så jag kommer nog köra vidare på det👍
Ja, jag tycker också det verkar som någon form av Rolexboett, men är för okunnig inom Rolex för att veta vilka länkar/ändlänkar från Rolex passar.

Hahah din retsticka. Jag har faktiskt testat på Hydronauten ett par länkar som ska passa Rolex, men förgäves. Hydronauten har likt många andra Tudorklockor bandstifthålen långt ner i luggsen.
Sorry, kunde inte låta bli ;)
Aha, ok.. Känns klurigt att hitta rätt till Hydronauten. Vad jag har förstått så är den kanska tunn också.

Den står faktiskt på min önskelista också. Tycker att modellen är riktigt snygg både med och utan länk:)

Behövs fler bilder 😎

IMG_20210807_125934.jpg

Sorry, kunde inte låta bli ;)
Aha, ok.. Känns klurigt att hitta rätt till Hydronauten. Vad jag har förstått så är den kanska tunn också.

Den står faktiskt på min önskelista också. Tycker att modellen är riktigt snygg både med och utan länk:)
Japp, tunn är den. 10.7mm, vilket är imponerande på en automatisk dykare.

Säg till när du är ute efter en och har funderingar, kan då hjälpa till med dina funderingar. :)

Har en kanske löjlig fråga. Hur bra håller er Tudor black bay 58 tiden? Min går ca -1 till -2sek per dygn. Men ökar samma typ varje dag. Dvs ca -10 till -14 sek i veckan. Är det nåt o bry sig om? Eller ska jag lämna in för ruckning? Fort garanti kvar. Provat och ha den på olika positioner under natten men gör ingen skillnad..
Sent på bollen men instämmer med övriga att låta den vara. En tanke är att om du tycker det är ett problem med det lilla tidstappet kan du ju kolla avvikelsen i olika positioner, och se om det finns något läge där den går lite plus, och då ha den i det läget nattetid.

Jag gillar guld/champagnetavlan! Både med och utan diamanter. Har inte sett silvertavlan IRL men det jag gillar med den är att index och visare är i guld. Bryter av fint mot det silvriga. På guldtavlan smälter allt ihop lite.. Röstar på guldtavlan! Har även sneglat på champagnetavlan utan mönster. Tycker den är riktigt clean.
Vanligtvis brukar brunt läder vara det mest gångbara men får känslan att just guldtavlan blir lika grym med ljusblått som grönt läder.

Sent på bollen men instämmer med övriga att låta den vara. En tanke är att om du tycker det är ett problem med det lilla tidstappet kan du ju kolla avvikelsen i olika positioner, och se om det finns något läge där den går lite plus, och då ha den i det läget nattetid.
Äshh lämnar in för ruckning...😁

Tillbaka
Topp