• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_20210522_114841__01.jpg

Modernt Tudor när det är som allra bäst. Förstår att det är svårt i dagens marknad men kunde verkligen hoppas att Tudor gav upp pushen mot dyr inhouse-produktion och höll sig till sin historiska linje med att sätta bra inköpta basverk i klockor med Rolex-nära designspråk.
Nytt METAS certifierat inhouse-verk, 10000 över övriga Black Bay. Där fick jag så jag teg.

Kan det vara så att Tudor med det senaste släppet vill konkurrera mer direkt med Omega Seamaster? Keramisk bezel, master chronometer, och en design som sticker ut ur mängden.. Och visst är Tudor black Bay Ceramic inte billig, men den är fortfarande 5' sek billigare än en Seamaster.

Kan det vara så att Tudor med det senaste släppet vill konkurrera mer direkt med Omega Seamaster? Keramisk bezel, master chronometer, och en design som sticker ut ur mängden.. Och visst är Tudor black Bay Ceramic inte billig, men den är fortfarande 5' sek billigare än en Seamaster.

Och lite som Omega där man kan kolla resultatet av testerna som utförts på nätet.

Senast ändrad:

Tror det ligger mycket i ovan.
Personligen tycker jag den keramiska ser riktigt jävla stenhård ut, och är helt klart ett lyckat släpp. Kommer bli kul att se den live!

Visst, den hade varit ännu bättre i 58-utförande, men det säger jag mest för att jag med mina spaghettihandleder då på allvar varit spekulant. Med det sagt, originalcaset är fortfarande "bara" 41, och även om det är lite klossigt så är det ju fortfarande en dykare - den får vara stor. Måtten är ju inte på något vis extrema i jämförelse med konkurrenternas alternativ, snarare så att Tudor träffat sweetspot med 58:an och där andra tillverkare inte fattat att de ska svara upp. :)

Personligen tycker jag den keramiska ser riktigt jävla stenhård ut, och är helt klart ett lyckat släpp. Kommer bli kul att se den live!

Visst, den hade varit ännu bättre i 58-utförande, men det säger jag mest för att jag med mina spaghettihandleder då på allvar varit spekulant. Med det sagt, originalcaset är fortfarande "bara" 41, och även om det är lite klossigt så är det ju fortfarande en dykare - den får vara stor. Måtten är ju inte på något vis extrema i jämförelse med konkurrenternas alternativ, snarare så att Tudor träffat sweetspot med 58:an och där andra tillverkare inte fattat att de ska svara upp. :)
Som jag upptäckt med de flesta Tudor så är de 100x bättre i verkligheten. Bilderna är riktigt svåra att få grepp om.

såg denna på 10 and Two. Den första icke press bilden jag sett.
1621953580183.png

Helt med dig! Tyckte också detta var ett kul släpp, trots att det är en klocka jag aldrig kommer kunna bära. Om de ska följa sin egen slogan så är det ju allt annat än crowd pleasers de ska släppa.. - Born to dare

Blir smeknamnet BBC?
Just nu är ju BBC i lite blåsväder så de kör också i samma linje: Born To Dare

FDC70880-E450-4BBA-BA53-D651D99EFEC3.jpeg

Nytt armband på min BB. Vet att läder inte är optimalt på en dykare, men tyckte det höjde jämfört med länken.
Ser kanon ut! Kör också med en läder i vissa lägen, man har ju under lång tid dressat upp ”submariners” efter behov. De är grymt breda (läs flexibla) i sin klassiska design!

Senast ändrad:
Fick hem oysterlänken till bb36 från tid&ting idag.
Solida, skruvade länkar och vikta ändar. Sitter faktiskt tight och ganska fint med medföljande springbars. Lite pilligt att få på plats såklart men behövde inte fila eller trixa.

För mig som bara kört mocca så ger den verkligen klockan nytt liv. Absolut värt 270:- för oss som inte har oem-länken.
3546B5C8-A8A3-4F13-A7C0-8FDC157178E3.jpeg
CDF92E40-6CEC-4CDF-AB43-ACC6BBAD2E54.jpeg
332D9248-C7E7-42D8-BC73-91E85134BBCD.jpeg

Tillbaka
Topp