• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laban

Omega
Efter en vecka är jag fortfarande sjukt nöjd med klockan. Funkar lika bra till jobbet som till trädgårdsarbete.
496B7522-3149-4970-97C0-78DF63F1BCA5.jpeg
02B03747-F3BB-4642-A3B6-2A4BA80F38D5.jpeg
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Jäkligt snygg GMT måste jag säga.
Tänkte köpa en beg när jag hittar rätt.
Men en del verkar dras med datum hjuls fel. Är det nåt att oroa sig för ?
 

Laban

Omega
Jäkligt snygg GMT måste jag säga.
Tänkte köpa en beg när jag hittar rätt.
Men en del verkar dras med datum hjuls fel. Är det nåt att oroa sig för ?
Har läst runt på olika forum och det verkar vara ett fortsatt problem. Finns exempel där folk skickat klockan till Tudor för fix, men ändå haft fortsatt strul med datumhjulet. Verkar även som att 2020 modellerna strulat, dock oklart om det varit old stock. Finns dock även de som hittills inte haft problem trots att de köpt 2018.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker det låter allvarligt det här strulet Tudor har med datumet på GMT. Helt uppenbart är kärnan i problemet storleken på datumhjulet. Den enda rimliga lösningen är naturligtvis att utveckla ett nytt verk anpassat för lite mindre boetter, låt oss bara ta siffran 39 mm helt random ur luften, och börja om från början.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Ville ta en titt på den på Krons men den var förstås inte tillgänglig och lista var inte heller aktuellt...:(
Det blir lite knasigt när moderskeppet i första hand upprätthåller ett varumärke, i andra hand tjänar pengar och i tredje hand säljer klockor för att göra kunder nöjda.

Vilken annan business som helst hade försökt vara lite mer på tå och skeppat klockor från tomma turistorter till rika städer utan karantän? :)
 

fredrikdoe

Breitling
Det blir lite knasigt när moderskeppet i första hand upprätthåller ett varumärke, i andra hand tjänar pengar och i tredje hand säljer klockor för att göra kunder nöjda.

Vilken annan business som helst hade försökt vara lite mer på tå och skeppat klockor från tomma turistorter till rika städer utan karantän? :)
Precis, efterfrågan finns här utan tvekan. Sen hade det kanske underlättat om jag hade varit kund där sen tidigare...Jag får hålla tummarna och kika in med jämna mellanrum kanske:)
 
Nej här menas enbart BB58. Inte heller hört förrän jag såg @joakimlundberg s annons samt började googla och hittade (mycket svaga indikationer) på WUS. Blev nyfiken och slängde ut frågan.
Jepp stämmer min gick närmare 40-50sek för sakta per dygn och då valde Bergströms att skicka den på garanti ärende till Tudor direkt, dom kanske kunde ruggat den.
Fick aldrig något direkt info om vad som egentligen var fel
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Det blir lite knasigt när moderskeppet i första hand upprätthåller ett varumärke, i andra hand tjänar pengar och i tredje hand säljer klockor för att göra kunder nöjda.

Vilken annan business som helst hade försökt vara lite mer på tå och skeppat klockor från tomma turistorter till rika städer utan karantän? :)


Det lät som en god idé :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har försökt få svar från AD ang väntetid på nya BB:n men får inga. Någon med bättre kontakter än jag som har koll?
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Har försökt få svar från AD ang väntetid på nya BB:n men får inga. Någon med bättre kontakter än jag som har koll?
Om jag inte finns fel har det väl varit snack om över 1 år (och stängda listor) för svarta BB58 på länk. Kan inte tänka mig att den blå kommer ha kortare tid, både pga efterfrågan och strypt allokering/produktion (den är inte direkt svårare att göra än de andra modellerna som finns i dussin hos AD...). Edit: Jämfört med folk på TRF verkar ADs i Sverige fått in väldigt få också. Men det är bara ren spekulation.
 
Senast ändrad:
Topp