• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snygg men inget för mig, tycker det är lite tråkigt att ingen av de tre nya guld, silver och ny keramisk inte kommer med länk.

Väldigt mörk, nästan PVD.
1621940833700.png

1621940838826.png

Ingen nyhet som gör att deras sida kommer crasha i alla fall.
Tycker om att Tudor leker runt med olika material, men att de går tillbaka till ”gamla” BB-storleken är lite konstigt.

Ingen nyhet som gör att deras sida kommer crasha i alla fall.
Tycker om att Tudor leker runt med olika material, men att de går tillbaka till ”gamla” BB-storleken är lite konstigt.
Jag tycker inte det är konstigt faktiskt. Det finns två grupper av klockköpare. Klocknördar och de som vill ha lite status runt handleden som syns (40+mm). Jag tror sistnämnda gruppen är störst och därför släpper Tudor klockan i 41mm.

Jag tycker inte det är konstigt faktiskt. Det finns två grupper av klockköpare. Klocknördar och de som vill ha lite status runt handleden som syns (40+mm). Jag tror sistnämnda gruppen är störst och därför släpper Tudor klockan i 41mm.
Jaha tror du det ?
Har inte djupdykt i ämnet men för min del så handlar det mer om att hitta en storlek som känns rätt för handleden.
Det finns väl bra mycket sk statusklockor i mindre format också enligt min uppfattning.
Personligen så skulle troligtvis en 41mm Black Bay bli gränsfall för mitt sugrör till handled.

Dagens släpp var ju som väntat, dvs aldrig det man hoppats på ;)
Tror som nämndes ovan att denna kommer bli mer av en "visa upp" modell. Fattar inte varför man envisas med att fortsätta visa urverket. Så vackert är det inte, men som sagt för vissa utanför klocknerderiet kan det nog vara skoj... :rolleyes: Mycket av det som släppts under 2021känns (imho) som att Tudor försöker gå från att vara er av ett entusiast brand och bredda målgruppen lite.

Däremot var det lite kul att se detta:
The Tudor guarantee card of the Black Bay Ceramic has an NFC chip.
When placed near an NFC-enabled smartphone (See details below), it gives direct access to the individual Master Chronometer performance data of the watch to which it is linked, via the TUDOR Watch ID web app. No prior registration or application download is required to use TUDOR Watch ID and access the watch data.

Oklart på detas hemsida hur detta kan komma att användas framöver. Men om det innebär att man kommer att kunna koppla ägaren och klockan och att vid eventuell försäljning så kan köparen/AD verifiera ägandet genom att läsa av NFC chippet så är det helt klart en förbättring. Är trots allt rätt nöjd, nu kan jag stå kvar i kö för OG BB58 uta att behöva få beslutsångest. :cool:.

Bra vinkel på det hela 👍🏻👍🏻
Tänkte mer i banorna att 58:an har varit senaste stora framgången och man skulle fortsätta i den riktning vad gäller storleken

Tycker att BB58 som släpptes 2018 var en utav Tudors bättre klockor på många år, nu börjar det bli semi med Black Bay-serien...

Jag måste säga helt ok släpp från Tudor. Kul med keramiskt och snyggt gjord! Jag är en av dem som inte vill ha mina klockor i 39mm och är således helt ok med 41mm.

Mitt gamla onyktra jag skulle nog köpa för att testa, mitt mer nyktra jag säger att den blir kul att prova i butik men tveksamt om det blir ett köp!

Jag gillar att det står "black bay" på tavlan. Tycker den var rätt cool, mycket bättre än PVD-versionen. Men det är inget jag själv skulle köpa
Helt enig, ball, men rätt svårburen (även om jag inte hittade någon uppgift om den är lika "hög" som de andra 41orna?) och svår att passa in till klädsel och annat. Nästan så långt från en OWG-klocka man kan komma? :)
Coolt med METAS, det ska de ha respekt för - de jobbar med grejerna!

Tillbaka
Topp