Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visste att det där skulle bli braGrått gummi på 925:an vad tycks.![]()
![]()
Nu blev jag fundersam hur har ni ert armband med viklås så att man läser tudor såhär eller tvärtom.![]()
![]()
Ja låset blir åt rätt håll tycker jag också men själva bandet hamnar åt fel håll så jag bytte håll och då hamnar texten uppochner men jag tycker bandet hamnar rätt för mig och så får det vara.![]()
![]()
Viklåset är väl gjort för att det ska bli bakvänt iom att metallens längre del sitter bättre på handledens rundning…Jag kör mitt på samma vis som du har på dessa bilder. Däremot är det tvärtom som den svarta BB58 levereras när den kommer på läder.
Blev galen på det och jag inte tyckte att var ganska obekvämt. Testade att vända på det som du gjort och viola! Klockrent!
Blev riktigt bra resultatGrått gummi på 925:an vad tycks.![]()
![]()
Instämmer i att bandet blir vänt åt fel håll. Men vid en titt på flera exklusiva klockor är det inte alldeles ovanligt att bandet är bak och fram-vänt.Viklåset är väl gjort för att det ska bli bakvänt iom att metallens längre del sitter bättre på handledens rundning…
Man kan ju tycka att kan de ta fram ett viklås så kan de väl ändå göra så bandets flärp hamnar som vanligt (utåt och inte innåt)
Köp en svart och sedan installera en röd vridningsinlägg?Fick testa min kompis svarta BB58 igår. Den var över förväntan trevlig, trodde jag skulle störa mig på fejknitarna men tycker inte man tänkte så mycket på dem när den satt på handleden.
Har haft den första versionen med ETA-verket men 58:an satt otroligt mycket bättre. Vore nice om Tudor kunde släppa en röd![]()
Trodde inte att dem skulle ringa så tidigt för butiken i tyskland sa att det var jättestort intresse på den.Åk för fasiken och återkom med en rapport!![]()
Lär bli svårt att få tag i originalinlägg som passar va?Köp en svart och sedan installera en röd vridningsinlägg?![]()
Original för 39 mm finns endast i blå och svart.Lär bli svårt att få tag i originalinlägg som passar va?![]()
Men det finns väl inte röda bezels till BB58, så det vore olyckligt att göra på detta sätt.Köp en svart och sedan installera en röd vridningsinlägg?![]()
Eftermarknadsinlägg finns. Att byta inlägg är väl inte värre än att byta band på sin klocka?Men det finns väl inte röda bezels till BB58, så det vore olyckligt att göra på detta sätt.
Håller inte med där faktiskt, men man får såklart göra som man vill. Får nog bli en svart om jag slår till.Eftermarknadsinlägg finns. Att byta inlägg är väl inte värre än att byta band på sin klocka?
Chrono idag![]()
Ja,ja- Samma här!
![]()
Alla olika och jag dömer inte alls, men jag tycker det är rätt stor skillnad på att byta band och bezel, dial eller annat. Då blir det - i mina ögon - en Franken-fejkEftermarknadsinlägg finns. Att byta inlägg är väl inte värre än att byta band på sin klocka?
Härligt! Grattis, har tittat på en många gånger men aldrig slagit till..![]()
Bergströms i Uppsala hade den mot alla odds i lager och resultatet blev en roadtrip dit, så denna kompis följde med hem idag!
Grattis! Roligt att se att även mirakel kan i träffa![]()
Bergströms i Uppsala hade den mot alla odds i lager och resultatet blev en roadtrip dit, så denna kompis följde med hem idag!
Hur länge har du stått i kö?Grattis !!
Vad tycker du om klockan än så länge?
Vart uppringd idag av butiken i Rom som sa att jag kan hämta klockan nu.![]()
Ställde mig i kö några dagar efter släppet..Hur länge har du stått i kö?
Grattis! Lite märkligt med leveranstider/köer. Kontaktade ADs (sthlm) i april och fick 2-6månader beroende på AD.![]()