Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj. Trodde att båda satt säkert i lådan / på handleden!Rotar om lite i lådan - Kommer lägga ut en av de sista tillverkade North Flags och/eller en svart Pelagos till försäljning inom kort, hojta via PM om någon här i tråden är sugen!
Instämmer! Spill the beans! En guldig kanske?Oj. Trodde att båda satt säkert i lådan / på handleden!
Om en ska ut - vad ska in?
Instämmer.För mycket nya Tudors i denna tråd nu..
Jag bjuder på en bild från dagens tur i de jämtländska skogarna.
![]()
Här kommer en ännu lite äldreFör mycket nya Tudors i denna tråd nu..
Jag bjuder på en bild från dagens tur i de jämtländska skogarna.
![]()
Säker på att detta är rätt tråd?Är det någon som hört något om när Traska släpper en ny batch av Commuter? Det är typ den enda klocka jag suktar efter just nu. Om någon har en grön och vill bli av med så finns det några fina klockor till utbyte.![]()
Hahah inte längre! Hade två KS-sidor öppet och skrev helt klart i fel. Kommentaren skulle till mikro-tråden. Bortse helt från min föregående post. Tack för att du uppmärksammade!Säker på att detta är rätt tråd?![]()
Jag kör en repeat på den härFråga, finns det halvlänkar alt ngn form av aftermarket ”easylink” ala Rolex att få tag i till BB36?
Testade för övrigt en av sönernas BB36 igår och måste säga att det är en jävla fin klocka, måste nog ha en själv också, känns mkt roligare än en exp1 som varit en favorit för mig tidigare.
![]()
Haha, inga problem. Bara att införskaffa valfri Tudor eller bara vara allmänt intresserad och stanna här i vad som kan vara KS trevligaste trådHahah inte längre! Hade två KS-sidor öppet och skrev helt klart i fel. Kommentaren skulle till mikro-tråden. Bortse helt från min föregående post. Tack för att du uppmärksammade!
Jag har en BB36a, ägt en 556i tidigare. Fina klockor båda två!Hej! Funderar på att skaffa mig en svart Tudor BB41/36 (ännu osäker angående storlek, sweet spot brukar vara kring 39). Har en Sinn 556A som jag verkligen tycker bra om. Värt att köpa Tudorn då jag ren har Sinnen eller borde jag satsa mina pengar på nåt helt annat?
Finns en anledning att jag hade sidan öppenHaha, inga problem. Bara att införskaffa valfri Tudor eller bara vara allmänt intresserad och stanna här i vad som kan vara KS trevligaste tråd![]()
Fråga, finns det halvlänkar alt ngn form av aftermarket ”easylink” ala Rolex att få tag i till BB36?
Testade för övrigt en av sönernas BB36 igår och måste säga att det är en jävla fin klocka, måste nog ha en själv också, känns mkt roligare än en exp1 som varit en favorit för mig tidigare.
![]()
Tjena. Är du också utanför den trygga paneristdelen och smygerKan en sån här passa på BB36? Eller är 8,5 fel mått.![]()
Är också intresserad av 556. Det är ju en stor skillnad på storek rent dimensionsmässigt, men hur är skillnaden på handleden? Bor tyvärr inte så att jag har tillfälle att prova. Du har/hade en Certina diver 38mm också va? Hur står den i storlek på handled gentemot den?Jag har en BB36a, ägt en 556i tidigare. Fina klockor båda två!
Tycker dock att Tudorn vinner på det mesta, men framförallt så är länken flera gånger bättre än Sinn. Jag skulle rekommendera att bränna in på lämplig AD och testa BB36/41 för att få en uppfattning.
Jag gillar båda klockorna som attan, men för mig så har Tudorn det där lilla extra på alla punkter. Just my 5cents dock![]()
Japp, skoj m variationTjena. Är du också utanför den trygga paneristdelen och smyger
Gå in på: @blackbay_owners på Instagram och skicka ett dm till Gabe där. Jag har beställt en halvlänk av honom till min 58:a som jag hoppas ska komma snart. Ser riktigt bra och lovande ut på de bilder och videoklipp han lagt ut.
Bra val. Grym GADA!Finns en anledning att jag hade sidan öppen
Visst är det så, mestadels goa gubbar.Det verkar vara rätt prestigelöst, vilket är ett stort plus då jag personligen har svårt för när kunniga personer ska visa sig överlägsna andra.
Så är det. Men säg inte så till din fru bara, kan lätt misstolkasJapp, skoj m variation
Hade precis kontakt m Han och han sa att dom sklle vara klara för leverans om några månader, men kanske skiljer på BB36 och BB58?
556an bärs liiiite mindre än 38 vill jag påstå. Jag störde mig på de tunna bandhornen dock. Varför jag inte behöll den, tycker symmetrin blev lite sådär...Är också intresserad av 556. Det är ju en stor skillnad på storek rent dimensionsmässigt, men hur är skillnaden på handleden? Bor tyvärr inte så att jag har tillfälle att prova. Du har/hade en Certina diver 38mm också va? Hur står den i storlek på handled gentemot den?
Får ursäkta för lite off topic.
Haha. Finns det något gosigare än bebisar och deras bebisknubbI den här takten kommer lillskiten (till skillnad från farsan) kunna köra bb41 inom kort!
![]()