Richispice
Guld
Vad är det i 7017 som är svårt att serva/hitta delar till?
Det undrar jag också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det i 7017 som är svårt att serva/hitta delar till?
Komplett service av alla klockor de får in? Låter ambitiöst och då borde han kunna redogöra för vad det innebär. De flesta handlarna brukar hävda att klockan är "genomgången" av urmakare vilket i princip kan betyda vad som helst, vanligtvis minsta möjliga för att överleva garantitiden. Oavsett räkna inte med att det är frågan om någon full AD service såvida han inte kan styrka det med dokumentation utan snarare en "genomgång".Den tyska handlaren säger att den fått en komplett service, vilket de gör på alla klockor de får in, men är det jämförbart med en service hos svensk AD?
Sen har glas, packningar och "tube" (vad kan det vara?) bytts ut. Det kanske inte är så konstigt på en klocka från 1992? De lämnar även ett års garanti.
Länken har "some stretch" vilket då antagligen betyder en hel del...
Tack! Jag kliver nog påKomplett service av alla klockor de får in? Låter ambitiöst och då borde han kunna redogöra för vad det innebär. De flesta handlarna brukar hävda att klockan är "genomgången" av urmakare vilket i princip kan betyda vad som helst, vanligtvis minsta möjliga för att överleva garantitiden. Oavsett räkna inte med att det är frågan om någon full AD service såvida han inte kan styrka det med dokumentation utan snarare en "genomgång".
Att glas, packningar och "tube"=kronhals? är bytta är inget konstigt och tyder ändå på att något har gjorts. Annars är det viktigt att vara lyhörd för vad handlaren inte svarar på. T.ex. om tavla och visare är original eller servicedelar. Bara för att han inte rört dom betyder ju inte att det inte gjorts tidigare. Stretch på en över 20 år gammal klocka kan inte undvikas men vill du veta hur mycket så får du be honom skicka bild som visar det.
Då är det bara att önska dig välkommen till Tudor Submariner klubbenTack! Jag kliver nog påHar kollat runt i gamla trådar och det är en tysk återförsäljare som har gott renommé vilket gör det lite tryggare.
Jag upplevde inte detta på den Ranger jag hade. Snyggt band btw!Med ett snyggt band från AWstraps.
Upplevde att gångreserven var för kort när den stannade vid ett par tillfällen då jag hade den liggande ett dygn. Mätte upp den till 16-18h så just nu är den hos Rob Engström. Någon som varit med om något liknande?![]()
Inte ens nu när "Rysskylan" omfamnar oss under en period är svart iskallt.....Ca tio mil skulle jag tro men bra väg hela tiden.
Apropå ingenting: Är det någon som köpt en svart, ja ni läste rätt, SVART Pelagos med inhouseverk?
Misstänker att de är iskalla...
Inget fel alls med svart. Min Ray raven var helt ok! Men ALLA köper ju den blåa pelagosen så det är ju lite skoj att folk fortfarande gillar den svarta.Inte ens nu när "Rysskylan" omfamnar oss under en period är svart iskallt.....
Och med det sagt är svaret JA![]()
Mmm, den blå är riktigt fin, men jag är mer "svart" och tror att den är mer tidlös.Inget fel alls med svart. Min Ray raven var helt ok! Men ALLA köper ju den blåa pelagosen så det är ju lite skoj att folk fortfarande gillar den svarta.![]()
känns som att den blå är lite som en muskelbil i någon mer färgglad färg. man gillar den ett tag men tröttnar efter en tid. Men jag kan ha felMmm, den blå är riktigt fin, men jag är mer "svart" och tror att den är mer tidlös.
Resonerade som så att risken för att jag skulle tröttna på den blå var större...... eller så köper jag den blå med...![]()
Inte så mycket mycket, men den stora grejen var ny fjäder.Vad är det i 7017 som är svårt att serva/hitta delar till?
Är det?
Är det?
? i såfall måste det vara mycket speciellt för klockor. "Tube" betyder rör eller hylsa när det gäller mekaniska prylar även om engelska rörmokare säger "pipe" och inte "tube" när det gäller rör.
? i såfall måste det vara mycket speciellt för klockor. "Tube" betyder rör eller hylsa när det gäller mekaniska prylar även om engelska rörmokare säger "pipe" och inte "tube" när det gäller rör.
Jag får ta och fråga vad han menar. Han skrev "new gaskets and tube. "Sorry, "gasket" är packning!
Tube är nog röret som kronan sitter på.Jag får ta och fråga vad han menar. Han skrev "new gaskets and tube. "
Då vet du ju vad du ska ge henne i morgongåva!Kan i övrigt nämna att min 7017 är min klara favorit. Den spöar mina Rolexklockor och andra mer ovanliga dinkor med hästlängder. Enda nackdelen är att min fästmö gillar den också och brukar låna den ibland. Ingen fara med det eftersom hon är ännu mer rädd om den än om sin förlovningsring men det svider ju lite att behöva dela med sig av favoriten.
Hon har för övrigt krävt att jag ska bära Tudorn när vi gifter oss så det är väl bara att lyda...
Bifogar en bild på min mö som klär i klockan bättre än jag....
![]()
Aint going to happen...!Då vet du ju vad du ska ge henne i morgongåva!![]()
Om ni gifter er så är den fina Tudorn lika mycket hennes iafAint going to happen...!
Menade ju att du skulle köpa en till till henne, alltså! Kan ju inte ge bort din egen klocka...Aint going to happen...!
Snyggt med datum och utan bubbla!Den här godingen har legat en stund nu pga nyköp men snart så...
![]()