• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I dessa fall har väl Tudor och Breitling utvecklat och utbytt verk tillsammans? Så att Tudor kan få en inhouse kronograf och Breitling ett 70 h verk av rätt storlek? Ett sätt att spara utvecklingsresurser
Jo, det vet jag. Men att bara byta rotor och sen kunna döpa om namnet är urverket känns ju fel?

- Har också läst att det är baserat på det, men tydligen så mycket modifierat att de får kalla det ”inhouse”.
Det här med in-house är en djungel. Görs inte urverken nu av Kenissi? Tudor, Breitling och Chanel som använder urveken? Sedan har man även sålt verk till ex. Norqain. Förmodligen kommer vi se flera mindre märken börja använda dessa verk också.

A Survey of the Kenissi Movements for Tudor, Chanel, Breitling, and Norqain (grail-watch.com)

Senast ändrad:
Första dagen tillbaka på riktigt efter en härlig semester. Först på kontoret som brukligt :D

Har även passat på att tona ned blingfaktorn med ett läderband.

20210809_063257.jpg
20210809_063239.jpg
20210809_063318.jpg

Det var min tanke med! Har mest varit dykare/sportstål i min låda innan:)

Är du intresserad av vintage finns det en ute här:

Annars får man nog scanna c24. Ligger en ute i Sverige på c24 med guldtavla. Har hittat samma bilder på KS med suffix "tillbakadragen". Hör av dig till mig om du vill ha namnet:)

Om det är någon som har en BB41 i svart liggandes så är jag spekulant, förvisso lätt att hitta på annat håll men alltid trevligt med lite recycling 😎

Det här med in-house är en djungel. Görs inte urverken nu av Kenissi? Tudor, Breitling och Chanel som använder urveken? Sedan har man även sålt verk till ex. Norqain. Förmodligen kommer vi se flera mindre märken börja använda dessa verk också.

A Survey of the Kenissi Movements for Tudor, Chanel, Breitling, and Norqain (grail-watch.com)

Spännande artikel! Jag kände inte till skillnademellan mt54 och mt56. Mer än storleken förståss!

@SeikoZ Breitling är tydliga på sin hemsida att B20 baseras på Tudor 5612 så då tänker jag att de kommer undan med färre förändringar än om de hävdar att det är deras helt egna.

TH använde väl ett Seiko automatChrono-verk som de kallade sitt eget för några år sedan. Då blev det liv.

Gaaah! Längtar tills jag får min. Någon som har koll på om denna är limiterad eller om det bara är låg volym nu i början till Tudor boutiques? Priserna på C24 är i sedvanlig ordning helt galna tyvärr.
Såvitt jag vet så är den inte limiterad utan bara boutique only. Dvs ingen till Sverige. 😏

Tack för hejarop! Tänkte på det flera ggr under resan idag och det var stärkande.
Nu i mål, och det var verkligen härligt!
Blir en off-topicbild här. Ni får stå ut med den 😉
IMG-20210809-WA0012.jpg
Bra kämpat. Själv såg jag i kors den sista kilometern när jag åkte för några år sedan. Min strategi var full fart hela tiden och självklart hade jag inte hade kört en träningsrunda på 95 km så kroppen fick sig en liten chock (längsta träningsrundan var ca 40 km), men i mål kom man!

Bra kämpat. Själv såg jag i kors den sista kilometern när jag åkte för några år sedan. Min strategi var full fart hela tiden och självklart hade jag inte hade kört en träningsrunda på 95 km så kroppen fick sig en liten chock (längsta träningsrundan var ca 40 km), men i mål kom man!

hur åker man Vasaloppet så här års? Hoj eller rullskidor? Ber om ursäkt för okunnigheten...

Flimrade lite för ögonen mot slutet, men jag intalade mig att det var ljuset, inte orken 😁

Körde inte lika fort som på träning, och aktade mig för att köra på för hög växel.

En bild för topic också
20210808_182745.jpg

Tack för hejarop! Tänkte på det flera ggr under resan idag och det var stärkande.
Nu i mål, och det var verkligen härligt!
Blir en off-topicbild här. Ni får stå ut med den 😉
Grattis och grymt!
hur åker man Vasaloppet så här års? Hoj eller rullskidor? Ber om ursäkt för okunnigheten...
Nu börjar det bli lite OT, kanske snyggare att lösa det genom PM om ni vill tjôta vidare?

Tillbaka
Topp