• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Black Bay Chrono
0DC5FB1A-428A-4820-96B0-949D4AA4BD06.jpeg

Diskussion med olika AD som säger samma sak samt ganska bra insyn i supply chain delen. Detta är f ö inget ovanligt vid tillverkning.

Med tanke på alla modeller och material lär det vara en mardröm att få ihop klockorna i BB-serien framförallt 58. Känns som man testar vattnet litegrann och att mycket inte kommer finnas kvar om ens några år. Man har säkert cuttat mycket död vikt i form av andra modeller senaste åren dock.

Aldrig tänkt på att relationen mellan visare och tavla (hourmarkers) egentligen inte är ”korrekt”.

Photoshoppad bild drar direkt tankarna till en mindre Pelagos
0FD4B403-B804-42EC-81A7-6D426FCBDD80.jpeg

Pelagos har ju snöflingorna men frågan är om det var någon hit. Den är väl en av de mer tooliga klockorna och jag tror man satsar mer på design och vad som är snyggt. Alla kommer väl ha olika åsikter om det hela dock. Tycker dden där bilden såg ganska bra ut men frågan är hur det gått med de andra designerna hade nog inte sett bra ut på många av deras andra klockor.

Hyfsad markup på BB58 i brons på Chrono24. Lär ju sjunka, men kul att se att det finns efterfrågan på Tudor. Tror att produktionen kommer att se till att mätta efterfrågan.

Hyfsad markup på BB58 i brons på Chrono24. Lär ju sjunka, men kul att se att det finns efterfrågan på Tudor. Tror att produktionen kommer att se till att mätta efterfrågan.
Tror du att Tudor vill sälja antalet som marknaden efterfrågan om de väljer att sälja den i boutiques bara?

Så snygg! Var köpte du? Har själv börjar fungera på en och spanat febrilt på köp och sälj delen här

Jag har en fråga till er kunniga. Köpte ju en Tudor black bay 58 igår. Helt komplett med allt, boxar , cert mm. Även butikskvitto. Min är ju uttagen i April 2019. Dvs då när det var 2års world wide garanti. Läste detta på Tudors hemsida. Innebär det att jag har ytterligare 15mån garanti kvar?
Screenshot_20210718-070406_Chrome.jpg

Jag har en fråga till er kunniga. Köpte ju en Tudor black bay 58 igår. Helt komplett med allt, boxar , cert mm. Även butikskvitto. Min är ju uttagen i April 2019. Dvs då när det var 2års world wide garanti. Läste detta på Tudors hemsida. Innebär det att jag har ytterligare 15mån garanti kvar?
Screenshot_20210718-070406_Chrome.jpg
Japp, så borde det vara.

Så snygg! Var köpte du? Har själv börjar fungera på en och spanat febrilt på köp och sälj delen här

Inget att tveka på det är bara att trycka av. OK prissatt och vad som verkar vara i bra skick. Dessutom har du ju resten av sommaren att använda den på vid vatten och annat festligt. :cool: 🌊🤿

Nån som lyckats komma över en BB Chrono och kan berätta vad ni tycker isf? Klämde på en hos Krons men tyckte den kändes antingen för stor efter att ha använt min BB58 under längre tid.

Nån som lyckats komma över en BB Chrono och kan berätta vad ni tycker isf? Klämde på en hos Krons men tyckte den kändes antingen för stor efter att ha använt min BB58 under längre tid.
Jag har både Chrono och B58 silver och ja den är ju större men kan ju inte påstå att det stör mig. Den är ju både lite högre och större men jag upplever inte den som stor. Byter jag däremot mot min BB36 så känns ju den stor men det försvinner ju efter ett tag. Så det är bara att slå till.

Tillbaka
Topp