• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Är också intresserad av 556. Det är ju en stor skillnad på storek rent dimensionsmässigt, men hur är skillnaden på handleden? Bor tyvärr inte så att jag har tillfälle att prova. Du har/hade en Certina diver 38mm också va? Hur står den i storlek på handled gentemot den?
Får ursäkta för lite off topic.
556an bärs liiiite mindre än 38 vill jag påstå. Jag störde mig på de tunna bandhornen dock. Varför jag inte behöll den, tycker symmetrin blev lite sådär...

Yes, även haft Action 38. Den var bra, riktigt bra storleksmässigt i alla fall. Tyckte dock länken var lite trist, samt den blå färgen och därför jag sålde. Den svarta hade nog stannat längre. :)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
I den här takten kommer lillskiten (till skillnad från farsan) kunna köra bb41 inom kort!

8D33DEBA-E3D6-4F6E-ACF5-C57E1C020B84.jpeg
 

OskuH

Omega
Är också intresserad av 556. Det är ju en stor skillnad på storek rent dimensionsmässigt, men hur är skillnaden på handleden? Bor tyvärr inte så att jag har tillfälle att prova. Du har/hade en Certina diver 38mm också va? Hur står den i storlek på handled gentemot den?
Får ursäkta för lite off topic.
Faktiskt själv också lite intresserad över storleken och i valet och kvalet om jag skall välja 36 eller 41 för Tudorn. Skall dock testa hos AD innan köp. Förutom att jag skarpt diggar Sinn 556 är den storleksmässigt den bästa klockan jag nånsin haft. Sitter helt perfekt på min ca. 17,5cm handled.
 

OskuH

Omega
Jag har en BB36a, ägt en 556i tidigare. Fina klockor båda två!
Tycker dock att Tudorn vinner på det mesta, men framförallt så är länken flera gånger bättre än Sinn. Jag skulle rekommendera att bränna in på lämplig AD och testa BB36/41 för att få en uppfattning.

Jag gillar båda klockorna som attan, men för mig så har Tudorn det där lilla extra på alla punkter. Just my 5cents dock :)
Tack för svaret! Ja, länken (och speciellt claspen) är Sinnens sämsta sida där kvalitén inte möter resten av klockan. Känns faktiskt lite dumt att ersätta Sinnen, eftersom den faktiskt är en favorit i samlingen. Men ni vet hur det känns när man fått smaken för nytt 😂🤷‍♂️ Alternativt kunde jag satsa på blåa BB41/36 för att kunna motivera för mig själv att behålla även Sinnen. 😁 Tycker dock att svarta Tudor är snyggast.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tack för svaret! Ja, länken (och speciellt claspen) är Sinnens sämsta sida där kvalitén inte möter resten av klockan. Känns faktiskt lite dumt att ersätta Sinnen, eftersom den faktiskt är en favorit i samlingen. Men ni vet hur det känns när man fått smaken för nytt 😂🤷‍♂️ Alternativt kunde jag satsa på blåa BB41/36 för att kunna motivera för mig själv att behålla även Sinnen. 😁 Tycker dock att svarta Tudor är snyggast.
Vet att det är individuellt hur länken sitter, men upplever att BB36 suttit fenomenalt. Och just spännet på Tudor’s länkar måste vara (imo) bland de bättre på en ”entry level”. Aldrig upplevt att det skavt, gått upp etc.
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Trodde att ett Tropic med raka ändar skulle sitta dåligt med tanke på hur Tudor envisas med att sätta hålen så långt ut på bandhornen. Blev överraskad över hur bra det blev!
Kom även leverans av ett Nato från Ungern idag och det är otroligt vad en vit linje kan göra för helheten (så mycket bättre än helblått)
A5329F53-20C9-4682-86B3-E89C7DC69D4D.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Trodde att ett Tropic med raka ändar skulle sitta dåligt med tanke på hur Tudor envisas med att sätta hålen så långt ut på bandhornen. Blev överraskad över hur bra det blev!
Kom även leverans av ett Nato från Ungern idag och det är otroligt vad en vit linje kan göra för helheten (så mycket bättre än helblått)
A5329F53-20C9-4682-86B3-E89C7DC69D4D.jpeg
NATO’t blev grymt!
 
Topp