• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan inte mycket om Tudor, men fick klämma på kompisens nyförvärv i veckan och denna rejäla pjäs imponerade helt klart!

IMG_20210810_213722_071.jpg

Nu blev jag fundersam hur har ni ert armband med viklås så att man läser tudor såhär eller tvärtom.
image.jpg
image.jpg

Ja låset blir åt rätt håll tycker jag också men själva bandet hamnar åt fel håll så jag bytte håll och då hamnar texten uppochner men jag tycker bandet hamnar rätt för mig och så får det vara.
image.jpg
image.jpg

Jag kör mitt på samma vis som du har på dessa bilder. Däremot är det tvärtom som den svarta BB58 levereras när den kommer på läder.

Blev galen på det och jag inte tyckte att var ganska obekvämt. Testade att vända på det som du gjort och viola! Klockrent!
Viklåset är väl gjort för att det ska bli bakvänt iom att metallens längre del sitter bättre på handledens rundning…

Man kan ju tycka att kan de ta fram ett viklås så kan de väl ändå göra så bandets flärp hamnar som vanligt (utåt och inte innåt)

Viklåset är väl gjort för att det ska bli bakvänt iom att metallens längre del sitter bättre på handledens rundning…

Man kan ju tycka att kan de ta fram ett viklås så kan de väl ändå göra så bandets flärp hamnar som vanligt (utåt och inte innåt)
Instämmer i att bandet blir vänt åt fel håll. Men vid en titt på flera exklusiva klockor är det inte alldeles ovanligt att bandet är bak och fram-vänt.
Gissar att det har att göra med just längden på låset, ett långt lås ger ju en större öppning när det öppnas och därmed lättare att ta på klockan, och att låset då behöver en kraftigare rundning för att passa även små handleder. Skulle bandet samtidigt vara vänt åt andra hållet (rätt håll) hade det då byggt på ytterligare ett lager läder, vill jag minnas att jag kom fram till när jag satt och funderade över varför det ser ut som det gör.
Men t ex Omegas lösning ser helt annorlunda ut. Där känns det naturligare, kan tyckas.

Fick testa min kompis svarta BB58 igår. Den var över förväntan trevlig, trodde jag skulle störa mig på fejknitarna men tycker inte man tänkte så mycket på dem när den satt på handleden.

Har haft den första versionen med ETA-verket men 58:an satt otroligt mycket bättre. Vore nice om Tudor kunde släppa en röd 🙂

Fick testa min kompis svarta BB58 igår. Den var över förväntan trevlig, trodde jag skulle störa mig på fejknitarna men tycker inte man tänkte så mycket på dem när den satt på handleden.

Har haft den första versionen med ETA-verket men 58:an satt otroligt mycket bättre. Vore nice om Tudor kunde släppa en röd 🙂
Köp en svart och sedan installera en röd vridningsinlägg? :)

Tillbaka
Topp