• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tog nästan tre veckor innan jag fick napp på min köpesannons för bb36an. Så har du lite tålamod så kommer de nog tillslut :) Annars kör på gråhandlare om du inte har tålamodet att vänta. Hoppas du får tag på en tillslut. En väldigt fin klocka!
Går att beställa online hos Krons. https://krons.se/tudor-black-bay-36-m79500-0007
Känns som att du kan få en ny till ett bra pris ijmf med gråhandlare. Men om du lagt ut en köpes för att sedan vilja pruta ner priset ytterligare kan det kanske dröja.

Ytterligare en MN strap…. 😳
4916FBBA-A348-43CB-88E7-E89B53911B7F.jpeg
Skön sommar kombo. Riktigt snyggt!
Bekvämt? Har funderat på nått MN-band då de ser lite tjockare och skönare ut än vanliga natos.
MN är nog det skönaste som finns imo. Grym på sommaren med tanke på att den är rätt elastisk och fungerar rätt bra när handlederna svullnar upp.

Går väl att köpa hos gråhandlare för nästan vad folk köper begagnade för. Varför inte köpa en ny?
Tanken har slagit mig, inte omöjligt att det blir så.
Går att beställa online hos Krons. https://krons.se/tudor-black-bay-36-m79500-0007
Känns som att du kan få en ny till ett bra pris ijmf med gråhandlare. Men om du lagt ut en köpes för att sedan vilja pruta ner priset ytterligare kan det kanske dröja.
Pruta hade jag inte tänkt att göra, är mest förvånad att jag behöver ha sånt tålamod för en begagnad.

Skön sommar kombo. Riktigt snyggt!

MN är nog det skönaste som finns imo. Grym på sommaren med tanke på att den är rätt elastisk och fungerar rätt bra när handlederna svullnar upp.
Ja det lät ju bra. Men är det samma uppbyggnad som ett vanligt natoband? Alltså hur det sätts på klockan och vars bandshållarna (vet inte vad det egentligen kallas, men de som håller bandet fast när klockan är på handen) sitter, vilket jag ofta anser sitter alldeles för långt bort från spännet på ett vanligt nato. De är mitt största problem med vanliga natos. Jag får ofta bandshållarna vid sidan av handleden, vilket inte är så bekvämt..

Är färgerna snyggare irl? Tycker att färgen på den modellen ser liite tråkig ut på bild. Finns dock nått som tilltalar, mer än den blå iallafall. Och hur stort bärs modellen? Känns den som 39 eller större/mindre?
Ja, mycket snyggare! På alla bilder och filmer går den mycket åt ljusbrunt. Irl är den typ lite mer grå-brun. Dvs. långt ifrån Seikos bajsfemma 🤣

Tillsammans med det ljusare silvret blir den jäkligt fin!

Storleksmässigt känns den nog som en vanlig 58 på läder. Lite större kanske då den är lite tyngre och högre, men det är marginellt.

Ja det lät ju bra. Men är det samma uppbyggnad som ett vanligt natoband? Alltså hur det sätts på klockan och vars bandshållarna (vet inte vad det egentligen kallas, men de som håller bandet fast när klockan är på handen) sitter, vilket jag ofta anser sitter alldeles för långt bort från spännet på ett vanligt nato. De är mitt största problem med vanliga natos. Jag får ofta bandshållarna vid sidan av handleden, vilket inte är så bekvämt..
Vansinnigt lätt att byta. För min del har jag aldrig haft några problem med att det skaver. Med ”bandhållarna” menar du stiften? Om du har mellanrum mellan bandet och klockan och kan se stiftet låter det som att du har en för smalt band?

https://erikasoriginals.com/tutorial/mn-tutorial.php

Tillbaka
Topp