• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur mycket +/- går era bb58 per dygn? Brukar köra min på winder över natten och dagen då jag för närvarande har ett jobb där klocka är olämpligt, men den går ungefär - 1sek dygn.

Screenshot_20210603_162846_net.hubalek.android.apps.atomic_clock_watch_accuracy_tool.jpg
Vid senaste mätningen 2021-06-30 var skillnaden att jag lät den ligga med tavlan upp över natten, och det blev ju skillnad. Så tänkte testa att låta klockan vila i lite olika lägen framöver👍

Jag tycker mig se att begpriser på bb58 sakta men säkert kryper längre och längre ner och är nu en bra bit söder om listpris. Detta trots att de flesta ad vill hävda väntetider på ibland upp till 2 år. Det känns inte riktigt som att marknadspris och tillgänglighet synkar?

Jag tycker mig se att begpriser på bb58 sakta men säkert kryper längre och längre ner och är nu en bra bit söder om listpris. Detta trots att de flesta ad vill hävda väntetider på ibland upp till 2 år. Det känns inte riktigt som att marknadspris och tillgänglighet synkar?
Förmodligen för att de inte är supersvåra att få tag i nya till list om man letar lite.

Två år känns ju som en ordentlig överdrift. Runt 6månader brukar väl uppskattnimgen ligga på? Men sedan är ju släppen från Rolex/Tudor svåra eftersom de aldrig vet när och hur många som skickas ut till AD. Det kan ju även skilja på efterfrågan av en ny i butik kontra en använd på KS.

Hur mycket +/- går era bb58 per dygn? Brukar köra min på winder över natten och dagen då jag för närvarande har ett jobb där klocka är olämpligt, men den går ungefär - 1sek dygn.

Screenshot_20210603_162846_net.hubalek.android.apps.atomic_clock_watch_accuracy_tool.jpg
Vid senaste mätningen 2021-06-30 var skillnaden att jag lät den ligga med tavlan upp över natten, och det blev ju skillnad. Så tänkte testa att låta klockan vila i lite olika lägen framöver👍
Stabila urverk i de där 👍🏻
Min svarta 58:a brukar i snitt tappa -0,7 spd. Som bäst har den snittat -0,2 spd över en månad. Men i regel ligger den som sagt på 0,5-0,7. Aldrig över detta

Jeg har funnet at dette er den beste posisjonen med tanke på nøyaktighet, både på min tidligere BB58 svart og denne blå.
IMG_20210605_095431_edit_314439090780664.jpg

Bilagor

• 130157A6-1B4E-4717-BDEF-6DB661CE7E84.jpeg
    130157A6-1B4E-4717-BDEF-6DB661CE7E84.jpeg
    45.8 KB · Visningar: 12
Tillbaka
Topp